اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انفجار قیمت طلا تا ۳هزار دلار

کارشناسان معتقدند طبق سوابق تاریخی عملکرد طلا،‌ قیمت تمام شده این فلز احتمالا به بالاتر از ۳ هزار دلار در هر اونس برسد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، به گفته یک کارشناس اقتصادی، تاریخ نشان داده که هرگاه قیمت طلا مشمول اصلاح شود تا فرصتی برای خرید ایجاد کند،‌ نرخ بعدی آن دچار جهش می شود. این بار نیز تفاوت چندانی با موارد قبلی ندارد. عقب نشینی بهای طلا طی هفته گذشته می تواند نشانه ای از شروع روند صعودی آن باشد.

قیمت طلا در درازمدت و به مرور زمان به سوی ۲ هزار دلاری شدن پیش می رود و حتی این امکان نیز وجود دارد که بهای آن ۳ هزار دلار یا فراتر از آن نیز برود. اکنون قیمت طلا در حالت خواب است اما اگر آنچه در سال ۲۰۰۸ برای این فلز روی داد را الگو قرار دهیم باید منتظر اوج های زیادتری باشیم.

روز گذشته (دوشنبه) بهای طلا باز هم شاهد کاهش بود و بعد از ظهر آن،‌ معاملات آتی ماه ژوئن از ۱۷.۱۰ دلار در هر اونس نیز کمتر شد. با توجه به اینکه طلا تا اوایل آوریل به نقطه ۱.۷۸۸.۸۰ دلار در هر اونس رسید، این فلز هنوز به نقطه میانی ۱۶۲۰.۹۰ بازنگشته و دامنه حدودی ۱۷۰۰ دلار را حفظ کرده است. در همین حال متوسط قیمتی نیز خنثی بوده و تمامی مواضع کوتاه مدت و بلند مدت در یک بازه قیمتی قرار داشته است.

این در حالی است که با وجود تحولات اقتصادی موجود،‌ این سقف قیمتی در حال شکسته شدن است. بر این اساس، رکورد سطح تحریک مالی نشان دهنده سطحی که در سال ۲۰۰۸ مشخص شد. این محرک مالی پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، تبدیل به یک روند صعودی در بازار طلا شد.

طلا احتمالا در آستانه تاثیری انفجاری از شرایطی است که در سال ۲۰۲۰ بوجود آمده است. بعلاوه اینکه، محرک های اقتصادی امسال، بیش از ۵ برابر بیشتر از آن مقداری است که در سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفت. این امر می تواند انعکاسی از خطر شدیدتری باشد که اقتصاد دنیا را در سال ۲۰۲۰ تهدید می کند.

آنچه اکنون برای اقتصاد ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان روی داده از بیکاری و از بین رفتن برخی مشاغل گرفته تا بن‌بست اقتصاد و افزایش قیمت ها در ار شیوع همه گیری کرونا، همه و همه حاکی از ان است که طی هفته ها و ماه های آینده شاهد چالش مالی بزرگ ترین نسبت به آنچه در سال ۱۹۳۰ روی داد، خواهیم بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد