اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نفت قله ۴۰ دلاری را پس گرفت/دلار همچنان بر مدار ریزش

دلار برای چهارمین روز متوالی در معاملات خارجی با ریزش مواجه شد.اختلاف بین آمریکا و چین باعث شده است تا معامله‌گران دست به عصاتر از گذشته نسبت به خرید و فروش ارز اقدام کنند.خوش بینی به ادامه «توافق کاهش تولید» و تمدید آن از سوی اوپک پلاس، قیمت نفت را تا 40.53 دلار هم بالا برد.

به گزارش سایت طلا ، پیامدهای ویروس کرونا بر روی اقتصاد آمریکا و روی عملکرد اسکناس سبز در روزهای اخیر کاملا تاثیر گذاشته است؛ علاوه بر آن که شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در این کشور با دو میلیون نفر افزایش به ۴۱ میلیون نفر رسیده است؛ وزارت بازرگانی آمریکا نیز در آمار رشد نهایی سه ماهه نخست امسال اعلام کرد نرخ رشد اقتصادی این کشور منفی پنج درصد اندازه گیری شده که این رقم ۷.۸ درصد کمتر از سه ماهه قبل و ۰.۲ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است. انتظار می‌رود روند کنونی کماکان ادامه یابد و روند بهبود رشد دست کم زودتر از سه ماهه سوم امسال آغاز نشود.

هم چنین وقوع برخی ناآرامی‌ها در ایالت مینیاپولیس باعث شده است تا روند فروش دلار توسط معامله گران تشدید شود.

وقایع معاملات ارز هم چنین تحت تاثیر اخبار مربوط به تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین قرار دارد. پس از جدال لفظی بین واشنگتن و چین بر سر مقصر بودن طرف چینی در شیوع کرونا در جهان، اکنون برخی از قانون گذاران آمریکایی به دنبال تحریم چین به بهانه دخالت چین در امور داخلی هنگ کنگ هستند. از سوی دیگر وانگ یی، وزیر خارجه چین به آمریکا در خصوص به راه انداختن یک جنگ سرد دیگر هشدار داده است.

تاکنون بیش از شش میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۶۱ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۳۸۲ هزار و ۴۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۱۰۸ هزار و ۵۹ نفر، انگلیس با ۳۹ هزار و ۳۶۹ نفر، ایتالیا با ۳۳ هزار و ۵۳۰ نفر، برزیل با ۳۱ هزار و ۳۰۹ نفر و فرانسه با ۲۸ هزار و ۹۴۰ نفر بوده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۳۷۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۴۰ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۵۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۶۸ درصد بالا رفت و با عبور از کانال ۱.۱۱ به ۱.۱۲ دلار رسید. رونالد سیمپسون - تحلیلگر بازار ارز در موسسه اکشن اکونومیکس - گفت: بازگشایی تدریجی کسب و کارها می تواند خبر خوبی برای بازارهای مالی باشد. ما پیشرفت هایی در تهیه واکسن و حمایت های مالی از کسب و کارها را داشته ایم اما هنوز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

ارزهای آسیایی

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد با هدف حمایت از شرکت های این کشور که در نتیجه شیوع کرونا دچار خسارت شده‌اند، یک بسته وام به ارزش ۱.۷ تریلیون ین ( ۱۵.۸میلیارد دلار) در نظر گرفته است. اکنون برخی از منابع خبری از آماده شدن دولت برای اعلام یک بسته عظیم حمایتی یک تریلیون دلاری دیگر حکایت دارد. این کشور پیشتر نیز در مجموع حدود یک تریلیون دلار به مقابله با کرونا اختصاص داده بود.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۱۰۸.۶۷۹ رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۱۰۹ یوان چین اعلام شد.

نفت قله ۴۰ دلاری را پس گرفت

قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و نفت برنت برای نخستین بار از ماه مارس تا کنون به علت تقویت خوش بینی تولیدکنندگان بزرگ نفت، کاهش تولید خود را تمدید خواهند کرد، به بالای 40 دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت با 69 سنت افزایش 40.26 دلار فروخته شد. نفت برنت تا 40.53 دلار، بالاترین رقم از 6 مارس هم افزایش یافته بود. نفت برنت روز گذشته افزایش 3.3 درصدی را تجربه کرده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.09 دلار افزایش 37.90 دلار معامله شد.این نوع نفت نیز بالاترین رقم از 6 ماه را ثبت کرد و به 38.18 دلار در هر بشکه رسید. رشد قیمتی که دیروز ثبت کرد برابر با 3.9 درصد بود.

هر دو شاخص نفتی به شدن در هفته های اخیر از کمترین ماه آوریل فاصله گرفته‌اند که بیشتر به علت ادامه بهبود روند اقتصادی در چین است در عین حال، کشورهای دیگر نیز به کندی در حال بازگشایی پس از قرنطینه گذاری برای محدود کردن شیوع کرونا هستند.

به گفته منابع آگاه، کشورهای عضو اوپک پلاس ممکن است کاهش تولید روزانه 9.7 میلیون بشکه را تا ماه جولای یا آگوست ادامه دهند.

آوتار ساندو، تحلیلگر بازار گفت: «تاجران انتظار دارند تولید کنندگان بزرگ نفت بر سر تمدید توافق کاهش تولید توافق کنند.»

موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 29 می 483 هزار بشکه کاهش یابد اما ذخایر بنزین و مواد نفتی افزایش یافته است.

ذخایر نفت آمریکا 500 هزار بشکه کاهش یافت

موسسه آمریکن پترولیوم اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت، درحالی که ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی افزایش یافته است، اما ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 29 ماه می 483 هزار بشکه کاهش یافت و به 531 میلیون بشکه رسید که در مقایسه با رقم مورد انتظار تحلیلگران برای افزایش 3 میلیون بشکه ای کمتر است.

موسسه آمریکن پترولیوم اعلام کرد: ذخایر کوشینگ در اوکلاهما، قطب ارسال محموله‌های نفتی 2.2 میلیون بشکه کاهش یافته است.

بر اساس آمار این موسسه، ظرفیت پالایش نفت خام 50 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

ذخایر بنزین 1.7 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش یک میلیون بشکه را داشتند.

ذخایر فرآورده‌های سوختی که شامل گازوئیل و بنزین است 5.9 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که انتظار افزایش 2.7 میلیون بشکه وجود داشت.

آمارها نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد