اونس طلا2318.59
مظنه15,356,000
18 گرم3,544,900
ارزش سکه34,597,068
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,900,000
ربع15,000,000

بورس به کانال یک میلیون واحد بازگشت/سهامداران چقدر سود کردند؟

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۶ هزار و ۹۴۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و دو هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای پایانی هفته گذشته و دو روز اول هفته جاری با افت شاخص مواجه شده بود، از روز گذشته روند رو به رشد را دوباره پی گرفت. البته به نظر برخی کارشناسان قیمت‌ها تعدیل می‌شد و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شد، اما از روز گذشته روند رو به رشد پیدا کرده و امروز هم شاخص کل با افزایش 6 هزار و 86 واحد به رقم یک میلیون و هزار و 266 واحد رسید.

شاخص کل اگرچه در آغاز معاملات روز سه‌شنبه با رشد ۱۲ هزار واحدی همراه شد اما در میانه راه این میزان رشد به حدود نصف رسید و در نهایت بازار سرمایه با بازدهی مثبت ۰٫۶۷ درصدی شاخص کل بسته شد.

به گفته کارشناسان عمده دلیل رشد شاخص بورس هجوم سیل نقدینگی به سمت بازار سرمایه و اقبال مردم به بورس به خاطر بازدهی مناسب این بازار و رشد سرمایه بوده، اما نکته مهم این است که سهام شناور در بازار اندک است و تقاضای بالا باعث فشار بر قیمت سهام و افزایش بی‌رویه قیمت شده است.

از طرفی طبق گفته مقامات بورس زمینه حضور شرکت‌های مختلف در بورس فراهم شده و شرکت‌ها با داشتن شرایط به راحتی می‌توانند در بورس یا فرابورس پذیرش شده و علاوه بر تأمین نقدینگی برای طرح‌های توسعه‌ای خود به عمق بازار و جمع آوری نقدینگی سرگردان از بازار کمک کنند.

شاخص کل با معیار هم‌وزن که بیشتر مورد توجه تحلیل گران قرار می‌گیرد، امروز با رشد 6 هزار و 585 واحد به رقم 321 هزار و 37 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 3 هزار و 757 تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9 میلیارد سهام ،‌حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و 370 هزار نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 882 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم که به بیش از 5 هزار و 52 میلیارد تومان رسید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیریم ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس به بیش از 14 هزار و 934 میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هزار و 608 واحد تقویت شده و به رقم 266 هزار و 163 واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن با رشد 2 درصدی به رقم 212 هزار و 707 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با رشد 7 دهم درصد به رقم یک میلیون و 271 هزار و 409 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش 233 واحد به قرم 741 هزار و 134 واحد رسید.

و شاخص بازار دوم بورس با رشد 1.6 درصد به رقم یک میلیون و 988 هزار و 689 واحد رسید.

امروز نمادهای مخابرات، پارس مینو، پتروشیمی پارس، همگی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای فولاد مبارکه، گل گهر، بانک ملت و تاپیکو در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل بانک تجارت، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بانک صادرات بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۶ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۲۹۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۰ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، بانک دی (دی)، ‌ویتانا (غویتا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) واعتباری ملل (وملل)، تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، ‌ پالایش نفت لاوان (شاوان)، ‌ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد