اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نکات مهمی که باید پیش از سرمایه‌گذاری در طلا بدانید

این روزها افراد زیادی راهی طلافروشی ها شده تا دارایی های نقدی خود را به امید سوددهی، به طلا تبدیل کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت مانی(Money)، در زمان بحران ها، هنگامی که سهام سقوط می کند طلا یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می شود. کارشناسان معتقدند این کار می تواند روشی هوشمندانه برای دورزدن سرمایه گذاری شما باشد؛ مادامی که این بخش، سهم کوچکی از سبد سرمایه شما را به خود اختصاص دهد.

از ابتدای آوریل تا ۲۰ مه، سرمایه گذاران تقریباً ۸ میلیارد دلار در SPDR Gold Trust ، محبوب ترین صندوق مبادله طلا سرمایه گذاری کرده اند؛ با رقمی بیش از ۲ میلیارد دلار بیشتر از هر نوع صندوق مبادله‌ای. وضعیت کنونی بازار کرونایی جهان یادآور داستان پیچیده و قدیمی بازار است. طلا هزاران سال است یک منبع ذاتی و قابل اعتماد ارزش است. وقتی همه چیز از بین می رود ، اقتصادها در روند نزولی هستند یا ارزهای کاغذی تحت فشارند، فلزات گرانبها مکانی دنج برای جستجوگران پناهگاه امن محسوب می شوند.

فرانسیسکو بلانچ، رئیس كالاها و مشتقات تحقیقاتی مرکز مریل لینچ، در این باره اظهار داشت: صندوق بین المللی پول در حال حاضر مبلغ عظیمی از پول نقد را ایجاد کرده كه ارزش پول را تضعیف می كند. به همین دلیل طلا با گذشت زمان صعودی می شود. سرمایه گذاران اعتماد کمتری به ارزهای کاغذی دارند و برای فرار از آن، گزینه های چندان زیادی نیز در اختیار ندارند. در حقیقت. طلا را نمی توان چاپ کرد.

پیش از آنکه سرمایه قدیمی خود را خرج کنید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:
تقاضای محصول در حال حاضر اندک است زیرا بسیاری از کشورهای جهان از جمله بازارهای کلیدی در چین و هند مشترکا دچار نقصان مالی شده و امکان خرید مقادیر زیاد طلا و جواهرات را ندارند. این قیمت در حال حاضر تا ۲۱ مه تقریباً ۱۵ درصد در یک سال است ؛ بدین معنی که سرمایه گذاران جدید یک روند مناسب را از دست داده اند.

اگر اوضاع به حالت قبل باز گردد، یعنی واکسنی تولید شده و به مرحله اجرا درآید، اقتصاد دوباره احیا شده و نوسانات کاهش می یابد، آنگاه جذابیت طلا نیز کم شده و سرمایه ها از این بخش خالی می شود. اما هنوز طلا محبوب ترین کالایی است که یک فرد می تواند داشته باشد.

بخشی از درخواست سرمایه گذاران خرده فروشی و تخصیص دارایی ها این است که خرید این روزها در مقایسه با دهه های گذشته بسیار ساده تر است SPDR Gold Trust . محبوب ترین ETF است که تحت پشتیبانی طلای فیزیکی بوده و در حال حاضر بیش از ۶۲.۵ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد. در حقیقت ، اگرچه مالکیت دارایی یک بازی بسیار سوداگرانه است ، خرید سهام در تولیدکننده هایی که درآمد و سود سهام خود را ایجاد می کنند ، ممکن است برای بیشتر سرمایه گذاران معنای بیشتری ایجاد کند. برای آنها ، اقتصاد در حال حاضر به طرز زیبایی در حال پیشرفت است.

به یاد داشته باشید در حالی که طلا با ایمنی همراه است، می تواند بسیار چرخه ای بوده و ممکن است نسبت به طبقات دارایی که می خواهید از آن فرار کنید آسیب های بیشتری به شما وارد کند. همچنین نوسانات افراطی در این فلز وجود دارد: صعود ناگهانی و شدید، سقوط یک‌باره و غیرقابل پیش بینی. اما اگر چاپ اینهمه اسکناس توسط دولت شما را عصبی کرده و می خواهید دارایی شماآنگونه باشد که شب آسوده بخوابید، بهتر است بخشی از سبد سهام خود را به طلا اختصاص دهید. تنها برنده این روزها ، فلزات کرانبها است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد