اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین تغییرات شاخص های اقتصادی جهان

شاخص دلار در معاملات امروز صعود نیرومندی را تجربه کرد.از طرفی بیشتر شاخص های بورسی جهان با ریزش‌های سنگین مواجه شدند. قیمت نفت امروز تحت تاثیر پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر افزایش تقاضا بیش از ۳ درصد رشد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، وقایع معاملات ارز هم چنین تحت تاثیر اخبار مربوط به ویروس کرونا قرار دارد.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۱۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۲۹۸ هزار و ۱۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۸۵ هزار و ۱۹۷ نفر، انگلیس با ۳۳ هزار و ۱۸۶ نفر، ایتالیا با ۳۱ هزار و ۱۰۶ نفر، اسپانیا با ۲۷ هزار و ۱۰۴ نفر و فرانسه با ۲۷ هزار و ۷۴ نفر بوده است.

اریک برگر، کارشناس بازار ارز در بانک مرکزی کانادا گفت: اکنون نگاه معامله گران به دور تازه تنش های لفظی بین پکن و واشنگتن دوخته شده است و اگر وضعیت آرام تر نشود شاهد آغاز دور دوم جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان خواهیم بود. در این صورت نرخ برابری دلار و یوان به ویژه در برابر ارزهای امن شاهد تغییرات گسترده ای خواهد بود و شاهد ثبت رکوردهای جدیدی از ارزهایی نظیر ین و فرانک خواهیم بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با جهش ۰.۶۸ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۱۰۰.۴۷۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۶ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افت ۰.۶۱ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۷۷ درصد پایین رفت و با عقب رفتن از کانال ۱.۰۸ به ۱.۰۷۴ دلار رسید.

توبی جیب - تحلیلگر بازار سرمایه در موسسه فیدلیتی اینترنشنال - گفت: شاهد هستیم که با خروج مردم از خانه ها سرعت شیوع ویروس در برخی مناطق بیشتر شده است و فکر میکنم اقتصادهای اروپایی در ماه های آینده نیز کماکان وضعیت خوبی نخواهند داشت.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۰۷.۰۱۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۵۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۹۹ یوان چین اعلام شد.

سقوط سنگین ۵۰۰ واحدی داوجونز با هشدارهای فدرال‌رزرو

در معاملات بازار سهام آمریکا به دنبال هشدارهای رئیس فدرال‌رزرو در مورد اینکه اقدامات بیشتری برای تقویت اقتصاد آمریکا لازم است، هر سه شاخص مهم وال‌استریت با سقوط سنگینی روبرو شدند.

جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، در یک ویدئو کنفرانس در اجلاس مجازی بانک مرکزی گفت: ریکاوری اقتصاد آمریکا ممکن است مدتی زمان ببرد و این زمان مشکلات نقدینگی ما به مشکلات بدهی مبدل خواهد شد. پشتیبانیاقتصادی بیش از این ممکن است هزینه سنگینی را به ما تحمیل کند اما اگر بتواند از خسارت‌های اقتصادی درازمدت جلوگیری کند، ارزش آن را خواهد داشت.

داوجونز ۵۱۶.۸۱ واحد یا ۲.۱۷ درصد سقوط کرد و به ۲۳۲۴۷.۹۷ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۵۰.۱۲ واحد یا ۱.۷۵ درصد سقوط کرد و در ۲۸۲۰ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۱۳۹ واحد یا ۱.۵۵ درصد سقوط کرد و به ۸۸۶۳.۱۷ واحد رسید.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۵۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۹۰۴.۰۵ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۲.۵۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۰ هزار و ۵۴۲.۶۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۲.۸۵ درصدی در سطح ۴۳۴۴.۹۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۹۴ درصد پایین رفت و به ۶۶۳۱.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛روز پنج‌شنبه، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی افت کردند که داده‌ها نشان داد میزان استخدام در استرالیا دوباره در حال کاهش است.

داده‌های جدید نشان داد که در ماه آوریل تعداد شاغلان استرالیایی ۵۹۴٫۳۰۰ نفر نسبت به ماه مارس کاهش یافته است.

آن‌چه بر بازارهای سهام آسیا فشار بیشتری وارد کرد سقوط سنگین وال‌استریت در معاملات دیشب بود. در این معاملات داوجونز ۵۱۶.۸۱ واحد سقوط کرد و به ۲۳۲۴۷.۹۷ واحد بازگشت.

اس‌اندپی و نزدک هم به ترتیب ۱.۷ درصد و ۱.۶ درصد سقوط کردند.

نیکی ژاپن ۰.۶۳ درصد افت کرد، در حالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۹۲ درصد سقوط کرد.

در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۶۸ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۳۶ درصد سقوط کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی به ترتیب ۰.۹۶ درصد و ۱.۰۹ درصد سقوط کردند.

در بازار ارز، نرخ برابری یوآن چین با دلار در بازارهای خارجی ۰.۰۸ درصد تضعیف شد و به ۷.۰۹۶۷ واحد رسید.

در برابر ین، دلار ۰.۱۵ درصد تضعیف شد و به نرخ ۱۰۶.۸۶ واحد بازگشت.

رشد ۳ درصدی قیمت نفت با پیش‌بینی افزایش تقاضا

قیمت نفت امروز را با رشد قیمت همراه شد زیرا اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود را درباره تقاضای طلای سیاه افزایش داد.

این نهاد در تازه ترین برآورد ماهانه خود پیش بینی برای تقاضا جهانی نفت خام را برای سال ۲۰۲۱ نسبت به برآدرد پیشین، ۵۸۰ هزار بشکه افزایش داد و این مقدار را ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

بر این اساس، کل تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی روزانه ۹۲ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه خواهد بود و این عدد در سال آینده به ۹۹ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه می رسد.

با توجه به این موارد قیمت نفت برنت با رشدی ۳.۱ درصدی به ۳۰ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۳.۶ درصد بالا رفت و ۲۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه معامله شد.

با این حال نگرانی هانسبت به کاهش قیمت نفت در هفته آینده و سررسید تحویل نفت خریداری شده برای ماه ژوئن همچنان به قوت خود باقی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد