اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میگرن را با ۶ راه حل طبیعی سریعتر درمان کنید

به نظر می رسد خلاص شدن از میگرن با استفاده از راه حل های طبیعی غیرممکن است ، به ویژه هنگامی که داروهای موجود کار خوبی را انجام دهند. با این حال برخی از گزینه های خانگی می توانند درمان شما را تکمیل کنند.

به گزارش سایت طلا، این نوع سردرد بسیار ناراحت کننده است. از این گذشته ، در حالی که مجبور به استراحت در یک اتاق تاریک و ساکت هستید ، شما را از انجام کارها باز می دارد.

اگر به دنبال تسکین میگرن هستید ، در مقاله امروز ما راه حل های جایگزینی را برای معروف ترین مسکن ها در بازار ارائه خواهیم کرد. این داروهای خانگی می توانند مکمل هر نوع درمانی اضافی پزشکی که باشد.

چرا میگرن اتفاق می افتد؟

انواع مختلفی از سردردها وجود دارد و میگرن یکی از آنهاست. این احساس درد شدید می کند که به طور معمول در یک طرف سر قرار دارد. ریشه آن ناشناخته است و تنها راه فروکش کردن علائم شما خوابیدن در یک اتاق تاریک و بسیار ساکت است.

برای برخی از افراد ، میگرن باعث ایجاد مشکل در بینایی و گفتار یا حتی حالت تهوع و استفراغ می شود. اگر مجبور شوید در هر فعالیت بدنی یا حرکات ناگهانی شرکت کنید ، مشکلات بدتر می شوند. درد می تواند در مکان های شلوغ ، آفتابی و پر سروصدا شدت یابد.

بر خلاف سردرد تنشی یا سردرد "شایع" ، میگرن پس از انتشار مواد التهابی ایجاد می شود که باعث ایجاد درد در اعصاب و رگ های خونی سر و گردن می شود. این می تواند از ساعت ها تا روزها ادامه داشته باشد و گاهی اوقات فقط چند هفته با هم فاصله دارند.

داروهای خانگی برای تسکین میگرن

اگر سر شما از یک طرف صدمه دیده و درد با نور یا سر و صدا شدت می یابد ، برخی از داروهای طبیعی زیر را برای تسکین میگرن امتحان کنید:

ـ یخ

این گزینه بسیار موثر و مقرون به صرفه است. همچنین بسیار ساده است زیرا تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که چند مکعب یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و یک حوله را دور آن بپیچید.

این کمپرس سرد را به مدت 20 دقیقه در هر مناطق دردناک بمالید ، در حالی که پشتتان را روی یک نیمکت یا تخت دراز کشیده اید. می توانید این برنامه را هر ساعت یا چند بار در روز تکرار کنید. سرماخوردگی باعث می شود رگ های خونی شما منقبض شده و درد را کاهش دهد.

ـ‌ چای زن جفنیلی

این ریشه فواید سلامتی زیادی دارد زیرا می تواند باعث افزایش دمای بدن ، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی است! برای استفاده از تمام مزایای آن ، سعی کنید چای درست کنید.

عناصر

1 قطعه ریشه زنجبیل یا 1 قاشق غذاخوری زن جفنیل رنده شده 15 گرم

1فنجان آب 250 میلی لیتر

عسل (برای طعم ، اختیاری)

آماده سازی

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آب را جوشانده و زن جفنیل را اضافه کنید تا تند شود. به مدت 10 دقیقه آن را صاف کنید و سپس مایع را با کمی عسل شیرین کنید (در صورت تمایل). هنگام استراحت در رختخواب ، آن را تا حد ممکن گرم بنوشید.

ـ سرکه سیب

این یک روش عالی برای کاهش و جلوگیری از میگرن است. برای تسکین ، پارچه ای را در مقداری سرکه سیب خیس کنید و در هر مکانی که احساس درد دارید استفاده کنید.

برای جلوگیری از بروز میگرن بعدی ، سعی کنید راه حل زیر را انجام دهید.

عناصر

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب پخته (30 میلی لیتر)

1 فنجان آب 200 میلی لیتر

آماده سازی

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب پخته را به یک فنجان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

این را دو یا سه بار در هفته قبل از خواب بنوشید.

این به پاکسازی بدن و کاهش فشار خون کمک می کند. هر دو عامل مربوط به میگرن هستند.

ـ‌ چای بابونه

به لطف خاصیت تسکین دهنده و ضد التهابی ، چای بابونه برای درمان انواع سردردها بسیار توصیه می شود. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای بی خوابی ، عصبی بودن و استرس مفید است. در حالی که می توانید کیسه های چای بابونه را خریداری کنید ، توصیه می کنیم خودتان آن را از گل های خشک شده استفاده کنید.

عناصر

3 قاشق غذاخوری گل بابونه (45 گرم)

2 فنجان آب 500 میلی لیتر

عسل به ذائقه

اب لیمو اجباری

آماده سازی

آب را گرم وگلهای بابونه را اضافه کنید و بگذارید تا کمی دم بکشد.

ـ‌ اسانس اسطوخودوس

این گیاه به دلیل داشتن خواص دارویی ، برای بسیاری از درمان ها ایده آل است. بعضی از افراد دوست دارند دسته های اسطوخودوس را روی بالش خود قرار دهند ، زیرا رایحه به آنها کمک می کند خواب بهتری داشته باشند. برای رفع میگرن باید از اسانس اسطوخودوس استفاده کنید ، همچنین برای کاهش درد دیگر مفید است.

چند قطره روغن اسطوخودوس را به نوک انگشتان بمالید و هر ناحیه ای را که در حرکات دایره ای صدمه دیده است به آرامی مالش دهید. همچنین می توانید کمی روغن را روی دستشویی ، رومیزی یا وسایل خاص لباس بپوشانید.

روغن اسطوخودوس بهدلیل خاصیت آرام بخش بسیار شناخته شده است ، اما تنها کسی نیست که می توانید برای تسکین میگرن انتخاب کنید. گزینه های دیگر شامل بابونه ، اکالیپتوس ، آویشن و چوب صندل است.

ـ‌ سیب زمینی ها

این سبزی ریشه حاوی آب زیادی است و برای کمک به مرطوب کردن پوست شما استفاده می شود. همچنین اگر به میگرن رنج می برید ، می تواند بسیار مفید باشد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک سیب زمینی را خرد کرده و برش ها را روی پیشانی یا سر خود قرار دهید. سپس ، استراحت کنید.

وقتی متوجه شدید که برش ها گرم یا خشک هستند ، آنها را تغییر دهید.

اگر از میگرن مکرر رنج می برید ، پیشنهاد می کنیم با پزشک مشورت کنید. به این ترتیب ، شما تعیین خواهید کرد که چه عاملی باعث ایجاد آنها و از همه مهمتر بهترین درمان برای وضعیت شما می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد