اونس طلا2196.29
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش جهانی قیمت طلا / فلز زرد در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رکورد می زند

در معاملات امروز بازار جهانی قیمت طلا روند نزولی در پیش گرفت . افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌داران و رفتن به سمت بازارهای با ریسک بیشتر طلا را تحت فشار قرار داد.از طرفی قرار است تا چند ساعت دیگر آمار دقیق اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شود که بازار در انتظار این گزارش است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در معاملات امروز قیمت تمام فلزات گرانبها کاهش یافت بگونه‌ای که طلا 10دلار ارزان شد و 1706 دلار در هر اونس به فروش رسید.

قیمت کنونی البته نسبت به یک ماه گذشته 20.8 دلار و نسبت به یک سال گذشته 375.1 دلار بالاتر بوده است.

طلا در ابتدای سال ۲۰۲۰ شروع قوی داشت. موجودی طلا در صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) رشد چشمگیری داشت. با این حال ریسک پذیری به مانعی برای طلا تبدیل شده است.

طبق آمار شورای جهانی طلا، رشد ذخایر طلای صندوقهای ETF در پنج ماه گذشته فراتر از آمار کل سال بود و به رکورد ۱۹۵ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان هم معتقدند سیگنالهای هشداردهنده افزایش پیدا کرده و این موضوع در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به نفع طلا خواهد بود. طلا نه تنها از تزریق نقدینگی توسط بانکهای مرکزی سود می برد بلکه دلار ضعیفتر هم از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی می کند و پوششی در برابر ریسکهای نزولی شامل تنشهای تجاری آمریکا و ناآرامی در آمریکا فراهم می کند. این بانک همچنین اعلام کرده که در کوتاه مدت روند صعودی بازارهای سهام به قوت خود باقی می ماند.

معامله گران و تحلیلگران بر این نکته توافق دارند که هر چه در سال ۲۰۲۰ جلوتر می رویم، طلا افزایش قیمت جدیدی پیدا می کند. احیا از پاندمی طولانیتر از انتظار بازارهای سهام شده است.

نقره هم 13 سنت کاهش در قیمت را تجربه کرد و 17.6 دلار در هر اونس به فروش رسید.

به گزارش رویترز، این هفته نخستین هفته روند کاهشی قیمت نقره در 5 هفته گذشته به شمار می‌رود.

پلاتین با 12 دلار کاهش بیشترین افت قیمت را در میان فلزات گرانبها داشت و 813 دلار در هر اونس به فروش رسید.

پالادیوم هم سه دلار ارزان شد و 1869 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد.

دلیل کاهش امروز قیمت طلا و دیگر فلزات ارزشمند افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌داران و رفتن به سمت بازارهای با ریسک بیشتر در سایه امید به بهبود اوضاع در آینده نزدیک بوده است.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت طلا از دور جدید صعود گریزان مانده است اعتماد بازار به این که بدترین مرحله پاندمی ویروس کرونا پشت سر گذاشته شده، باعث تقویت ریسک پذیری شده است و سرمایه گذاران اکنون روی این حساب می کنند که تدابیر محرک مالی اقتصاد را به سوی یک روند رشد عادی پیش خواهند برد. با این حال همچنان انتظار داریم که طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به رکورد بالایی صعود کند.

قرار است تا چند ساعت دیگر آمار دقیق اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شود که بازار منتظر این گزارش هم است.

سونی‌کوماری، کارشناس مؤسسه ANZ می‌گوید: طی هفته‌های گذشته شاهد کاهش قیمت طلا بوده‌ایم و در حال حاضر می‌بینیم که طلا روی قیمت 1670 دلار حمایت و 1750 دلار مقاومت دارد. شکست هر کدام از آنها می‌تواند پیش‌بینی دقیق‌تری را نسبت به اوضاع پیش‌رو ارائه دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد