اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۵ عصب دستی که باید درباره آنها بدانید

نوک انگشتان یکی از قسمتهای بدن است. در این مقاله شش عصب دست را که باید درباره آنها بدانید را کشف کنید.

به گزارش سایت طلا، اعصاب دست یک معجزه مطلق است! نوک انگشتان یکی از قسمتهای داخلی بدن است. به همین دلیل آنها منابع اصلی اطلاعات لمسی هستند.

اعصاب دست اصلی

اعصاب دست معمولاً به دو گروه تقسیم می شوند: آنهایی که در قسمت پشت دست غالب هستند و آنهایی که در کف دیده می شوند. با این حال ، اینها از هم جدا نیستن.د. در عوض ، آنها یک شبکه عصبی بهم پیوسته را تشکیل می دهند.

اعصاب دست وظیفه انتقال اطلاعات حسی به مغز و کمک به حرکت دستها ، انگشتان دست و بازوها را دارند. در زیر ، پنج مورد از مهمترین آنها را توضیح می دهیم.

۱. عصب مدیان

عصب مدیان در میانه عصب حسی است. عضلات ساعد و کف دست را درونی می کند. از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است. تقسیم خارجی این عصب منجر به شاخه های عصبی و دیجیتال کف دست و انگشت اول می شود.

در همین حال ، تقسیم داخلی منجر به ایجاد عصب دیجیتال کف دست داخلی در انگشت دوم می شود. این مسئول احساس در نیمه بیرونی کف دست است.

۲. عصب اولنار

عصب اولنار به عنوان یک عصب مختلط تعریف می شود. این بدان معنی است که الیاف حرکتی و حسی را ترکیب می کند. این یک شاخه سطحی دارد که به مرور زمان از قلاب استخوان همات در مچ پشتیبانی می شود.

عمدتاً عضلات دست را درونی می کند. این مسئول حساسیت پوستی در نیمه اولنار کف دست و قسمت پشت دست است. همچنین در انگشتان چهارم و پنجم.

۳. عصب شعاعی

یکی از شش اعصاب مربوطه عصب رادیال است که در کف دست واقع شده است. جنبه خلفی دست ، قسمت پشتی انگشت شست ، انگشت اشاره ، انگشت میانی و سمت جانبی انگشت حلقه را بجز بستر ناخن درونی می کند.

این عصب عصبی حرکتی است. این در درجه اول با حرکات کششی آرنج ، مچ دست و انگشتان دست درگیر است. همچنین با ساقه ساعد.

این عضلات چندین عضله از جمله عضله سه سر را تحریک می کند. همچنین ، عضلات بازوی پشتی و براق کننده بیرونی مچ دست و دست. علاوه بر این ، سر بلند ، سر داخلی و سر جانبی عضلات برشی سه سر ران.

۴.عصب شعاعی جلدی

این در قسمت پشتی دست قرار دارد. این عصب آپونوروز ساعد را سوراخ می کند. یعنی لایه تاندونهایی که در آن منطقه قرار دارند. سپس ، به تاندون موتور شعاعی در آرنج می پیوندد.

عصب شعاعی جلدی فالانژهای انگشت شست و اولین فالانکس انگشت شاخص را درون می کند. همچنین قسمت بیرونی فالانکس انگشت سوم و پشت دست نیز وجود دارد.

۵. عصب اولنار جلدی

با شاخه پشت عصب اولنار مطابقت دارد. اصولاً قسمت داخلی انگشت سوم و لبه ناخن انگشت چهارم را روی قسمت داخلی درونی می کند. به همین ترتیب ، لبه داخلی و خارجی انگشت پنجم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد