اونس طلا2195.6
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

یادداشت جدید همتی؛ بانک مرکزی آماده اجرای سیاست «هدف‌ گذاری تورم» است

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: پس از تغییر در سیاست ‌‌های ارزی، پولی و مالی کشور، بهمراه انباشت منابع لازم برای ادامه سیاست کنترل و ثبات سازی در بازار ارز، امروز بانک مرکزی آماده اجرای سیاست «هدف‌ گذاری تورم» است.

به گزارش سایت طلا ، عبدالناصر همتی در یادداشت جدیدش با عنوان "چند نکته درخصوص هدف گذاری تورم"، نوشت:

1-ریشه تورم بالا،به عنوان گره اصلی اقتصاد کشوردرطول چند دههٔ گذشته ، سلطهٔ سیاست های مالی ، و پولی نمودن کسری بودجه و اتکای مستمربر سیاستهای انبساطی پولی برای رشد اقتصادی بوده است.

2-در دوره‌ های فراوانی منابع ارزی،دولتها به انبساط‌ بودجه مبتنی بر منابع ارزی و سرکوب تورم، با دخالت در بازار ارز و افزایش عرضه، به کمک واردات،روی آورده‌ و در مواقع افت درآمدهای ارزی به روش های مستقیم وغیرمستقیم به منابع بانکی متوسل شده اند. اینگونه روش ها ، نه تنها پایدار نبوده ، بلکه مشکلات بسیار زیادی، از جمله، تحلیل منابع ارزی وتضعیف تولید ملی و نوسانات شدید چرخه های تجاری را به دنبال داشته است.

3- پس از تغییر در سیاست ‌‌های ارزی، پولی و مالی کشور، بهمراه انباشت منابع لازم برای ادامه سیاست کنترل و ثبات سازی در بازار ارز، که از دو سال پیش آغازشده است و با طراحی و توسعه ابزارهای عملیاتی کردن سیاستهای جدیدپولی،امروز بانک مرکزی،آماده است که سیاست «هدف‌ گذاری تورم» را به اجرا بگذارد.

4- در قالب این سیاست ، قطب‌نمای اصلی سیاست های پولی و ارزی بانک مرکزی ،«تورم هدف» خواهد بود و برای رسیدن به آن ، از ابزار مدیریت نرخ سود در بازارباز استفاده خواهد شد.همانگونه که قبلاً گفته بودم، نرخ سودسیاستی کوتاه مدت در دالان نرخ سود بازار باز،یک هدف میانی برای تحقق هدف خواهد بود.

5-موفقیت و اثربخشی این سیاست،درگرو اقدام دولت در انتشار هر چه سریعتر اوراق بدهی برای جبران کسری بودجه ،جهت ضدسیکلی کردن بودجه والبته تلاش بیشتر برای کاهش کسری بودجه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد