اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۴ روش عالی برای رهایی از افکار منفی

آیا از فکر کردن دائمی و تمرکز بر مسائل منفی خسته اید؟ برای رهایی از این وضعیت و کنار گذاشتن چنین افکار مزاحمی بهتر است این مطالب را از دست ندهید.

به گزارش سایت طلا،‌ افکار شلوغ به معنای واقعی کلمه می تواند زندگی شما را تلخ کند. از همه مهمتر، این نوع فکر وسواسی ذهن شما را دچار مشکل می کند.

فکر کردن در مورد آنچه ممکن است وجود داشته باشد، چه کاری انجام نشده و حتی آنچه هنوز اتفاق نیفتاده می تواند باعث ناراحتی شود. این نتیجه تجزیه و تحلیل دقیق اتفاقی است که برای شما افتاده و هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
با این حال، اگر بدانیم چگونه می توانیم با آنها مقابله کنیم، می توانیم از شر آن خلاص شویم.
اگرچه شکستن الگوهای فکری شما ممکن است مانند یک کار بسیار دشوار به نظر برسد، در اینجا چهار نکته کلیدی وجود دارد که می تواند برای شما مفید باشد. اگر همه آنها مفید نباشد حداقل برخی از آنها مثمرثمر خواهند بود.می خواهید آنها را امتحان کنید؟

۱. افکار مزاحم به زمان مخصوص به خود نياز دارند
افکار مزاحم به عنوان یک علامت سؤال بسیار بزرگ نشان داده شده است. منظور ما این است که بهترین راه برای کنار آمدن با وسواس فکری در مورد چیزی، این است که محدودیتی برای آن تعیین کنید یا یک مکان و زمان برای تفکر اختصاص دهید. اختصاص دادن برخی از وقتها در عصر یا شب فقط به این فکر، کمک خواهد کرد که بارها و بارها از فکر کردن در مورد آن ممنوع باشید.
در آن لحظه، شما باید خود را مجبور کنید که در مورد آن مساله، فکر کنید و به آن دوباره و دوباره بیاندیشید. وقتی این کار را می کنیم تقریباً همیشه به این نتیجه می رسیم که آنچه شما انجام می دهید بی فایده است. این یک نقطه عطف بسیار مهم خواهد بود.
این کار دشواری است و تمرین زیادی را می طلبد. با این حال، اگر انجام دهید می توانید جلوی ظهور افکار مزاحم را کمترین زمانی که انتظار داشتید بگیرید.


۲. آیا باید ذهن‌آگاهی را تمرین کنید؟
ما همیشه از ذهن‌آگاهی به عنوان چیزی که به افراد کمک می کند بسیاری از مشکلات در زندگی روزمره خود را حل کنند، یاد می کنیم. این امر به این دلیل است که نتایج تمرین آن بسیار شفابخش و مفید بوده است.
ذهن‌آگاهی به ما کمک می کند تا در لحظه فعلی، تمرکز کنیم. چه اتفاقی می افتد اگر شما بر روی آنچه احساس می کنید و چیزهایی که در اینجا و اکنون اتفاق می افتد متمرکز شوید؟ شما از فکر کردن در مورد هرگونه تفکر مزاحم و اضافی جلوگیری خواهید کرد.
با تمرین، شما در لحظه فعلی آگاه تر خواهید شد. از این رو، شما به آن دسته از افکار گذشته و آینده که در زمان کنونی بی فایده هستند، اهمیت کمتری خواهید داد. اگر بیشتر با زمان حال ارتباط داشته باشید ، بسیار خوشحال تر خواهید بود. فقط انجام مداوم این عمل است که می تواند بسیار مفید باشد.


۳. به سرگرمی های خود پناه ببرید
وقتی یک فکر ناخوشایند شما را آزار می دهد، روزها یا هفته ها در ذهن شما می ماند. از این رو، می تواند اثراتی را که دوست ندارید در ذهن شما باقی بگذارد. به همین دلیل مهم است که خود را تحت فشار قرار دهید تا در لحظه ای که بیشتر به آن احتیاج دارید ، به انجام کارهایی که دوست دارید ادامه دهید و این مهارت یا سرگرمی را تقویت کنید.



۴. به مکان های جدید بروید
این توصیه ای است که معمولاً می شنویم. اگر کار شما را تحت فشار قرار می دهد ، پیاده روی کنید. اگر نیاز به قطع ارتباط دارید ، قدم زدن در طبیعت انتخاب کاملا درستی برای شما خواهد بود. وقتی افکار نشخوارکننده و مزاحمی دارید که باعث تلخ شدن احوال شما می شوند ، مهم نیست که در خانه نیستید، زیرا این به شما کمک می کند تا به طور کامل حال بهتری داشته باشید.
برای رها کردن این افکار، فقط باید تحرک داشته باشید. آرامش را در مکانی دورافتاده جستجو کنید. در طبیعت قدم بزنید. طبیعت از قدرت درمانی بسیار خوبی برخوردار است. این جایی است که شما سکوت خواهید کرد، جایی که ذهن شما آرام خواهد شد و افکار شما آماده می شوند برای فرار!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد