اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ رسید

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا که صدمات پاندمی کرونا بر بزرگترین اقتصاد جهان را منعکس کرد و امیدها برای بهبود سریع اقتصاد جهانی را به باد داد بیش از یک درصد جهش یافت و به بالاترین میزان از اکتبر 2012 رسید

به گزارش سایت طلا ، در حالی که نگرانی ها در مورد تنش آلود شدن روابط امریکا و چین و آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد در اوایل معاملات امروز به بالاترین رقم از اکتبر 2012 رسید و به 1763 دلار رسید

در حال حاضر هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1735دلار فروخته شد.

ایگن وین برگ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «بازار همچنان در اندیشه منفی شدن نرخ بهره در آمریکا، نرخ بهره به شدت پایین و پول ارزان در سراسر جهان است.»

«همچنین، با توجه به آمار بسیار ضعیف منتشره از آمریکا و جاهای دیگر، نگرانی در مورد بحران اقتصادی در حال آشکار شدن است.»

آمارهای منتشره در روز جمعه نشان داد با توجه به اینکه بحران کرونا بازار کار آمریکا را خرد کرده است، خرده فروشی و تولیدات صنعتی در آمریکا در ماه آوریل کاهش یافته است.

در عین حال، آمارهای منتشره از سوی ژاپن نیز نشان داد سومین اقتصاد دنیا در سه ماهه نخست وارد رکود شده است.

طلا که در زمان انتظار برای کاهش نرخ بهره، مورد توجه قرار می گیرد، در سال جاری میلادی بیش از 16 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است. زیرا بانک های مرکزی برای محدود کردن خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا، موجی از کاهش نرخ بهره و ارائه محرک های اقتصادی دیگر را به راه انداخته اند.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا شب گذشته گفت، ترمیم اقتصاد این کشور ممکن است به سال آینده موکول شود و ترمیم کامل نیز بستگی به تولید واکسن کرونا خواهد داشت. وی همچنین از ضرورت تداوم 3 تا 6 ماهه کمک های دولت آمریکا به شرکت ها و خانواده ها سخن گفت.

مقامات بهداشتی در شهر ووهان چین در ماه های آوریل و می از بیش از 3 میلیون شهروند این شهر آزمایش کرونا گرفته اند و قصد دارند بقیه مردم شهر را نیز مورد آزمایش قرار دهند. ووهان با خطر موج دوم شیوع کرونا روبروست.

طلا در شرایط ناملایمات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می‌شود. نرخهای بهره پایین‌تر هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرد، تیره شدن روابط میان آمریکا و چین است. وزارت بازرگانی چین روز یکشنبه مخالفت شدید خود را با مقررات جدید آمریکا علیه شرکت هواوی اعلام و تاکید کرد همه اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع و حقوق شرکتهای چینی بکار خواهد بست.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز جمعه با 0.8 درصد افزایش به 1113.78 تن رسید که بالاترین میزان در 7 سال گذشته به شمار می رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد