اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کسادی بازار گریبان خودرو‌های وارداتی را گرفت /آخرین قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی توضیحاتی داد.وی با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده برای کنترل بازار آزاد خودرو و طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی، از کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد.

«سعید موتمنی»درباره آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: قیمت خودرو همانند روز چهارشنبه هفته گذشته است و تغییر چندانی نداشته ایم. اختلاف قیمتی مشاهده نمی شود و خرید و فروش نیز کم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: بازار خودرو حدود ۲۰ روز است که به خواب فرو رفته و هم برای خودرو دست دوم و هم صفر تقاضایی وجود ندارد. قیمت خودرو‌های داخلی به کف رسیده و از اردیبهشت ماه شاهد همین قیمت‌ها بودیم.

وی افزود: هم اکنون در بازار آزاد قیمت های خودرو به قیمت اول اردیبهشت ماه بازگشته که این اتفاق با اعلام برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نحوه عرضه خودرو، اعلام قیمت های جدید و اجرای طرح های نظارتی و کنترل بازار رخ داده است.

وی تاکید کرد: هر نوع وقفه در روند عرضه، تعادل بازار خودرو را به هم می‌ریزد؛ بر این اساس در کنار برنامه‌ریزی دقیق برای عرضه خودرو باید نظارت نیز به صورت همزمان روی فعالیت شرکت‌های خودروسازی و بازار آزاد انجام شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده و روند نزولی قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، محتکران این بازار را ترک کرده اند.

موتمنی گفت: با تداوم عرضه، فاصله قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد کاهش محسوسی می یابد و تجربه سال گذشته در کاهش فاصله قیمت ها از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه نشان می دهد که در صورت وجود عرضه مناسب و نظارت، جلوی سوداگری در بازار خودرو گرفته می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کسادی بازار تنها مختص خودرو‌های داخلی نیست و گریبان خودرو‌های وارداتی را نیز گرفته است. خودرو‌های خارجی صفر در بازار وجود ندارد و هر چه موجود است خودرو‌های دست دوم است به طوری که خودرو‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در بازار وجود ندارد و تمامی خودرو‌ها برای قبل از ۲۰۱۸ است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودروهای داخلی گفت: امروز در بازار حدود قیمتی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۱۸ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۷۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱، ۶۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۱۱ میلیون تومان، سمند ۱۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس ۱۹۲ میلیون تومان و دنا ۱۶۷ میلیون تومان بود.

موتمنی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های وارداتی، گفت: سانتافه در بازار با قیمت بین یک میلیارد و ۷۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، آزرا یک میلیارد و ۲۸۰ تا یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان، سورنتو یک میلیارد و ۴۰۰ تا یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، تالیسمان ۹۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان، رافور یک میلیارد تا یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، لکسوس NX۳۰۰ یک میلیارد و ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، لکسوس NX۲۰۰ یک میلیارد و ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد