اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بررسی گوشی نوکیا 5.3

اگر انتظارتان در حد قیمت این گوشی باشد نوکیا 5.3 شما را ناامید نخواهد کرد. در واقع این گوشی هوشمند ارزش هزینه ای را که می پردازید دارد. یک صفحه نمایش عالی و همچنین دوربین های توانمند چهارگانه در پشت آن تجربه خوبی را به شما می دهد. از بسیاری از جهات نوکیا 5.3 انتظارات شما را از یک گوشی با قیمت معقول برآورده می سازد. البته همیشه گوشی های بهتر و قدرتمند تر نیز وجود دارد ولی مسئله میزان هزینه شما برای خرید یک گوشی است.


14 خرداد 1399

بررسی گوشی نوکیا 5.3

اگر انتظارتان در حد قیمت این گوشی باشد نوکیا 5.3 شما را ناامید نخواهد کرد. در واقع این گوشی هوشمند ارزش هزینه ای را که می پردازید دارد. یک صفحه نمایش عالی و همچنین دوربین های توانمند چهارگانه در پشت آن تجربه خوبی را به شما می دهد. از بسیاری از جهات نوکیا 5.3 انتظارات شما را از یک گوشی با قیمت معقول برآورده می سازد. البته همیشه گوشی های بهتر و قدرتمند تر نیز وجود دارد ولی مسئله میزان هزینه شما برای خرید یک گوشی است.

بررسی گوشی نوکیا 5.3

طراحی
گوشی نوکیا 5.3 یک گوشی بسیار سبک با وزن ۱۸۵ گرم است و بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است و تنها دوربین های چهارگانه و آرم نوکیا است که در کنار حسگر اثر انگشت در پشت گوشی کمی جلب توجه می نمایند. در قسمت جلوی گوشی صفحه نمایش توسط گوریلا گلس ۳ محافظت شده و به هیچ وجه این گوشی از حیث طراحی و ظاهر یک گوشی ارزان نمی نماید.
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن درست در بالا و وسط گوشی قرار گرفته است صفحه نمایش آن به ظرافت در کناره ها خم شده و ظاهری مدرن و زیبا به آن می دهد.
دکمه های پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته اند. چیزی که در بیشتر تلفن های هوشمند شاهد آن هستیم. همچنین یک چراغ مخصوص نوتیفیکیشن به صورت خیلی جذابی درون دکمه پاور قرار گرفته است. در قسمت چپ گوشی دکمه مخصوص به گوگل اسیستنت یا همان دستیار گوگل تعبیه شده است که متاسفانه کاربری این دکمه قابل تغییر نیست.
حسگر اثر انگشت در پشت این گوشی بسیار خوب عمل می کند ولی از نظر دقت و سرعت به پای گوشی‌های پیشتاز امروز نمی رسد. همچنین اگر دست خود را روی آن بکشید پنل نوتیفیکیشن های گوشی را باز می نماید.
صفحه نمایش
صفحه نمایش 6.55 اینچی این گوشی آنگونه که باید شارپ و واضح نیست اما از حیث کانتراست و روشنایی صفحه بسیار چشمگیر است و حتی در زیر نور خورشید به راحتی می توان به صفحه نمایش نگاه کرد. سایه ها یا رنگ های تیره درون صفحه نمایش به زیبایی جلوه می کنند و و زاویه دید از جهت های مختلف بر روی صفحه نمایش بسیار واضح و خوانا است. در این رده قیمتی، این گوشی صفحه نمایش بسیار خوبی دارد و همچنین صفحه نمایش آلتراواید آن در مقیاس 20:9 آن را مناسب تماشای فیلم می نماید.
از حیث تحلیل های فنی در حالی که صفحه نمایش از حیث بیشینه روشنایی و کنتراست نمره خوبی کسب نموده است، عملکرد آن از حیث دمای رنگ کمی پایین است و نسبت به صفحه نمایش دیگر تلفن های هوشمند کمی به رنگ آبی متمایل است البته خبر خوب این است که دمای رنگ را می توانید از طریق تنظیمات گوشی تنظیم نمایید.
دوربین
یکی از عوامل جذاب در این گوشی دوربین های چهارگانه و فلش آن می باشد. گوشی نوکیا 5.3 به خوبی در حالت عکاسی پرتره بر روی سوژه فوکوس می‌نماید و تصاویر پرتره از دوربین اصلی و از دوربین سلفی بسیار عالی می باشند و تصاویری با پس زمینه تار به ما تحویل می دهند. سوژه ها معمولاً بسیار واضح و شارپ هستند و این گوشی تا زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد بسیار خوب عمل می کند در کنار حالت عکاسی پرتره گوشی نوکیا 5.3 دارای حالت عکاسی در شب برای عکاسی در محیط‌های با نور کم می باشد که نتایج بسیار خوبی را به کاربر ارائه می نماید.
ضبط فیلم توسط دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آن با کیفیت 4K انجام می شود و خروجی نهایی آن ۱۰۸۰ پیکسل است. البته کمی در خروجی ویدیو شاهد لرزش و همچنین تغییرات کانتراست می باشیم.

بررسی گوشی نوکیا 5.3
کیفیت صدا و تماس
این گوشی تنها دارای یک اسپیکر بوده و با اینکه میزان باس یا فرکانس های میانه زیادی را پشتیبانی نمی کند ولی از تن صدای بالایی برخوردار است و خبر خوب آن که این گوشی با قابلیت ورودی جک هدفون ارائه می شود .کیفیت مکالمه در این گوشی بالاتر از حد متوسط است و صداها از هر سوی تماس واضح و شفاف به گوش می رسند.
نرم‌افزار و عملکرد
نوکیا 5.3 با اندروید ۱۰ وارد بازار شده است تا دو سال از آپدیت های اندروید پشتیبانی می کند و تا ۳ سال به صورت ماهانه آپدیت های امنیتی آن را نیز دریافت می نماید. عملکرد آن از طریق پردازشگر متوسط نصب شده بر روی برد آن بررسی می‌شود، یعنی اسنپدراگون ۶۶۵ که ضامن عملکردی روان و سریع می باشد. بازی های معمولی به خوبی و با سرعت بر روی آن اجرا می شوند و حتی بازیهایی نظیر پابجی موبایل در حالت تنظیمات متوسط عملکردی فوق العاده دارند. به علاوه قابلیت جستجو در اندروید ۱۰ در این گوشی نیز به خوبی کار می‌کند با دوبار زدن بر روی صفحه نمایش گوشی روشن می شود و البته اگر می شد دکمه مربوط به دستیار گوگل را تغییر داد و برنامه دیگری را به آن مرتبط ساخت بسیار بهتر می شد.

بررسی گوشی نوکیا 5.3
عمر باتری
نوکیا ادعا می کند که این گوشی با یک بار شارژ شدن تا دو روز قابل استفاده می باشد و البته در عمل نیز این مسئله را ثابت کرده است. به لطف باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن ،کاربرانی که استفاده سنگین از گوشی نمی نمایند حتی می توانند از این مدت نیز بیشتر از گوشی استفاده کنند.
مدت زمان ۱۱ ساعت و ۵۳ دقیقه وبگردی مداوم و یا ۹ ساعت و ۴۷ دقیقه در یوتیوب ویدیو تماشا کنید و یا ۷ ساعت و ۲۷ دقیقه بازی های سه بعدی انجام دهید این گوشی بر حسب تست های انجام شده می تواند با یک بار شارژ نیاز شما را در هر یک از موارد برطرف نماید.
از نقاط قوت این گوشی می توان به عملکرد روان، روشنایی و کنتراست بالای صفحه نمایش ،عکاسی پرتره قابل قبول و باتری قدرتمند اشاره کرد.
از نقاط منفی آن می‌توان به رزولوشن پایین صفحه نمایش، قابل اتکاء نبودن حسگر اثر انگشت و اسپیکر کوچک اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد