اونس طلا2382.49
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

رئیس اتاق تهران: باقی ماندن مدیریت سهام واگذار شده در دست دولت خلاف اصل ۴۴ است

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت سهام را عرضه می‌کند، اما مدیریت سهامی را که عرضه می‌کند همچنان در دست خود نگه می‌دارد که این خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

به گزارش سایت طلا ، مسعود خوانساری صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه نقدینگی کشور به 2 هزار و 470 میلیارد تومان رسیده است، باید بگویم این وضعیت مثل بهمنی است که هر جا قصد رفتن داشته باشد، قابلیت این را دارد که آنجا را تخریب یا احیا کند.

وی با بیان اینکه اثر این نقدینگی را در بازار سرمایه شاهد هستیم، گفت: افزایش قیمت ها در طلا، سکه، ارز و خودرو در اثر افزایش نقدینگی است، این در شرایطی است که در بودجه سال 99 کسری بزرگ 120 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است که با توجه به وقوع پدیده کرونا و کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، اقتصاد کشور در شرایط سختی قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت صادرات غیرنفتی کشور به دلیل مجموعه شرایط اقتصاد جهانی، به شدت با محدودیت روبه رو است و بر همین اساس پیش بینی ما این است که با کسری بودجه بسیار بالایی مواجه باشیم.

* کوچک شدن دولت در شرایط کرونا بدون اختلال در ارائه خدمات

خوانساری افزود: مدیریت آثار شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ضروری بوده زیرا شیوع ویروس کرونا باعث شد بتوانیم بخشی از واقعیت‌های اطراف خود را مشاهده کنیم از جمله کوچک‌سازی دولت . معلوم شد دولت می‌تواند با هزینه و تعداد نیروی انسانی کمتر اداره شود و هیچ خللی هم در ارائه خدمات دولت پیش نیاید.

وی با تأکید بر اینکه در سایه کرونا بروکراسی‌های زاید حذف شد، تصریح کرد: با چابکی که در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مدیریت اوضاع مخرب کرونا انجام گرفت، برخی از بروکراسی‌های اداری از جمله در تولید الکل حذف شد،به نحوی که به سرعت ظرف چند ساعت، دولت مجوز تغییر خطوط تولیدی را صادر کرد و این نشان می‌دهد اگر بخواهیم می‌توانیم اقتصاد را بدون بروکراسی و قواعد زاید اداره کنیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران ، پس میتوانیم این روند را در ادامه مسیراقتصاد ایران در سال 99 نیز ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر اکنون تنها منبع درآمدی کشور، صادرات غیرنفتی کشور است، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سرپرست جدید وزارت صنعت صورت گرفته که بر اساس آن قرار است، بخش خصوصی در تصمیمات و مشورت ها خضور داشته باشد و هر تصمیمی با حضور نمایندگان تشکل‌های اقتصادی صورت گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب بازار بورس گفت: بورس در اسفندماه شاهد بیست هزار میلیارد تومان خرید و فروش بود، که این رقم بی‌سابقه ای است؛ بنابراین دولت باید مراقبت لازم برای ادامه این روند داشته باشد.بنابراین از دولت انتظار داریم که عرضه سهام اولیه را در بورس بیشتر کند تا عمق بازار سرمایه افزایش یافته و همچنین حباب نیز برطرف شود.

خوانساری در پایان اعلام کرد: دولت بیشتر به عرضه سهام مالکیتی می‌پردازد و کمتر سهام مدیریتی عرضه می‌کند که باید این موضوع نیز مدنظر قرار گیرد. همچنین افزایش بی سابقه تعداد سهامداران در بازار سرمایه موضوعی است که هم منفی و مثبت است، پس باید مراقبت لازم در این خصوص از سوی دولت انجام شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد