اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

موارد دارویی دارچین

دارچین هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. اگر هوادار هستید و طعم آن را دوست دارید ، در مورد موارد دارویی دارچین. بیاموزید!

به گزارش سایت طلا، در این مقاله به گیاه معطر مورد استفاده قرار می گیرد که هزاران سال از آن استفاده می شود. مصرف دارویی دارچین قرنهاست که شناخته شده است. شناخته شده ترین گونه دار.چین کاسیا است که بیشترین خاصیت درمانی را ارائه می دهد. .

با این حال ، به گفته آیورودا ، این بیماری برای درمان طیف وسیعی از بیماری های تنفسی ، گوارشی و تولید مثل کار. می کند. بنابراین ، دارچین در شکلات و قهوه عالی است و واقعاً کاملاً خوشمزه است. در مورد موارد دارویی دارچین در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویژگی های دارچین

درختی که دارچین تولید می کند ، چند ساله است و می تواند تا 50 فوت ارتفاع داشته باشد. دارای یک پوست دوتایی و شاخه های بسیار معطر است. زیستگاه طبیعی آن در جنوب هند یا سری لانکا است ، اما اکنون در آب و هوای گرم دیگری نیز کشت می شود. علاوه بر این ، دارچین از لایه داخلی پوست درخت تشکیل می شود.

مقادیر زیادی کلسیم ، پتاسیم ، ویتامین آ ، کربوهیدرات ها ، فیبرها ، ویتامین سی ، آهن ، منیزیم و فسفر را در اختیار ما قرار می دهد. استفاده از این رایحه از نظر مدت زمان به مصر باستان می رسد و طبق نقشه های روی اهرام بسیار قدیمی است. 2000 سال قبل از میلاد مسیح از چین وارد می شد و از آن برای مومیایی کردن مومیایی ها استفاده می شد. بعداً در یونان و روم از آن برای بهبود هضم استفاده شد.

با این حال ، مطالعات نشان می دهد ، دار.چین به همراه هل و فلفل اولین گونه ای بود که در منطقه مدیترانه مورد استفاده قرار گرفت.علاوه بر این ، چندین بار در کتاب مقدس تورات آمده است و در مشرق زمین ، گفته می شود که در سال بی سی 2700 شروع به استفاده کرد. علاوه بر این ، در هند نیز قدمتی بالغ بر هزار سال دارد.استفاده از آن در غرب مربوط به طبقه بالا و ثروتمند بود ، زیرا بسیار گران بود. در قرون وسطی ، جنوسی ها و ونیزی ها آن را از طریق مسلمانان فروختند.

در قرن نوزدهم ، این گیاه در سایر مناطق جهان کشت شد و امروزه معمولاً با قهوه یا شکلات مصرف می شود.

کاربردهای دارویی دارچین

می توان گفت که این ماده معطر به دلیل خواص و فواید آن دارای کاربردهای مختلفی است. استفاده داخلی آن به سیستم های گوارشی ، تنفسی ، گردش خون و تولید مثل کمک می کند:

دستگاه گوارش: به دلیل خاصیت مضراتی ، ضد میکروبی و ضد انعقادی آن ، باعث تحریک بزاق و آب معده می شود. می توانید از آن در موارد ایروفاژی استفاده کنید (از خوردن بیش از حد نفخ با نوشیدن یک قاشق غذاخوری چوب دارچین در هر لیتر آب) ، هضم دشوار (مصرف یک قاشق چایخوری پودر قبل از غذا) ، اسیدیته (پاشیدن غذاها) ، عدم اشتها (قبل از غذا یک قاشق چایخوری با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین به ازای هر لیتر آب بنوشید) و استفراغ کنید (یک چهارم قاشق چای خوری دارچین پودر شده را روی غذاها بپاشید).

دستگاه تنفسی: به دلیل خاصیت خاصیت تحریک کننده ، ضد باکتریایی و ضد التهابی ، می توانید از آن در موارد برونشیت ، سرماخوردگی و سرفه استفاده کنید (دو قطره جوهر را در یک فنجان آب گرم به همراه یک قاشق غذاخوری عسل بنوشید).

سیستم گردش خون: این ماده خاصیت ضد ترومبوتیکی دارد و همچنین به جلوگیری از اسکلروز کمک می کند ، زیرا گردش خون را بهبود می بخشد. این عمل برای درمان مشکلات در انگشتان دست و پا به دلیل سرماخوردگی مفید است ، و در معالجه چیلین بسیار مؤثر است (نوشیدن چندین فنجان تزریق با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین به ازای هر لیتر آب).

دستگاه تناسلی: برای خنثی کردن دردهای قاعدگی و تنظیم دوره (نوشیدن به عنوان یک چای با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین) مفید است ، یک ماده آفراسیاسیک عالی است ، میل جنسی را تحریک می کند و در مواردی از اختلال نعوظ (نوشیدن یک چای) با نصف قاشق غذاخوری دارچین در یک فنجان آب).

کاربردهای خارجی دارچین

آماده سازی های متنوعی که می توان در خانه تهیه و یا خریداری کرد ، در خدمت بسیاری از بیماری های مربوط به قارچ ها و باکتری ها است.

عفونت های واژینال: کاندیدا آلبیکنس را خنثی می کند. با مایع که ناشی از تزریق یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری چوب دارچین خرد شده است ، بشویید.

قارچ روی پا یا ناخن ها: پاهای خود را در تزریق دو قاشق غذاخوری چوب دارچین در 3 لیتر آب گرم خیس کنید.

عفونت های تنفسی: تزریق دارچین برای درمان لوزه ها ، لارنژیت و فارنژیت مفید خواهد بود.

زخم دهان: به کیسه چای نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید و به ازای هر فنجان آب ، یک دهانشویه دهان درست کنید.

بوی بد دهان: اجزای دارچین مانع از رشد باکتری ها از ذرات مواد غذایی باقی مانده می شوند.

دارچین را غرغره کنید و با مخلوط چند قاشق غذاخوری از این میکس شده در یک لیتر آب میل کنید.

سایر مزایای دارچین

خواص دارویی دارچین چینی فوق العاده است برای:

روماتیسم، دردهای ناشی از سرماخوردگی، مشکلات کلیوی، گردش خون، بیماری التهابی مانند متاستاز ، اسهال خونی ،سوء هاضمه ، ام اس ، کرونا ، خونریزی ، قطعی عضو ، سوختگی ناشی از آتش سوزی ، سکته مغزی و قلبی ، انگل ، بیماری های روانی ،منگلیسم، کچلی ،ناتوانی قوای جنسی و جسمی ، پریشانی .

ضد نشانه های دارچین

سرانجام به دلیل خاصیت گرم و تند ، گردش خون را تا حد زیادی تحریک می کند. بنابراین ، برای افرادی که مشکل لخته شدن یا تمایل به خونریزی دارند ، ممنوع است. همچنین باید از مصرف آن در زنان باردار اجتناب شود یا با دقت محدود شود.

بنابراین ، اگر شک دارید ، همیشه با یک پزشک مشورت کنید. اگرچه مصرف دارویی دارچین بسیار عالی است ، اما می تواند اثرات ناخواسته ای روی بدن داشته باشد.

امیدواریم از خواندن مطالبی درباره خواص دارویی چوب دارچین و داچین پودر شده لذت برده باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد