اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی قیمت طلا در کوتاه‌مدت

وضعیتی که قیمت فلزات گرانبها پیدا کرده اند می تواند نشانه ای از این امر باشد که کووید ۱۹ و شرایط اقتصادی کنونی موجب صعود بیش از حد آن خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت اف‌ایکس‌امپایر، معاملات آتی طلا از ۲۱ آوریل به پایین ترین سطح خود سقوط کرده و دلیل آن نیز تقاضای بی سابقه ای است که برای دارایی های با ریسک بالا ایجاد شده است. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران در حال فروش طلا و خرید سهام در بازار سرمایه هستند.

روز جمعه طلا با کاهش ۶۸.۷۰ دلاری (۳.۹۲ درصدی) به ۱۶۸۳ دلار در هر اونس رسید. فروشندگان همچنین تحت تأثیر افزایش شدید بازده خزانه داری و وارونگی آن نسبت به روند صعودی دلار آمریكا در سبد ارزها، قرار گرفتند. مدیران و سرمایه گذاران برای خرید سهام به پول نقد نیاز دارند بنابراین ترجیح می دهند پیش از آنکه سهام مورد نظرشان گرانتر شود،‌ با فروش طلا پول نقد خود را آماده کنند.

آنها سرمایه های خود را از برداشتن موانع از مقابل طلا ، خزانه ها و دلار آمریکا به عنوان دارایی های امن، بدست می آورند. فروش اوراق بهادار و اوراق قرضه نیز باعث افزایش بازده خزانه داری می شود که این فروش ممکن است به وضعیت دلار آمریکا نیز کمک کند. افزایش رشد اقتصادی می تواند تقاضای خارجی برای طلا را کاهش داده و آن را در موقعیتی قرار دهد که بیشتر و بیشتر تضعیف شود.

کاتالیزوری که در پشت حرکت روز جمعه وجود داشت، بسیار بهتر از اطلاعات شغلی ای بود که در مورد ایالات متحده مطرح می شود. اقتصاد ایالات متحده پس از تحمل ضرر و زیان در ماه قبل، در ماه مه به طور غیر منتظره اشتغال خود را بهبود بخشیده و واضح ترین سیگنال را ارائه داد که نشان می دهد رکود ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 احتمالاً به پایان رسیده است، اگرچه مسیر بهبودی کامل می تواند طولانی باشد.

گزارش وزارت کار آمریکا در مورد اشتغال این کشور که در روز جمعه منتشر شد همچنین نشان داد که نرخ بیکاری در ماه گذشته از ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است. حقوق و دستمزدها هم روند افزایشی را ثبت کرده است. رفتارهای اخیر قیمت طلا نشان می دهد که این فلز در شرایط اقتصادی کنونی و با شیوع کرونا، روند صعود قیمت را در پیش گرفته است. اما این روند، کوتاه مدت است.

البته تا بهبود کامل اقتصاد و رفع کووید ۱۹، هنوز راهی طولانی باقی مانده است. به دلیل این عدم قطعیت ها، حفظ یک چشم انداز بلندمدت در طلا حائز اهمیت است.

خریداران با چشم انداز کوتاه مدت که از اصول اولیه بلندمدت استفاده می کنند، کسانی هستند که می تواند بهره بهتری از بازار برده و باید به همین رویه ادامه دهند تا بازار به یک منطقه باارزشتر برسد. خریداران با سرمایه کم به احتمال زیاد در زمانی که خریداران بلند مدت آماده عقب نشینی بیشتر می شوند، اقدام به خرید می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد