اونس طلا2391.01
مظنه16,297,000
18 گرم3,762,100
ارزش سکه36,717,141
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

خوردن این مواد غذایی با کباب ممنوع/ با مصرف این میان وعده ها قند خون را پایین بیاورید

با خواندن این مطالب میتوانید سلامتی خود را افزایش دهید.یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی کباب است و کمتر کسی است که آن را دوست نداشته باشد.از طرفی انتخاب میان وعده‌هایی که به کنترل قند خون کمک می‌کنند، بخش مهمی از مدیریت سلامتی شماست. به خصوص اگر شما دیابتی هستید و بدنتان برای حفظ سطح قند خون تلاش می‌کند، این امر می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی کباب است و کمتر کسی است که آن را دوست نداشته باشد. اما این خوراک محبوب و معروف که تماما گوشت خالص است در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد و نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

خوردن کباب و گوشت در کنار بعضی خوراکی‌های دیگر اثرات منفی در بدن ایجاد می‌کند. با خواندن این خبر با این خوراکی‌ها آشنا می‌شوید.

کباب را با چه چیزهایی بخوریم؟

از قدیم مرسوم بود برای خوردن کباب از سماق، گوجه و سبزی خوردن استفاده می‌کردند. این کار بی حکمت نبوده و نیست. علاوه بر این‌ها ابلیموی تازه هم برای خوردن در کنار گوشت خیلی مفید است. این کار برای نفع بیشتر از آهن مواد گوشتی است. اگر انواع کباب را با آب نارنج، سالاد، سبزیجات تازه، گوجه فرنگی کبابی، پیاز، فلفل سیاه یا سماق میل کنید، به خاطر ویتامین C این مواد، جذب آهن گوشت بیشتر می‌شود.

چرا با کباب سماق می‌خوریم؟

سماق کاهش دهنده اسید اوریک خون است و استفاده از آن موجب تقویت دستگاه گوارش می‌شود. استفاده از سماق موجب تقویت دستگاه گوارش و کبد می‌شود و از سوء هاضمه، تورم معده و التهاب در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. سماق دارای خاصیت سم زدایی و ضدالتهاب برای کبد است در موارد تهوع، استفراغ و اسهال به خصوص اسهال خونی استفاده از سماق بسیار موثر است.

مصرف سماق با کباب دارای فواید بسیاری است که رفع آلودگی گوشت و کاهش کلسترول برخی از آن‌ها هستند. از گذشته‌های دور در ایران همراه چلوکباب و برخی از غذاها، سماق استفاده می‌شده است. امروزه مقالات متعددی حاکی از آن است که این ماده خاصیتی چندکاره دارد و مواد موجود در آن خواص ضدمیکروبی بسیار قوی دارند. به عنوان نمونه، از آنجا که گوشت مورد استفاده برای طبخ کباب چرب است، سماق موجب کاهش کلسترول و جذب چربی موجود در آن می‌شود.

همچنین سماق آلودگی موجود در گوشت را از بین می‌برد و از طرفی خاصیتی قابض دارد؛ یعنی اگر التهابات یا زخم‌هایی در مسیر لوله گوارش باشد تا حدودی موجب بهبود آن‌ها شده و محافظ خوبی برای کبد است. جالب است بدانید که کاروتنوئیدهای موجود در سبزی‌ها وقتی همراه آهن موجود در گوشت کباب وارد بدن می‌شوند، جذب این ماده معدنی را نیز بالا می‌برند. پس اگر کم‌خونی دارید، کباب را با گوجه‌فرنگی میل کنید.

کباب را با چه چیزهایی نخوریم؟

مصرف ماست، دوغ و کفیر همراه غذاهای گوشتی توصیه نمی‌شود، چون کلسیم این فرآورده‌ها می‌تواند از جذب آهن گوشت بکاهد. اما می‌توانید نیم تا یک ساعت پس از صرف غذای گوشتی ماست و دوغ بخورید. ماست دیر هضم است و مصرف زیاد آن برای سرد مزاجان و افرادی که معده سرد دارند مناسب نیست. مصرف همزمان ماست با گوشت برای همه به خصوص مبتلایان دردهای مفصلی مناسب نیست و می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

مصرف ماست، دوغ و کفیر همراه غذاهای گوشتی توصیه نمی‌شود

ضمن این که مداومت بر مصرف همزمان گوشت با ماست به دلیل تولید بلغم می‌تواند احتمال ابتلا به لک و پیس را افزایش دهد. ما اگر مجبور به استفاده از کباب رستوران‌های بین‌راهی شدید حتما همراه غذا دوغ و ماست کاکوتی‌دار، نعنادار یا موسیردار بخورید. چون این چند سبزی ضدعفونی‌کننده قوی مجاری گوارشی هستند و تا حدود زیادی از خطرات احتمالی گوشت مسموم و فاسد کم می‌کنند. در ضمن برای اطمینان از مغزپخت بودن انواع کباب همیشه مرکز آن را نگاه کنید، اگر صورتی یا قرمز رنگ بود بدانید کباب به خوبی نپخته است.

کنترل قند خون با مصرف میان وعده های مناسب

انتخاب میان وعده‌هایی که به کنترل قند خون کمک می‌کنند، بخش مهمی از مدیریت سلامتی شماست. به خصوص اگر شما دیابتی هستید و بدنتان برای حفظ سطح قند خون تلاش می‌کند، این امر می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. میان وعده‌هایی که حاوی کربوهیدرات کم هستند مانند سبزیجات، آجیل و دانه‌ها همه انتخاب‌های خوبی هستند. شما همچنین می‌توانید با مصرف کلم کیل یا اسموتی سبز به عنوان میان وعده‌ غذایی، قند خون خود را کنترل کنید. مصرف همزمان کربوهیدرات‌های سرشار از فیبر با منابع پروتئین سالم نیز یک روش عالی برای کنترل قند خون شما است. در این مقاله، به مطالب زیر می‌پردازیم. با استایلی همراه باشید.

بخش اول دست یافتن به یک میان وعده کم کربو هیدرات

1- با پزشک خود صحبت کنید

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود، با یک متخصص مشورت کنید. این امر به ویژه در صورتی که شما مبتلا یک بیماری مزمن مانند دیابت هستید، بسیار حائز اهمیت است و توصیه می‌شود که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. متخصص تغذیه، می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه غذاهایی برای کنترل شرایط شما مناسب هستند.

2- میان وعده را در زمان مناسب مصرف کنید

خوردن میان وعده بین وعده‌های غذایی می‌تواند به طبیعی نگه داشتن قند خون کمک کند. میان وعده‌ها باید دو ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا میل شوند. از خوردن میان وعده در شب خودداری کنید.

3- سبزیجات خام مصرف کنید

اگر به دنبال کنترل قند خون هستید، سبزیجات خام که کربوهیدرات کم هستند یک میان وعده ساده و سالم هستند. سبزیجات مانند خیار، کلم بروکلی، گل کلم و کرفس خرد شده را امتحان کنید. اگر می‌خواهید کمی عطر و طعم به آن اضافه کنید، سعی کنید آن‌ها را به ماست یونانی آغشته کنید.

4- میوه بخورید

میوه‌ها گزینه‌های خوبی برای میان وعده هستند، اما شما باید میزان غذا خوردن را محدود کنید زیرا میوه‌ها از نظر کربوهیدرات پایین نیستند.

5- روی میان وعده‌هایی مثل دانه‌ها و آجیل‌ها تمرکز کنید

دانه‌ها و آجیل‌ها، کم کربوهیدرات و از نظر کالری بالا هستند. اگر می‌خواهید قند خون خود را کنترل کنید، این میان وعده یک گزینه عالی محسوب می‌شود. سعی کنید یک مشت بادام زمینی، بادام، گردو یا تخمه آفتابگردان را میل کنید. حتماً آجیل و دانه‌هایی را انتخاب کنید که عاری از شکر یا نمک باشد.

  • اگر به حبوبات، بادام زمینی یا آجیل حساسیت دارید، باید از مصرف آن‌ها و یا سایر غذاهایی که به آن‌ها حساسیت دارید اجتناب کنید.
  • برخی از آجیل‌های طعم‌دار مانند بادام زمینی بو داده شده با عسل یا بادام آغشته به شکر و دارچین، انتخاب‌های خوبی نیستند زیرا به آن‌ها قند و نمک اضافه کرده‌اند.

بخش دوم مصرف همزمان کربوهیدراتهایی با فیبر بالا و پروتیین

1- میوه و ماست یونانی مصرف کنید

اگر به دنبال یک میان وعده ساده هستید که به شما کمک کند قند خون را کنترل کنید و پروتئین را افزایش دهید، ماست یونانی یک انتخاب عالی است. از نظر پروتئین و باکتری‌های سالم از سایر ماست‌ها غنی‌تر است. ماست یونانی ساده و بدون شیرین کننده‌ها را انتخاب کنید و آن را با نصف فنجان توت، موز یا میوه تازه مورد علاقه خود میل کنید.

2- حُمص و سبزیجات مصرف کنید

حُمص نوعی سس (غلیظ) است که به طور سنتی با نخود (لوبیا گاربانزو) ، تاهینی (رب کنجد) و روغن زیتون تهیه می‌شود.

3- ماهی تن را با کراکرهای سبوس‌دار امتحان کنید

ماهی تن یک میان وعده سرشار از پروتئین است و همچنین از نظر اسیدهای چرب امگا 3 نیز غنی است که باعث کاهش التهاب و بهبود حساسیت به انسولین می‌شود.

4- سیب را با کره بادام زمینی میل کنید

افزودن بادام زمینی، بادام یا کره بادام زمینی به سیب یک روش ترکیبی عالی برای یک میان وعده سرشار از کربوهیدرات سالم با یک دوز اضافی پروتئین است.

بخش سوم مصرف سبزیجات

1- اسموتی سبز را امتحان کنید

اسموتی یک روش عالی برای اضافه کردن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی شماست. این یک میان وعده عالی است و می‌تواند به شما در کنترل قند خون به خصوص در هنگام افت شدید کمک کند. 1 فنجان آب، 1 فنجان اسفناج، نصف موز و نصف فنجان انبه را با هم مخلوط کنید و آن را میل کنید.

2- کلم کیل مصرف کنید

کلم کیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند یک میان وعده عالی باشد. می‌توانید چیپس کلم کیل خانگی را امتحان کنید. شما می‌توانید کلم کیل را در روغن زیتون و در دمای 300 درجه فارنهایت یا 149 درجه سانتیگراد حدود 25 دقیقه بپزید و آن را میل کنید.

3- سالاد را به عنوان میان وعده میل کنید

یک راه عالی برای استفاده از سبزیجات به عنوان یک میان وعده عصرانه، سالاد است. سعی کنید 1 الی 2 فنجان سبزیجات را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد