اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چشمان طلا به دنبال تنش های تجاری میان آمریکا و چین

به گزارش سایت طلا و به نقل ازخبرگزاری کیتکو در روز جمعه قیمت های طلا افزایش داشتند و هر اونس آن به بالای هزار و ۷۵۰ دلار رسید و در همین حین با وجود افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین تحلیل گران بر این باورند که در هفته های آینده ارزش طلا بالاتر نیز خواهد رفت.


28 اردیبهشت 1399

چشمان طلا به دنبال تنش های تجاری میان آمریکا و چین

به گزارش سایت طلا و به نقل ازخبرگزاری کیتکو در روز جمعه قیمت های طلا افزایش داشتند و هر اونس آن به بالای هزار و ۷۵۰ دلار رسید و در همین حین با وجود افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین تحلیل گران بر این باورند که در هفته های آینده ارزش طلا بالاتر نیز خواهد رفت.

چشمان طلا به دنبال تنش های تجاری میان آمریکا و چین
به گفته کارشناس فلزات با ارزش گیمز ویل کویینز ، افزایش تنش های تجاری چین و آمریکا بزرگترین خبر بد موجود است و طلا تمایل دارد تا از این شرایط استفاده نماید.
تنش های تجاری با پایان هفته جاری به سطح جدیدی رسیده است این رویداد پس از صحبت‌های رئیس جمهور ترامپ در روز پنجشنبه به وقوع پیوست زمانی که اعلام نمود علاقه ای به صحبت کردن با رئیس جمهور چین ندارد. وی همچنین اضافه کرد که حتی ممکن است تمامی ارتباطات خود را با کشور چین قطع نماید. ترامپ پیوسته چین را سرزنش می نماید و به این نکته اشاره دارد که این کشور که مبدا شیوع ویروس کرونا نیز بوده است در کنترل این اپیدمی ناموفق عمل کرده است.
تنش ها در روز جمعه افزایش یافتند، زمانی که دولت ترامپ اعلام نمود که ارسال محموله‌های کمپانی هواوی را متوقف می کند. در پاسخ چین نیز اعلام نمود که آماده است شرکت های آمریکایی را در لیست غیر قابل اعتماد خود قرار دهد که این مسئله شامل شرکت اپل، سیسکو سیستم و کوالکوم می شود. چین همچنین اعلام نموده است که می‌تواند تمامی خرید هایش از شرکت بوئینگ رانیز به حالت تعلیق در آورد.
با گذشت زمان و حرکت رو به جلو مشکل میان آمریکا و چین می تواند بار دیگر تبعات بسیار بد و گسترده‌ای یابد. میلمن به خبرگزاری کیتکو اعلام نمود که تصور نمی کند این تنش ها افزایش یابد و تا زمانی که ویروس کرونا ادامه داشته باشد تنش‌های تجاری میان این دو کشور پابرجا خواهد بود.
هان تان، تحلیلگر بازار اف ایکس تی ام اعلام نمود که قیمت طلا در گام بعدی به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد و دستیابی به این سد قیمت تنها مسئله گذشت زمان است.
ماه های پیش رو با وجود ریسک موجود و تهدید های میان آمریکا و چین در زمانی که سراسر جهان را اپیدمی کرونا طرح تاثیر خود قرار داده است باعث خواهند شد که شاهد تمایل به ریسک پذیری بیشتری باشیم. قیمت طلا پایین‌تر نخواهد آمد و با مرور زمان قطعا به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید. تنها مشاهده تغییرات در روابط آمریکا و چین ممکن است در این روند تاثیر بگذارند. دستیابی به رقم ۱۸۰۰ دلار برای هر اونس طلا حتی تا هفته آینده نیز ممکن و شدنی است، اگر شاهد اقدامی مناسب از سوی آمریکا نباشیم. به نظر می رسد که طلا به خوبی از شرایط موجود بهره می برد. قیمت هر اونس طلا در زمان نگارش این خبر به ۱۷۵۶ دلار رسید که در هفته جاری نزدیک به دو و نیم درصد رشد داشته است.
بدتر شدن داده های اقتصادی
از حیث اطلاعات و داده ها وضعیت رو به بدتر شدن می رود.
میزان نرخ بیکاری در آمریکا حاکی از آن است که ۲.۹۸ میلیون فرم تقاضای بیمه بیکاری تکمیل و ارسال شده اند که رقم کلی از زمان شروع ویروس کرونا تاکنون را به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسانده است.
به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی فیلیپس استرایب، داده های اقتصادی در حال بدتر شدن هستند و این مسئله میزان نرخ بهره را به سمت صفر می کشاند و باعث می‌شود دارایی های آمریکا تضعیف شوند و در نتیجه آن سرمایه ها به سمت کالاهای امن نظیر طلا سرازیر گردند. از آنجا که شواهد مستندی مبنی بر بازیابی شرایط اقتصادی پس از اتمام شیوع ویروس کرونا در دست نمی باشد، سرمایه گذاران نیز ترجیح می دهند به سمت کالاهای امن نظیر طلا روند. در واقع ۱۵ روز متوالی است که فلز های ارزشمند بخشی از سرمایه گذاری افراد شده اند و طبق آمار بلومبرگ در روز جمعه این میزان طی بازه ۱۲ ماهه به ۱۰۰ میلیون اونس رسیده است.
فدرال رزرو و نرخ های منفی
با اینکه رئیس فدرال رزرو جروم پاول به وضوح اعلام نمود که در واقع نرخ های بهره منفی را اصلاً در نظر نگرفته است، مسأله نرخ های بهره منفی همچنان بر سر زبان ها است.
طلا در اینجا نیز از شرایط بهره برده است و از گمانه زنی ها برسر نرخ های بهره منفی برای افزایش ارزش خود استفاده کرده است. به نظر می رسد که بازار توجه آنچنانی به صحبت های رئیس فدرال رزرو نشان نداده است و همچنان این احتمال را در نظر می‌گیرد. در هفته پیش رو بازارها نگاهشان را به صحبت‌های پاول در روز پنج شنبه در برابر کمیته بانکداری سنا معطوف می نمایند که انتظار می‌رود که وی درباره شرایط ورود به نرخ بهره منفی صحبت نماید.
داده هایی که می بایست از آنها غافل نشد
جدا از صحبتهای پاول، سرمایه‌گذاران نگاهشان را به نشست اف ام سی در روز چهارشنبه دوخته اند. از حیث داده های اقتصاد مجوز های ساخت آمریکا از ماه آوریل در روز سه شنبه به موعد مقرر خود می‌رسد. همچنین داده های مربوط به نرخ بیکاری نیز از جمله عوامل تاثیر گذار بر شرایط موجود بازار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد