اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سرگردانی حواله داران خودروی turbo ۳۶۰ / شرکت آذویکو فقط وعده می‌دهد

برخی مشتریان خودروی turbo ۳۶۰ از شرکت آذویکو معتقدند، اگر شرکت آذویکو قصد عمل نمودن به تعهداتش را دارد طی یکماه آتی برنامه مشخص خود را به صورت علنی اعلام نماید .

به گزارش سایت طلا ، در اوایل سال 1397 شرکت آذویکو (صنعت خودرو آذربایجان ) خودروی turbo 360 را با مجوز وزارت صنعت به صورت دستی و اتومات طی بخشنامه ای با شرایط جذاب و وسوسه انگیز به فروش رساند و طی اقساطی چند مرحله ی وجوه الباقی را اخذ کرد.

این طرح فروش پیش از اعلام تحریم های جدید بر علیه صنعت خودروسازی کشور بود اما سوال اینجاست چرا شرکت آذویکو که در ابتدای سال 1397 میدانست در تحریم قرار خواهد گرفت با تبلیغات و عقد قرارداد و گرفتن مجوز شروع به فروش خودرو نموده است . چرا زمانی که تحریم ها اجرای شد مطابق با بند (6-6 در صورت بروز شرایط فورس ماژور مانند زلزله ،سیل،جنگ ،آتش سوزی ،شورش های فراگیر و همچنین تحریم های اقتصادی بین المللی ) حواله داران را به صورت کتبی مطلع نکرد و حتی در مرداد ماه که تحریم ظالمانه آمریکا اجرایی شد مجدداً اقساط مابقی را از متقاضیان دریافت کرد.

در آن شرایط شرکت می باست به شیوه ی قرارداد با کشور ثالث سایک در کشور چین اقدام می کرد تا بتواند جواب گوی حواله داران محصولات خود باشد اما این رویه انجام نشد و حتی شرکت آذویکو هیچگونه اطلاعیه کتبی در زمان قرار داد به حواله داران مبنی بر قرار گرفتن در شرایط فورس ماژور و عدم ایفای تعهدات خود اعلام نکرد. حتی متأسفانه مجدداً شروع به صدور اطلاعیه مبنی بر زمان بندی جدید برای تحویل خودروها با جلب نظر وزارت خانه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان کرد و حواله داران را یکسال دیگر منتظر گذاشت.

این در حالی است که اگر وعده‌های غیر عملی بیان نمی شد حواله داران پیش از بالارفتن قیمت خودرو به خرید خودروی جایگزین اقدام می کردند و تا این حد متضرر نمی شدند . حال این سوال مطرح است که چرا وزارت خانه صمت نظارتی بر پشتوانه این قرار دادها و ارز خریداری شده دولتی و اجرای قرار داد های مورد تایید خود ندارد . لازم به ذکر است ( صنعت خودرو سازی آذربایجان آذویکو جزء خودروسازان مورد تائید وزارت صمت است) و از فروش خودرو طی قرارداد با قیمت قطعی با زمان مشخص و اخذ وجه طی اقساط و وعده ارائه وام بدون بهره جلوگیری نکرد.

حال این سوال است دقیقا چرا برخوردی با عدم اجرای تعهدات شرکت آذویکو (ام جی) نمی شود! چرا یک شرکت دو سال وجه متقاضیان را دریافت و در نهایت به جای تحویل خودرو اظهارنامه فسخ آنهم پس از دوسال را برای حواله داران می فرستد. آیا وظیفه و تعهد شرکت این بوده یا اینکه برابر با قرارداد و مجوزات و تعهدات باید عمل می‌کرد. قطعا شعار امسال و سال قبل توسط رهبر عزیزمان محقق شدن جهش تولید و حمایت از تولید کنندگان است ولی نه تولیدی که سرانجام آن دریافت ارز دولتی برای صنعت خودرو آذربایجان (آذیکو) و ارسال اظهارنامه فسخ به خریداران آنهم با معطلی چند ساله است. در این شرایط نقش وزارت صمت و سازمان های نظارتی وحمایتی چیست؟

به اعتقاد مشتریان خودروی turbo 360 که هنوز وضعیت آنها تعیین تکلیف نشده است اگر شرکت آذویکو قصد عمل نمودن به تعهدات خود دارد طی یکماه آتی برنامه مشخص خود را به صورت علنی اعلام نماید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد