اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

احتمال یک ریزش شدید در قیمت طلا

در حالی که بهای طلا در ماه های اخیر و با شیوع جهانی کرونا غالبا افزایشی بوده ، پیش بینی می شود که حباب این ماه ها در آینده از بین رفته و قیمتها ریزش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، طلا همچنان در موقعیتی پرازدحام و شلوغ قرار دارد و به همین دلیل برخی از بانک ها توصیه نمی کنند که بار دیگر به مواضع طولانی مدت این فلز زرد ورود کنند.

جورجته بوئل،‌ تحلیلگر فلزات گرانبها هفته گذشته در این باره گفت: ما همچنان فکر می کنیم که موقعیت ها خیلی شلوغ هستند و قیمت ها بیش از حد بالا رفته اند به همین دلیل توصیه نمی شود دوباره وارد این عرصه شوید. موج خطرناک دیگری که در بازارهای مالی ایجاد می شود، زمینه ای است که در سه ماه آینده شاهد یک افت شدید قیمت طلا باشیم. بهای طلا اکنون در میانگین ۱۷۲۵ دلار در هر اونس قرار دارد.

بوئل افزود:‌ ما انتظار کاهشی چشمگیر در قیمت طلا را داریم. انتظار داریم که از اکنون تا ۳ ماه دیگر موجی از ریسک در بازارهای مالی ایجاد شود. ما معتقدیم که سرمایه گذاران بخشی از موقعیت های خود ( صندوق های مبادله ای یا موقعیت های سوداگرانه) را صرف طلا،‌ نقره یا پلاتین کنند.

در زمان نگارش این مطلب ، معاملات آتی طلای كومكس در ماه اوت با ۱۷۵۰.۳۰ دلار در هر اونس معامله شد كه در این روز ۰.۰۸٪ در روز پایین آمد. الگوی معاملات طلا در این ماه گذشته نشان دهنده مقاومت و انعطاف پذیری است زیرا با هرگونه افت قیمت، طلا از طرف سرمایه گذاران خریداری می شود و این فلز باارزش همچنان بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس باقی می ماند.

هر بار که ضعف قیمتی به وجود آمده، به نظر می رسد که سرمایه گذاران در حال خرید طلا هستند. موقعیت های طلا ETF رکورد جدیدی را رقم زده اند و تقریباً در قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون اونس ایستاده اند. پس از مقادیری از انحلال در مواضع سوداگرانه، دلالان نیز علاقه زیادی به طلا نشان داده اند.

اگر روند تولید واکسن برای کووید ۱۹ سرعت بیشتری به خود بگیرد و بازگشایی اقتصادها نیز با همین منوال ادامه پیدا کند، می توان پیش بینی کرد که نزول قیمت طلا را هر چه بیشتر شاهد باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد