اونس طلا2391.59
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

روزگار کرونایی بازار مسکن در آمریکا

در صورتی که شیوع کووید ۱۹ در شهری اوج نگیرد و یا کنترل شود، بازار مسکن در آنجا به رونق می‌رسد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ورد پروپرتی ژورنال(World Property Journal)، گزارش هفتگی کارگزاری املاک ایالات متحده حاکی از آن است که لیست خرید و فروش های مسکن نشان می دهد که این بازار علائم اولیه بهبود را از خود نشان داده است. این در شرایطی است که برخی از شهرهای این کشور هنوز در تلاشند تا منحنی صعودی ابتلا به ویروس کرونا را مسطح کنند.

مسکن در شهرهایی که ملک بعنوان یک کالای اساسی به شمار می آید، رو به رونق بوده و عرضه و تقاضای آن افزایشی است. در جوامعی که شهروندان آن اوج کرونا را نیز تجربه نکرده اند، وضعیت قابل قبولی وجود دارد. به عنوان مثال، وضعیت بازار مسکن در شیکاگو که منحنی کرونا صعودی است،‌ در رکود نسبی قرار دارد.

سیاتل و نیواورلئان موفق شدند نمودار ابتلا را مسطح کنند و دیترویت نیز که روند صعودی این منحنی را شکسته، اما بدلیل اینکه اهالی آن املاک و مستغلات را ضرورت زندگی خویش نمی دانند،‌ شاهد رونقی در بازار مسکن آن نیستیم. آژانس های مسکن در سیاتل در شرایطی مغایر با دیترویت هستند، آنها با رونق نسبی در روزهای اخیر توانسته اند تا حدودی بر خسارات مالی ناشی از کرونا فائق شوند.

یک اقتصاددان آمریکایی در این زمینه می گوید: در حالی که مشتریان مسکن هنوز از شیوع بیماری کووید ۱۹ رنج می برند، ما شاهد علائم اولیه بهبود وضعیت بازار هستیم. عرضه و تقاضا حتی در مناطقی که کووید ۱۹ در حال افزایش است، تقویت شده چرا که خریداران و فروشندگان تهیه منزل را چراغی در کورسوی اقتصادی این روزهای آمریکا می بینند. همین امر موجب شده قیمت مسکن نوسان کمتری داشته و پایدار بماند.

حذف تقاضای مسکن یکی از نخستین نشانه های رکود این بازار در اثر شیوع ویروس کرونا بود. طی ۲۸ روز منتهی به ۹ آوریل، در سرتاسر کشور، لغو خرید ۷۵ هزار خانه (۱ خانه از هر ۱۳ خانه) یک رکورد را به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که در مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۹، ۴۷ هزار مورد ثبت شده بود. پس از این زمان،‌ تاکنون تعداد لغو قراردادها در بازار رو به کاهش است.

بازار مسکن شهر دیترویت سریع ترین و شدیدترین واکنش را به شیوع کرونا نشان داده است. شیکاگو گرچه سرعت رشد کرونا در آن چندان تغییری نداشته اما با رونق نسبی مسکن مواجه گردیده است. گفتنی است سایر شهرهای آمریکا نیز شاهد شرایط بهتری در مقایسه با یک ماه گذشته خود هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد