اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عواقب تلخ دستکاری‌های کلان در بازار

بسیاری از کارشاسان و محققان معتقدند دستکاری در روند بازارها موجب شده پناهگاه های امن سنتی برای دارایی های مردم از بین برود.

به گزارش سایت طلا به نقل از ماینینگ(mining)،‌ طبق یک گزارش تحلیلی و تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده، آشفتگی گسترده در بازار که به واسطه شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ روی داده صحنه هایی را ایجاد کرده که دستکاری های انجام شده در بازار تحت الشعاع آن قرار گرفته و دیده نمی شود. از دیدگاه محققان این بررسی، عامل عدم افزایش دارایی های امنی نظیر طلا یا بیت کوین می تواند همین مساله باشد.

با پیگیری معاملات در بازارها طی ماه های اخیر، تیم تحقیقاتی این پروژه دریافتند که سفارشات فروش کلان در معاملات آتی طلا، پمپ کلان و مقادیر عظیم قراردادهای آتی های مس از طریق مبادلات با رمزارز دستخوش کلاهبرداری بزرگ شده اند. آنها می گویند برخی تجارتهای مجزا در COMEX به حدی است که قیمت ها را جابجا می کند و این خلاف قوانین ایالات متحده در زمینه سوءاستفاده از بازار است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با توجه به خروج بخش اعظمی از دارایی سرمایه گذاران از بازار سهام ، انتظار می رود که تقاضا برای طلا و بیت کوین افزایش یابد. اما پناهگاه های امن رفتار کاملا متفاوتی از خود نشان داده اند. همزمان با سهام، ارزش طلا و بیت کوین نیز در آمریکا کاهش یافته است. با سقوط S&P500 در مارس ۲۰۲۰، طلا بدترین رقم قیمت خود را طی ۸ سال گذشته بت کرد در حالی که باید در بهترین رقم از هشت سال پیش تاکنون، می رسید.

بیت کوین نیز به واسطه دست کاری ربات ها در مبادلات کنترل نشده دچار نزول ارزش شده است. نویسنده این گزارش معتقد است جهان شاهد دستکاری در بازار مالی در مقیاس و فرکانسی است که قبلاً بندرت دیده شده بود. عدم صداقت توسط چند بازیگر اصلی در بازار موجب می شود بازار بزرگ اقتصاد رو به فروپاشی گذاشته و به شکلی درآید که اکنون در جهان شاهد آن هستیم. این روند با همین وضعیت، بهبود پیدا نمی کند.

اگر بحران مالی کنونی را با بحران مالی سال ۲۰۰۸ مقایسه کنیم بهتر می توانیم به وضعیت موجود پی ببریم. در آن زمان، فروپاشی برادران لمن منجر به این شد که بین شاخص S&P 500 و طلا ، یا فرانک سوئیس، یا خزانه داری آمریکا، رابطه منهای ۴۰٪ وجود داشته باشد. در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۰، همبستگی بین شاخص S&P 500 و طلا به علاوه ۲۰٪ بود.

وقتی نرخ بیت کوین/دلار آمریکا به میان می آید، همانطور که شاخص S&P 500 در اوایل مارس ۲۰۲۰ کاهش یافت، بیت کوین نیز دچار ریزش قیمت شد که این ریزش برای یک ارز دیجیتالی که رفتارش با هرگونه دارایی سنتی کاملاً بی ارتباط است، غیرمعمول محسوب می شود.همبستگی آنها به علاوه ۶۳٪ بود و ۴۰٪ از آن بی حد و حصر در اوج باقی مانده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد