اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۴ سیگنال برای آینده طلا؛ قیمت سکه چه خواهد شد؟

عبور بی‌سابقه نرخ دلار سامانه نیما از ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در کنار نشانه‌هایی از ضعف منابع ارزی دولت (کاهش تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به اقلام ضروری) محرک‌های اصلی دلار برای بازگشت به مدار صعودی ارزیابی می‌شوند. جالب‌ترین ویژگی حرکت بازارها، همراهی قیمت دارایی‌های ریسکی(سهام) با دارایی‌های امن(دلار) و تغییرات کم‌دامنه نسبت به هفته‌های قبل است.

تهدید ترامپ به وضع محدودیت‌های تجاری در هنگ‌کنگ و افزایش ناآرامی‌ها در ایالات‌متحده در کنار تضعیف شاخص دلار سرمایه‌های جهانی را به سمت دارایی‌های امنی، چون طلا هدایت کرد. دیروز گواهی‌های سپرده سکه در بورس‌کالا هم پس از چهار افت متوالی، با افزایش حدود یک درصدی بالاتر از سطح ۷ میلیون و ۴۰۰ تومانی معامله شدند.

بازار سکه در معاملات دیروز حمایت دوجانبه دلار داخلی و طلای جهانی را گرفت. قیمت سکه طرح جدید روز دوشنبه به ۷ میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی معامله شد و نسبت به یکشنبه رشد ۶۰ هزار تومانی را به ثبت رساند.

علاوه بر تحرکات مثبت معامله‌گران ارزی، طلای جهانی هم روز گذشته در نقش حامی سکه عمل کرد. تهدید ترامپ به وضع محدودیت‌های تجاری در هنگ‌کنگ و افزایش ناآرامی‌ها در ایالات‌متحده در کنار تضعیف شاخص دلار سرمایه‌های جهانی را به سمت دارایی‌های امنی، چون طلا هدایت کرد. دیروز گواهی‌های سپرده سکه در بورس‌کالا هم پس از چهار افت متوالی، با افزایش حدود یک درصدی بالاتر از سطح ۷ میلیون و ۴۰۰ تومانی معامله شدند تا اختلاف قیمت معاملات بورسی و فیزیکی سکه به صفر میل کند.

مخالف‌خوانی بازار با بازارساز

روز دوشنبه همزمان با رشد شاخص سهام، هر دلار آمریکا در بازار تهران افزایشی ۸۰ تومانی را ثبت کرد و به نرخ ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومانی رسید. اما صرافی ملی در موضعی معکوس نرخ فروش دلار خود را پس از تثبیت دو روزه، ۳۰ تومان کاهش داد و به سطح ۱۷ هزار و ۷۰ تومان رساند.

مخالف‌خوانی بازار با تصمیم بازارساز را می‌توان نتیجه سیگنال‌های سامانه نیما و همچنین مشکلات سمت عرضه دانست. در واقع، عبور بی‌سابقه نرخ دلار سامانه نیما از ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در کنار نشانه‌هایی از ضعف منابع ارزی دولت (کاهش تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به اقلام ضروری) محرک‌های اصلی دلار برای بازگشت به مدار صعودی ارزیابی می‌شوند. جالب‌ترین ویژگی حرکت بازارها، همراهی قیمت دارایی‌های ریسکی (سهام) با دارایی‌های امن (دلار) و تغییرات کم‌دامنه نسبت به هفته‌های قبل است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد