اونس طلا2394.45
مظنه16,331,000
18 گرم3,770,000
ارزش سکه36,793,743
قدیم (بهار)40,900,000
جدید (امامی)44,250,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

۶ نکته اصلی برای محافظت از کلیه ها

نگران سلامتی کلیه ها هستید؟ آیا شما عوامل خطر نارسایی کلیوی یا بیماری دارید؟ در این صورت ، به این توصیه ها توجه کنید و قبل از اینکه عوارضی را متحمل شوید ، از کلیه های خود محافظت کنید.

به گزارش سایت طلا، کلیه های شما اندام های به شکل لوبیا هستند ، هر یک در حدود اندازه یک مشت ، واقع در وسط پشت شما دقیقاً زیر قفس دنده شما قرار دارد.

عملکرد کلیه ها برای سلامتی کلی مهم است ، با توجه به اینکه آنها به حفظ تمیزی و تعادل خون شما از نظر شیمیایی کمک می کنند.

در میان موارد دیگر ، کلیه ها مسئولیت کنترل میزان مایعات خارج سلولی ، میزان الکترولیت و پ هاش محیط داخلی را بر عهده دارند.

علاوه بر این ، آنها در تفکیک برخی از هورمون ها که تنظیم تولید گلبول های قرمز را تنظیم می کنند و برای کنترل فشار خون مهم هستند ، شرکت می کنند.

به همین دلیل ، اتخاذ عادات سالم برای ارتقاء عملکرد صحیح آنها و جلوگیری از پیشرفت بیماریها مهم است.

در این مقاله ، ما می خواهیم 6 نکته مراقبت های اساسی را که همه باید برای سلامتی خود به کار گیرند ، به اشتراک بگذاریم!

یادداشت بردار!

۱.عادات غذایی سالم

اگرچه بسیاری از آن غافل هستند ، عادت های غذایی با عملکرد خوب یا بد کلیه ها ارتباط زیادی دارد. در حالی که غذاهای ارگانیک برای سم زدایی شما مفید هستند ، غذاهای فرآوری شده و قندها خطر بروز مشکلات و عفونت ها را افزایش می دهد.

پیشنهادات

مصرف میوه و سبزیجات تازه خود را افزایش دهید. منابعی از چربی های امگا 3 سالم مانند دانه ، آجیل و ماهی روغنی مصرف کنید. دانه های تصفیه شده را با غلات کامل جایگزین کنید. مصرف گوشت قرمز و غذاهای پرچرب را محدود کنید. از مصرف گوشت های گوشتی ، کنسرو شده و چیپس خودداری کنید. مصرف نمک و قند خود را تعدیل کنید.

۲. آب بیشتری بنوشید

مصرف روزانه آب یک عادت است که عملکرد مناسب کلیه سیستم ها را در بدن تقویت می کند. برای فیلتر کردن سموم از خون و سم زدایی بدن از طریق ادرار ضروری است.

پیشنهادات

حداقل بین 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید. چای ، آب میوه یا غذاهایی را بنوشید که دارای مقدار زیادی آب هستند. از نوشابه های شیرین یا صنعتی خودداری کنید.

۳. از دخانیات خودداری کنید

اگرچه ما سیگار کشیدن را با بیماریهای تنفسی مرتبط می کنیم ، توجه به این نکته ضروری است که این بیماری با سایر بیماری های مزمن نیز مرتبط است. ترکیبات سمی موجود در یک سیگار از طریق جریان خون وارد بدن می شوند و بر سلامت قلب و عروق و کلیه ها تأثیر می گذارد.

در حقیقت ، افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری ، سه برابر بیشتر از افراد مبتلا به نارسایی کلیه هستند.

پیشنهادات

از مصرف سیگار خودداری کنید. اگر با تسلیم شدن مشکل دارید ، به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید. اگر سیگار نمی کشید ، از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید.

۴. مصرف داروها را محدود کنید

ما عادت کرده ایم که همه بیماری هایمان را با داروهای تجویز شده توسط پزشک یا داروهای بدون نسخه معالجه کنیم. آنچه اغلب متوجه نیستیم این است که با گذشت زمان ، مصرف بیش از حد این داروها می تواند باعث وخیم تر شدن عملکرد کلیه شود.

پیشنهادات

فقط در صورت لزوم دارو ، ترجیحاً زیر نظر پزشک ، دارو مصرف کنید. از سوء استفاده از مسکن ها ، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب بدون نسخه جلوگیری کنید. فقط دوز تجویز شده را بگیرید و همیشه عوارض جانبی احتمالی را بررسی کنید. درمان های طبیعی را برای درمان بیماری های خفیف انتخاب کنید.

۵. ورزش بدنی

ورزش منظم بدنی نه تنها به شما در حفظ وزن سالم كمك می كند ، بلكه سلامت كلی بدن را نیز تقویت می کند.

این امر به بهینه سازی متابولیسم بدن کمک می کند و باعث از بین رفتن مواد زاید که در خون جمع می شوند ، می شود.

است. در عین حال ، این یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون بالا و احتباس مایعات ، دو عامل مانع عملکرد کلیه ها

پیشنهادات

حداقل 30 دقیقه در روز برای یک تمرین روزانه اختصاص دهید. اگر وقت کافی برای رفتن به یک سالن ورزشی ندارید ، در خانه ورزش کنید.حداقل 3 بار در روز آموزش دهید.

۶. یک سم زدایی کلیه انجام دهید

کلیه ها اندام های دفع کننده هستند که در شرایط خوبی قادر به پاکسازی خود هستند. با این حال ، به دلیل تجمع بیش از حد سموم و رژیم های غذایی حاوی سدیم و چربی ، اغلب لازم است از این فرایندها برای سم زدایی کامل حمایت شود.

پیشنهادات

دمنوش های مختلف با خاصیت مدر و دفع کننده را بنوشید. یک طرح سم زدایی را اتخاذ کرده و اینطور نباشد که چربی ها ، قند و نمک بخورید.

نگران سلامتی کلیه ها هستید؟ آیا شما عوامل خطر نارسایی کلیوی یا بیماری دارید؟ در این صورت ، به این توصیه ها توجه کنید و قبل از اینکه عوارضی را متحمل شوید ، از کلیه های خود محافظت کنید.

همچنین موارد فوق ، برای معلومات دقیق تر در مورد مشکلات کلیوی در عملکرد کلیه شما ضروری است ، درخواست معاینه پزشکی داشته باشید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد