اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به بالاترین رقم سه هفته گذشته رسید

با تشدید تنش‌های آمریکا و چین در مورد جنگ تجاری، طلا در معاملات امروز افزایش یافت و سرمایه گزاران را به سمت بازارهای امن کشاند

به گزارش سایت طلا ، با تشدید تنش‌های آمریکا و چین در مورد جنگ تجاری، طلا برای چهارمین جلسه متوالی در معاملات امروز افزایش یافت و به بالاترین رقم سه هفته گذشته رسید.

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان با صعود بسته شدند.در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۶۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۶۲۵.۳۴ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۱۵ درصد افزایش تا سطح ۲۸۵۲.۵۰ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افزایش ۰.۹۱ درصدی در سطح ۸۹۴۳.۷۲ واحدی بسته شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی پس از اینکه به بالاترین رقم از 23 آوریل رسید، با 13 دلار افزایش 1743دلار فروخته شد. طلا طی این هفته تا به این لحظه نزدیک 2 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «به نظر می رسد که برخی سرمایه گذاران انتظار کاهش شاخص ها در بازارهای بورس را دارند. تنش ها میان آمریکا و چین همچنان در حال افزایش است و آمارهای بسیار ناامیدکننده ای از اقتصاد آمریکا به گوش میرسد که همه اینها به نوعی تقویت کننده بازار طلاست.»

وی افزود: «در طی چند هفته گذشته قیمت طلا در مسیر رشد بوده اما اکنون به نظر می رسد که عوامل کلان اقتصادی عامل رشد قیمت فلز زرد در آینده نزدیک است.»

بررسی اقتصاد آمریکا همچنان تاثیر عمیق تر شیوع کرونا را نشان می دهد. این آمار نشان داد هفته گذشته 2.98 میلیون آمریکایی دیگر درخواست دریافت مزیت‌های بیکاری را پر کرده‌اند.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا این هفته در مورد یک دوره طولانی رشد ضعیف اقتصادی هشدار و وعده داد که به حد نیاز از توان بانک مرکزی آمریکا استفاده خواهد کرد. وی همچنین خواهان اتخاذ بسته های محرک اقتصادی بیشتر برای مقابله با تبعات بحران شیوع ویروس کرونا شد.

آمارهای جدید نشان می دهد که در هفته منتهی به 9 می 2.981 میلیون آمریکایی دیگر برای دریافت مقرری بیکاری درخواست داده اند و تعداد متقاضیان دریافت مقرری بیکاری از مرز 36 میلیون نفر عبور کرده است. در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چین را به دلیل عملکردش در مقابله با ویروس کرونا به قطع روابط تهدید کرده است.

اکنون تمرکز بر روی آمار خرده فروشی است که به زودی منتشر می‌شود و نشان دهنده مقررات در خانه ماندن در مصرف کنندگان در آمریکا در ماه آوریل است.

طلا از محرک‌های گسترده بانک‌های مرکزی سود می‌برد، زیرا این فلز گران بها تا حد زیادی به عنوان پشتوانه علیه تورم در نظر گرفته می‌شود.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه 1.2 درصد افزایش یافت و به 1104.72 تن رسید که بالاترین میزان در بیش از 7 سال گذشته به شمار می‌رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد