اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موفقیت اولین واکسن ضدکرونای چین

اولین واکسن ایمن ضدکرونای چین آزمایشات انسانی خود را با موفقیت تکمیل کرد. این واکسن روی ۱۰۸ نفر آزمایش شد و هیچ کدام عوارض منفی از خود بروز ندادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از دیلی میل، بر اساس نتایجی که روز جمعه منتشر شد،‌ این اولین آزمایش انسانی، واکسن کرونا در جهان است.

تست این واکسن نشانه ایمنی در برار کرونا را در بیشتر افراد نشان داد، اما برای اینکه مشخص شود آیا این واکسن می‌تواند باعث جلوگیری از شیوع کرونا شود، آزمایشات بیشتری نیاز است.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ واکسن ضد کرونا مختلف در سراسر جهان در حال توسعه است که حداقل هشت مورد از آنها در مراحل آزمایش‌های انسانی است.

Ad۵-nCoV از یک نسخه ضعیف شده از ویروس سرماخوردگی (معروف به آدنوویروس) که سلول‌های انسانی را آلوده می‌کند اما باعث بیماری نمی‌شود، استفاده می‌کند تا بخشی از مواد ژنتیکی را از SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، بگیرد.

در مطالعه جدیدی که روز جمعه (۲۲ مه) در ژورنال The Lancet منتشر شد، محققان Ad۵-nCoV را در ۱۰۸ فرد سالم که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال بودند و مبتلا به COVID-۱۹ نبودند، آزمایش کردند. شرکت کنندگان دوز کم، متوسط ​​یا زیاد واکسن دریافت کردند.

دو هفته پس از واکسیناسیون، شرکت کنندگان در هر سه گروه میزان پاسخ ایمنی به ویروس را نشان دادند. در طول ۲۸ روز، تقریباً همه شرکت کنندگان آنتی بادی را ایجاد کردند.

نتایج نهایی این واکسن هم طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد