اونس طلا2394.45
مظنه16,191,000
18 گرم3,737,700
ارزش سکه36,478,323
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

اکنون وقت فروش طلاست؟

تحلیلگران و مدیران صنعت انتظار دارند که روند صعودی طلا در ماه های آینده نیز ادامه یابد زیرا سرمایه گذاران و مردم، سرمایه گذاری بیشتری را در این کالای امن خواهند داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از خلیج‌تایمز، روز دوشنبه طلا با افزایش یک درصدی قیمت به بالاترین رقم خود ازاکتبر ۲۰۱۲ تاکنون رسید و هزار و ۷۵۸ دلار در هر اونس شد. به گفته مدیر اجرایی یک شرکت فعال در این حوزه، طلا تنها دارایی‌ای است که در مواقع نامشخص، همچنان به سرمایه گذاران خود بازدهی مناسب می دهد.

وی افزود: در واقع مردم اعتماد زیادی به طلا دارند چرا که می دانند با استقبال از آن، به سود خوبی برسند. تمامی موارد دیگر سرمایه گذاری مانند سهام و خانه در حال از دست دادن ارزش خود هستند. و این در حالی است که طلا روز به روز بر درخشندگی خود می افزاید. طلا تنها فلزی است که مردم بیشتر از نیاز معمول زندگی خود، خریداری می کنند.

گرچه این فلز روز دوشنبه بخشی از سوددهی خود را از دست داد اما طی یک ماه گذشته ۳ درصد و در یک سال گذشته ۳۶.۷ درصد رشد بها داشته است. قیمت طلا تحت تأثیر آمار خرده فروشی ها و تولید صنعتی ایالات متحده بود که هر دو در ماه آوریل افت کردند. در همین حال، داده ها در ژاپن تأیید می کنند كه سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه اول به ركود رسیده و سقوط كرده است. بازارها همچنین ناظر بر روابط تجاری ایالات متحده و چین هستند.

طلا که تمایل به استفاده از نرخ بهره پایین تر دارد، امسال بیش از ۱۶ درصد افزایش قیمت داشته زیرا بانک های مرکزی موجی از کاهش نرخ ها و سایر اقدامات محرک را برای محدود کردن خسارات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس اعلام کرده اند.

اوگن وینبرگ، تحلیلگر اقتصادی در این زمینه می گوید:‌ بازار همچنان در مورد تاثیر نرخ بهره منفی در ایالات متحده ، نرخ بهره بسیار پایین و پول ارزان در سراسر جهان گمانه زنی می کند. همچنین، نگرانی از بحران اقتصادی با توجه به داده های بسیار ضعیف در ایالات متحده و جاهای دیگر در حال افزایش است. وضعیت صندوق فدرال و تصمیماتی که می گیرد و نگرانی از آینده بازار اوراق بهادار در حال افزایش است و بدیهی است که در این شرایط، سرمایه گذاران به دنبال بیمه دارایی های خود باشند.

تصمیم مردم برای تداوم خرید طلا به عنوان یک دارایی امن ناشی از تداوم هراسی است که از رکود اقتصاد جهانی دارند. آنها ترجیح می دهند طلای فیزیکی را در خانه های مسکونی خود نگه دارند و از این طریق با تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، چاپ گسترده اسکناس توسط فدرال رزرو و ... مقابله کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد