اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا هنوز برای خریدن طلا زمان مناسبی است؟

در چند هفته اخیر طلا در تلاش بود تا به مرز هر انس هزار و هشتصد دلار برسد اما از صبح امروز شاهد کاهش قیمت طلا بودیم.


1 خرداد 99

آیا هنوز برای خریدن طلا زمان مناسبی است؟


برای پاسخ به این سوال باید به الگوهای فصلی قیمت طلا نگاهی بیاندازیم.

در چند هفته اخیر طلا در تلاش بود تا به مرز هر انس هزار و هشتصد دلار برسد اما از صبح امروز شاهد کاهش قیمت طلا بودیم.

الگو های فصلی قیمت طلا به طور معمول به این شکل است که در بهار با افزایش قیمت مواجه میشویم سپس در اواخر بهار با ثبوت نسبی قیمت و در اواخر تابستان و اوایل پاییز شاهد یک سقوط در قیمت آن هستیم.

انتظار می رود که طلا تا پایان آبان ماه قیمتی نسبتا ثابت و یا رشد منفی داشته باشد. الگو های فصلی به نشان داده است که در بسیاری از سال ها از اواسط اردیبهشت ماه تا تا اواسط آبان ماه طلا کمترین قیمت خود را در سال دارد.

درباره مقدار پایین آمدن سطح قیمت طلا به دلیل شرایط موجود ناشی از بیماری حاصل از ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی فعلی میتوان حدس زد که قیمتی حول و هوش هزار و هفتصد دلار به خود بگیرد. در زمان نوشتن این متن هر انس طلا در بازار های جهانی با کاهش 0.7 درصدی 1734 دلار در حال معامله است.

البته این را نیز باید در نظر داشت که امسال یک سال عادی برای اقتصاد و طلا نبوده است. اقدامات محرک بانک های مرکزی و دولت ها میتواند در مقابل الگو های سنتی قیمت طلا بایستد و باعث شود آن الگو ها تغییر کنند.

با توجه به موضوعاتی که مطرح شد پاسخ به سوال بالا بله است چرا که اولا حتی اگر قیمت طلا بیشتر هم نشود باز هم امکان این وجود دارد که سرمایه خود را با طلا حفظ کنید و اینکه اگر صبر بیشتری داشته باشید در سه ماهه آخر امسال با درنظر گرفتن امکان رشد دوباره قیمت طلا ممکن است سرمایه شما را بیشتر کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد