اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آیا اکنون زمان انتقال سود طلا به بازار سهام است؟

طلا با بازدهی ۵۰ درصدی، بهترین کلاس دارایی طی یک سال گذشته بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت لایو مینت، با توجه به این سوددهی عالی طلا، از کارشناسان پرسیده ایم که آیا اکنون زمان آن فرارسیده که سرمایه طلای خود را فروخته و به دیگر انواع دارایی ها تبدیل کنیم؟ اخیرا و با شیوع ویروس کووید ۱۹ که موجب شده مردم به سوی دارایی های با ریسک کمتر حرکت کنند،‌ تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه و پس ‌انداز امن،‌ افزایش یافته است.

این امر ممکن است با قرار گرفتن طلا در سبد سهام ها، تخصیص دارایی ها را نیز تغییر دهد. در حالی که این هراس وجود دارد که شاید پس از رفع بن بست اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، سوددهی طلا متوقف شود. آیا اکنون منطقی است که سود بدست آمده از طلا را به سایر سرمایه ها منتقل کنیم، در حالی که هنوز انتظار اوج‌گیری قیمت فلززرد وجود دارد؟

در مدیریت ثروت، عموما طلا به عنوان ابزاری برای حصول اطمینان از حفظ دارایی استفاده می شود. انتخاب این فلز به عنوان پناهگاه امن موجب شده گرایش به آن در دوره هایی که عدم اطمینان اقتصادی ناشی از آشفتگی های سیاسی وجود دارد،‌ افزایش یابد. با این حال، طلا برای بسیاری از سرمایه گذاران بخش اندکی را در سبد دارایی اشغال کرده است: آنهم بیشتر در راستای افزایش و تقویت بازده.

سال گذشته طلا ارزشی بیش از سهام را از خود نشان داد. اگر وزن طلای شما در سبد سهام‌تان فراتر از حد مجاز تخصیص دارایی مناسب برای شما افزایش یافته است ، بهتر است به سمت سهام بروید. این امر تا حد زیادی به تحمل شما در خسارت ها بستگی دارد یعنی حتی اگر در سهام نیز سرمایه گذاری کنید باید ریسک آن را پذیرفته و بدانید که چه طلا و چه سهام، احتمال سقوط ارزش را دارند.

نکته حائز اهمیت در انتقال سود طلا به بازار بورس این است که نباید تمامی این سودها را به یک باره منتقل نمود بلکه آن را به روش مرحله ای و تدریجی انجام دهید. این کار می تواند ایده خوبی برای کسب ثروت از سهام باشد. سرمایه گذاری سیستماتیک بهترین روش موجود می باشد. زمان بحران به پایان نرسیده و اینکه طلا ۴۰ درصد رشد ارزش داشته بدان معنا نیست که شما سود بدست آمده خود از طلا و سهام را بگیرید.

روش مرحله ای در این زمینه ایده بهتری است. با وجود اینکه بحران در حال کم رنگ شدن است، احتمال اینکه روند صعودی بهای طلا ادامه داشته باشد، زیاد است . بنابراین به سرمایه گذاری در طلا ادامه داده و سود آن را به آرامی به بازار سهام منتقل کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد