اونس طلا2394.45
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

موها با استرس سریعتر سفید می شوند

مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد انجام شده است ، توسط گروهی از متخصصان مغز و اعصاب اظهار داشت که استرس به دلیل عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک باعث ایجاد موهای سفید می شود. ما در این مقاله در مورد یافته ها توضیح می دهیم.

به گزارش سایت طلا، مدت طولانی است که مردم تصور می کنند استرس باعث ایجاد موهای سفید می شود. با این حال ، این بدون یک پایه علمی به یک باور عمومی تبدیل شده است. اکنون ، گروهی از محققان دانشگاه هاروارد ثابت کردند که این یک واقعیت است.

داستان های مختلفی در تاریخ وجود دارد که در آنها ذکر شده استرس باعث ایجاد موهای سفید می شود. یکی از مشهورترین آنها ماری آنتوانت ، ملکه فرانسه است که با یک گیوتین در طول انقلاب فرانسه کشته شد. گفته می شود فقط در یک شب تمام موهای او سفید شده است.

افسانه مشهور دیگر افسانه توماس مور است که گفته می شود تنها در یک شب تغییر چشمگیری داشته است. در حقیقت ، بسیاری از افراد دیده اند که فردی در زمان بحران شخصی می گذرد و پس از آن پیرتر به نظر می رسد. امروز ، ما می دانیم که این درست است: استرس باعث ایجاد موهای سفید می شود.

استرس باعث ایجاد موهای سفید می شود

گروهی از دانشمندان از دانشگاه هاروارد در ایالات متحده ، به کارگردانی دکتر یائو چیه هسو ، تحقیقات خود را در منتشر کردند. در آن ، آنها اظهار داشتند كه پس از چندین آزمایش و مطالعه ، نتیجه گرفته اند كه استرس در واقع باعث ایجاد موهای سفید می شود.

جالب ترین چیز این است که تیم متخصصان مغز و اعصاب نه تنها تأثیر مستقیمی را که بر استرس بر موهای سفید دارد تأیید نکردند بلکه مکانیسم های ایجاد این اثر را نیز شناسایی کردند. این یک موفقیت بزرگ است.

استرس یک مسئله جهانی است. در چند دهه اخیر مطالعات زیادی در مورد این پدیده انجام شده است. استرس به بسیاری از گرفتاری ها و بیماری ها پیوند خورده است. تأثیرات ظاهری بدنی آشکار به نظر می رسید ، اما این مطالعه فراتر از آن است و نقاط را به هم متصل می کند.

یک آزمایش آشکار

برای رسیدن به این نتیجه گیری ، دانشمندان هاروارد ابتدا آزمایش موش هایی را انجام دادند. آنها به دنبال تأثیرات احتمالی استرس بر روی موهای سفید بودند ، و همچنین تغییرات مختلف فیزیولوژیکی ناشی از اضطراب را مورد بررسی قرار دادند.

محققان با القای وضعیت استرس در موش ها شروع به کار کردند. برای این کار آنها را به ترکیبی بنام رزینیفاراتوکسین تزریق کردند. این ماده تولید کورتیزول ، معروف به هورمون استرس را تحریک می کند.

کارشناسان با این فرضیه شروع کردند که استرس باعث حمله ایمونولوژیکی در بدن حیوانات شده و این امر در سلولهای تولید رنگدانه تأثیر گذاشته است. آنها فکر می کردند که چگونه این کار می کند. با این حال ، آنها یک شگفتی بزرگ را متحمل شدند ، زیرا برخی از موش ها دیگر سلول های ایمنی ندارند ، اما همچنان سفید سفید می شوند.

در مواجهه با این وضعیت ، دانشمندان تصمیم گرفتند غدد فوق کلیوی بعضی از موش ها ی سفید را بیرون بیاورند تا آنها قادر به تولید کورتیزول نباشند. سپس آنها را در معرض شرایط استرس زا قرار داده و اتفاقی غیر منتظره رخ داده است: رشد موهای سفید ان ها را ادامه می دادند.

چرا این تأثیر اتفاق می افتد؟

این گروه از متخصصان مغز و اعصاب روی سیستم عصبی سمپاتیک تمرکز دارند. این مسئول تنظیم نبرد یا پاسخ پرواز بدن شماست. اعصابی که این سیستم را تشکیل می دهند از هم جدا شده و در هر فولیکول موی پوست وجود دارد.

دانشمندان پس از چندین سؤال ، دریافتند که هنگام مواجهه با شرایط استرس زا ، این اعصاب ماده شیمیایی به نام نوراپی نفرین را تولید می کنند. این ماده توسط سلولهای بنیادی که رنگدانه های مو را بازسازی می کنند جذب می شود و در نزدیکی این اعصاب یافت می شود.

نوراپی نفرین باعث فعال شدن بیش از حد این سلول ها می شود. آنچه در مرحله بعد رخ می دهد این است که همان سلول بیشتر از حد لازم رنگدانه تولید می کند و ذخایر خود را تخلیه می کند. وقتی این اتفاق بیفتد ، این سلولها نمی توانند بازسازی شوند. بنابراین ، آنها از ذخایر رنگدانه استفاده می کنند و موها بدون رنگدانه شروع می شوند:سفید.

آنچه انتظار دارید

دانشمندان اظهار داشتند كه این وضعیت غیرقابل برگشت است. بنابراین ، پس از از بین بردن این سلولهای بنیادی ، دیگر هیچ برگشتی وجود نخواهد داشت: اثر دائمی است. این تحقیقات نشان داد که استرس باعث ایجاد موهای سفید می شود و دقیقاً چنین اتفاقی می شود.

با این حال ، این یک پیشرفت بزرگ است ، زیرا باعث شده دانشمندان پروژه های تحقیقاتی جدیدی درباره تأثیر استرس بر روی بافت های مختلف بدن پیشنهاد دهند. این تحقیق به پاک کردن راه درک کامل استرس و اثرات آن کمک می کند.

همه اینها گامی به سوی آینده است که در آن آنها می توانند روش هایی را توسعه دهند که به ما امکان می دهد اثرات استرس را معکوس کنیم. روشن است که نگرانی بیش از حد فقط باعث اثرات منفی می شود.

امیدوارم همگی شما از همگی ان ها لذت ببرید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد