اونس طلا2210.56
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کدام دسته از معلمان و دانش ‎آموزان نباید فردا به مدارس مراجعه کنند؟

از فردا مدارس کشور به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود اما فرهنگیان و دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای نباید به مدرسه مراجعه کنند.

با توجه به تعطیلی بلند مدت مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، روز 21 اردیبهشت در ستاد مدیریت بیماری کرونا مقرر شد که یک ماه مدارس بازگشایی شود تا دانش‌آموزان رفع اشکل کنند. این بازگشایی از فردا 27 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 27 خرداد ادامه دارد؛ اما کدام از افراد نباید به مدارس مراجعه کنند؟ و کدام دسته از افراد امکان حضور در مدرسه را دارند؟

ناگفته نماند که آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس، آموزش‌های مختلفی را اعم از آموزش تلویزیونی، آموزش رادیویی، آموزش مجازی به صورت پراکنده از سوی معلمان و دبیران و به صورت متمرکز از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد)، توزیع درس‌نامه و آموزش حضوری در مناطق محروم و کم جمعیت را ارائه کرده است.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش 23 اردیبهشت در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در آموزش و پرورش با اشاره به آموزش‌های تلویزیونی و مجازی گفت: «با فرض اینکه علی‌رغم این تلاش‌ها ممکن است برخی از دانش‌آموزان موفق به دریافت این آموزش‌ها نشده باشند، ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به باز گشایی مدارس از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد گرفت تا مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به پرسش‌های دانش‌آموزان بازگشایی شوند بنابراین دانش‌آموزانی که آموزش‌های ارائه شده را از طرق مختلف دریافت کرده‌اند نیازی به حضور در مدرسه ندارند تنها دانش‌آموزانی که اشکالاتی دارند می‌توانند با مراجعه به مدارس به رفع اشکال بپردازند».

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره حضور مدیران و معلمان هم اظهار کرد: «حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت پس از گذشت یک هفته پس از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش‌آموزان به مدرسه، شورای آموزشگاه بر اساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد می‌تواند در خصوص نحوه فعالیت و روزهای بازگشایی مدرسه تصمیم گیری‌کند؛ حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای رفع اشکال است لذا معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش‌های لازمه را ارائه دادند ممکن است مراجعه کمتر و یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند».

طبق گفته مسؤولان آموزش و پرورش، مدیر، کادر مدرسه و آموزگاران و دبیران در هفته اول بازگشایی مدرسه باید حضور داشته باشند.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران 23 اردیبهشت گفت: « کادر اجرایی مدرسه و دبیران هفته اول را باید در مدارس حضور داشته باشند و به فراخور نیاز و مراجعه دانش‌آموزان، حضورشان، تداوم پیدا خواهد کرد و تصمیم مدیریتی گرفته می‌شود و برای آزمون‌های پایان سال برنامه‌ریزی می‌شود.

وی درباره حضور خانواده‌ها و دانش‌آموزان در مدرسه، گفت: «مدرسه برای عموم دانش‌آموزان باز نیست و این بازگشایی مخصوص دانش‌آموزانی است که از آموزش مجازی در طول دو، سه ماه گذشته استفاده نکردند یا دانش‌آموزانی که نکات درسی مبهمی دارند و برای رفع اشکال به مدرسه و دبیر مربوط مراجعه می کنند پس نیاز نیست که خانواده‌ها در مدرسه حضور پیدا کنند. باز هم تأکید می‌کنم همه دانش‌آموزان نباید به مدرسه بیایند چرا که بازگشایی مدرسه به خاطر تجدید دیدار با همکلاسی‌ها نیست و صرفا به خاطر رفع اشکال است زیرا هنوز خطر کرونا رفع نشده است».

در دستورالعمل بازگشایی مدارس در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی آمده است که 3 گروه با گواهی تأییدیه پزشک معتمد به عنوان افراد در معرض خطر/ در معرض بیماری عارضه‌دار در نظر گرفته شده و نباید تا اعلام رسمی پایان همه‌گیری بیماری، در مدرسه حاضر شوند. تهیه لیست این دانش‌آموزان و کارکنان قبل از بازگشایی و اعلام آن به منطقه/ناحیه آموزش و پرورش الزامی است:

1- مادران باردار

2- بیماران با بیماری زمینه‌ای: بیماری قلبی ـ عروقی، فشار خون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و مزمن، شاخص توده بدنی(BMI) بیشتر از 40

3- بیماران با نقص ایمنی: تحت درمان با کورتیکواستروئید بیش از پردنیزولون آمیلیگرام 12.5 در روز بیش از دو هفته، بیماران تحت شیمی درمانی، افراد دچار بدخیمی‌ها و افرادی که پیوند اعضا شده‌اند.

4- حضور دانش‌آموزان دارای ریسک بالا(مبتلا به دیابت، آسم، بیماری قلبی ـ عروقی، سرطان، بیماری‌های اتوایمیون و دانش‌آموزان با مصرف داروهای ایمونو ساپرسیو) تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

البته آن دسته از افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند هم از مراجعه به مدرسه باید خودداری کنند.

مادر یک دانش‌آموز کلاس سومی به خبرنگار فارس گفت: «چند روز پیش از مدرسه با ما تماس گرفتند و گفتند که بچه‌ها تقسیم بندی شدند و چون برخی بچه‌ها از نظر درسی یک کم ضعیف‌تر هستند، پیشنهاد این است که آنها به مدرسه مراجعه کنند و پسر بنده هم جزو این گروه بود».

وی ادامه داد: «خب اصلا دلم نمی‌خواهد فرزندم در این شرایط به مدرسه برود، در این مدت هم با او درس کار می‌کردم اما حاضرم تعهد بدهم که بیشتر با او کار می‌کنم اما به مدرسه نرود؛ چون به نظرم بچه ضعیفی از نظر قوای جسمی است و نمی‌خواهم مریض شود».

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص گفت: «حضور دانش‌آموزان باید داوطلبانه و با اطلاع اولیا باشد و هیچ دانش‌آموزی به اجبار نباید به مدرسه بیاید».

فردا همه دانش‌آموزان نباید به مدرسه مراجعه کنند و فقط همان گروهی که اشکال درسی دارند البته همان گروه هم در صورتی که مشکلات بیماری که در این گزارش ذکر شد را ندارند با وسایل بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و وسایل شخصی به مدرسه بروند.

آنچه مسلم است باید همچنان مراقب پیشگیری از شیوع کرونا بود و در این مسیر والدین با همراهی فرزند و کادر مدرسه و کمک به آموزش فرزندشان یعنی نظارت بر درس خواندن او و در صورت نیاز کمک درسی، می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که امسال به خوبی به پایان برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد