اونس طلا2328.2
مظنه15,306,000
18 گرم3,533,400
ارزش سکه34,484,418
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

کدام یک قدرت حفاظت بیشتری در برابر کروناویروس دارند؛ شیلدصورت یا ماسک؟

برای بسیاری از ما ، استفاده از ماسک صورت برای رفتن به فروشگاه مواد غذایی ، داروخانه یا حمل و نقل عمومی تبدیل به یک کار عادی شده است، اما بعضی از افراد بجای ماسک از شیلدهای محافظتی صورت - سپر پلاستیکی شفاف که تمام صورت آنها را به عنوان سپر صورت می پوشاند- استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت طلا، با شیوع ویروس کرونا برای کمک به کند شدن گسترس این ویروس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به همه توصیه کرد در مکان‌های عمومی که امکان شیوع و گسترش ویروس زیاد هست از ماسک و نه از شیلد محافظتی صورت استفاده کنند.

در مقاله‌ای که در 29 آوریل منتشر شد، پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی اظهار داشتند که به دلایل مختلف ، شیلد محافظتی صورت گزینه بهتری نسبت به ماسک صورت است. محققان نوشتند ضدعفونی كردن شیلد محافظتی صورت آسانتر از ماسكهای پارچه ای است و نفس كشیدن هنگام پوشیدن آن راحت تر است. شیلدهای محافظتی صورت تمام صورت را می‌پوشانند در حالی که یک ماسک پارچه ای فقط بینی ، گونه ها و دهان را پوشانده است. همچنین هنگام نیاز به صحبت کردن با دیگران نیازی به برداشتن شیلدهای محافظتی صورت نیست .

محققان همچنین نوشتند که استفاده از شیلد محافظتی صورت می‌تواند به این دلیل که امکان دیده شدن صورت و حرکات لب‌ها را فراهم می‌کند به حفظ فاصله اجتماعی کمک بیشتری کند . آنها می گویند شیلدهای محافظتی صورت به دلیل حفظ فاصله اجتماعی بیشتر توسط استفاده کنندگان، به کاهش شیوع کروناویروس کمک بیشتری کرده و در نتیجه افراد بیشتری می‌توانند به تست تشخیص کرونا دسترسی داشته باشند.

دکتر پولسکی می گوید: "مزیت شیلدهای محافظتی صورت ، فراهم آوردن یک لایه اضافی جلوی صورت و محافظت از چشم ‌ها در زمان تماس نزدیک با شخصی است که احتمال دارد مبتلا باشد. زیرا این ویروس می‌تواند از طریق چشم نیز انتقال پیدا کند.

با این حال همه پزشکان و محققان با این ایده موافق نیستند و استفاده از شیلدهای صورت را برای پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها و کسانی که در برخورد نزدیک با مبتلایان به کرونا هستند ضروری می‌دانند.آنها معتقدند که شیلد محافظتی صورت وسیله‌ای ضروری و مهم برای کارمندان بیمارستان‌ها و پزشکان است. در حالی که عموم مردم به دلیل اینکه در معرض تماس‌های پرخطر و نزدیک به مبتلایان نیستند ، نیازی به استفاده از این شیلدها ندارند. دکتر پولسکی می گوید به جای اینکه از محافظ صورت استفاده کنیم یک ماسک صورت برای حفاظت کافی است. او توضیح می دهد که تئوری این است كه اگر همه از ماسك صورت استفاده كنند ، مشکلی پیش نمی‌آید."


طبق گفته محققان آیووا شیلدهای محافظتی صورت مزایای زیادی نسبت به ماسک ها دارند از جمله مهمترین آنها میتوان گفت: اول اینکه تمیز کردن آنها ساده تر است ، همچنین قابلیت استفاده مجدد دارند، اما دکتر بیلی می گوید که پوشاندن صورت بصورت کامل از جمله چشم‌ها، پوشاندن کامل پوست بسیار چالش برانگیز است، بنابراین باید فقط در موارد ضروری مورد استفاده قرار گیرد .

همچنین معتقدند که استفاده از شیلدهای صورت بصورت کامل نمی‌تواند مانع ویروس کرونا باشد چون این سپرها از طرفین باز هستند و این امکان را فراهم می‌کنند تا برخی ذرات کوچک و معلق در هوا بتوانند از ظریق بینی، دهان یا چشم‌ها وارد بدن شوند. بنابراین برای کسانی که استفاده زیاد و روزانه دارند بین ماسک و شیلدهای صورت، ماسک را انتخاب کنید.

اما در آخر نحوه انتخاب محافظت از خود و دیگران هنگام بیرون آمدن کاملاً به عهده خود شماست، اما بنظر میرسد که استفاده از این شیلدهای محافظتی برای کارکنان بیمارستان‌ها و پزشکان ایده بهتری باشد .با این حال تا زمانی که ویروس کرونا پیرامون زندگی ما وجود داردو درحال تغییرات است ، دستورالعمل های رسمی بهداشتی نیز در حال تغییر هستند همانطور که چند مدتی قبل گفته شده بود که استفاده از ماسک صورت لازم نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد