اونس طلا2193.33
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با رقیب سرسخت سوددهی بورس آشنا شوید

در حالی که بازار سهام روزهای صعودی و پررونقی را می گذراند، بازار طلا با رشد انفجاری سوددهی خود توانسته رقابتی تنگاتنگ را با سهام‌داران به راه بیاندازد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت فوربس، هفته گذشته با کاهش ریسک ها و تضعیف چند رتبه ای اقتصاد به پایان رسید. در این زمینه نمی توان از تنش میان چین و روسیه و تاکید بر لزوم ارائه محرک های اقتصادی بیشتر برای نجات از وضعیت موجود، چشم پوشی کرد. بنابراین در کل تعجب آور نیست که شاهد آن باشیم که جریان های مالی نشات گرفته از وجوه سهام دچار تضعیف عملکرد شده و در مقابل اوراق قرضه و طلا سود ببرند.

یک نقطه روشن وجود دارد. برنده اصلی این بیماری، فناوری است چرا که اکنون مشاغل بیشتری ناچار به کار از راه دور و استفاده از پهنای باند بیشتر هستند. طی یک هفته گذشته، S&P 500 بیش از ۲٪ از ارزش خود را از دست داد و در مقابل، طلا سودی معادل ۲٪ بدست آورد. سرمایه گذاران که در دوره های ۳۰ روزه و ۹۰ روزه انتظار سوددهی را از طلا می کشیدند، امسال و با کسب سودهای هفتگی بیشتر وبیشتر به سمت خرید این فلز گرانبها می روند.

اگر شرایط کنونی جهان را در نظر بگیریم، اینکه بیش از ۱۰ تریلیون اسکناس دلار جدید چاپ و وارد بازارهای پولی و مالی شده درمی‌یابید که طلا در سال جاری یک سرمایه جذاب خواهد بود. علاوه بر این. طلا از منظر تاریخی نیز یک دارایی محافظ در برابر حوادث و رویدادهای شدید و بزرگ بوده است. در سه ماه گذشته و پس از سقوط بازار، به نظر می رسد این فلز انتخاب بسیاری از افراد بعنوان یک پناهگاه امن بوده است.

در این میان نمی توان موفقیت سهام را در ارائه سودهای خوب به سهام داران خود نادیده گرفت. روند مقبول این بازار با تداوم شیوع بیماری کووید ۱۹ ، همچنان ادامه دارد و در حالی که یک هفته گذشته شاخص ها ریزش را تجربه کردند، اکنون عملکرد منفی آن رو به بهبود است. شاید برای برخی تعجب آور نباشد اما باید گفت که صندوق های قابل معامله در دوره ۹۰ روزه گذشته بالاترین نرخ مشتری را داشته و بالغ بر ۸ میلیارد دلار کسب کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد