اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۷ دشمن پوست سالم شما که احتمالاً هرگز از آنها نشنیده اید

جدا از پیری زودرس ، شما باید از دشمنان پوست سالم به دلیل خطرات جدی برای سلامتی که با آنها به وجود می آید ، دوری کنید. در این مقاله ، لیستی از عوامل خطر برای سلامت پوست را مرور خواهیم کرد.

زیبایی و روشنایی پوست شما در طول سال ها تغییر می کند. جدا از پیری زودرس ، شما باید از دشمنان پوست سالم به دلیل خطرات جدی برای سلامتی که با آنها به وجود می آید ، دوری کنید. در این مقاله ، ما لیستی از عوامل خطر برای سلامت پوست را مرور خواهیم کرد.

اگرچه شما می توانید مستعد ابتلا به کمبود حساسیت نسبت به عوامل خارجی که به سلامتی پوست آسیب می رسانند باشد ، همیشه مراقبت از خود و جلوگیری از مشکلات طولانی مدت و کوتاه مدت با مراقبت مناسب همیشه ممکن است.

هفت دشمن پوست سالم

طبق کشفیات این آکادمی پوستی اسپانیا ، این لیست روی بیشترین دشمنان پوست سالم متمرکز شده است. به طور کلی ، عواملی را ذکر می کنیم که می توانند به طور مستقیم باعث زوال و پیری پوست شما شوند.

۱. خورشید: یکی از بدترین دشمنان پوست سالم است

خورشید ، آن ستاره ای که ما در اطراف آن می چرخیم ، پرتوهای قدرتمند ماوراء بنفش (اشعه ماوراء بنفش) خود را ارسال می کند که به دور از مسدود شدن جو ، به پوست ما می رسد و به آن آسیب می رساند. پرتوهای خورشیدی یکی از بدترین دشمنان سلامت پوست محسوب می شوند.

هنگامی که فرد به برنزه شدن معتاد است ، آن را تانورکسیا می نامند. این خطر به دلیل کم آبی بدن در پوست است که کم کم درم را از بین می برد.

کراتوز یک مسئله پوستی است که در آن ضایعات رنگی تیره ظاهر می شود و سلول ها به طور غیر طبیعی رشد می کنند. با پوست حساس تر ، خطر آسیب بیشتر است.

۲. تنباکو ، یکی از خطرناک ترین دشمنان پوست سالم است

دوم ، در رتبه بندی ، بدون شک یکی از مهمترین دشمنان سلامت پوست ، دخانیات است. پزشکان می توانند سیگاری های مزمن را تشخیص دهند زیرا چین و چروک های آنها عمیق تر ، نازک تر ، برجسته تر است و رنگ خاکستری دارد.

در زنان ، پوست هنگام سیگار کشیدن بسیار سریعتر ضعیف می شود. دلیل کاهش مقاومت درم این است که سیگار گردش خون را کند می کند و اکسیژن را از بافت ها دور می کند.

۳. الکل

مصرف بیش از حد الکل باعث گردش خون می شود. شما می توانید این را در سلامت عمومی پوست مشاهده کنید مانند آنچه که توتون انجام می دهد. علاوه بر ایجاد پیری زودرس ، افرادی که روزانه الکل می نوشند ، می توانند با پوستی کسل کننده و دایره های تیره در اطراف چشم خود ، مواجهه شود.

۴. غذاهای چرب

به طور کلی ، این مواد غذایی تحت عنوان "غذای آشغال" قرار می گیرند. چربی های اشباع شده کالری را اضافه می کنند که بدن شما قادر به سوزاندن آن نیست. با این کار ، متابولیسم لیپید تغییر ناگزیر را متحمل می شود.

افرادی که روزانه غذاهای چرب می خورند ، می توانند اثراتی از آکنه تا پوستی درماتیت یا حتی ضخیم شدن لایه های خارجی پوست را تجربه کنند. علاوه بر این ، افراد دارای چاقی تمایل دارند یک سری از عوارض سلامتی پوست را نشان دهند ، با مشکلاتی مانند زخم ، ادم و کراتوز ایجاد می شود.

۵.فشار

استرس خود را از طریق حالت عاطفی شکننده یا تغییر یافته ، یا با اپیزودهایی از غم و غضب نشان می دهد. استرس باعث ایجاد دردهای جسمی می شود ، به همین دلیل استرس را باید با فعالیت های آرامش بخش مانند شنا یا یوگا کاهش دهید.

پوست شما سپر شما برای محافظت از عناصر تهاجمی واقعیت است. وقتی استرس دارید ، می تواند از طریق آلرژی ، درماتیت یا حتی روزاسه و پسوریازیس خود را نشان دهد.

۶. آلودگی

آلودگی محیط زیست دشمن دیگری برای سلامت پوست است و یکی از دشمنانی است که اغلب بدون توجه به آن می رود. این فقط در مناطق صنعتی نیست: با این وجود ، گرد و غبار ، محصولاتی که برای دفع محصولات زراعی و به طور کلی ناخالصی های موجود در هوا منافذ شما را نیز مسدود می کنند. سبکترین عواقب آن آکنه است ، اما عواقب شدیدتری نیز در پی دارد.

۷.تغییر وزن ناگهانی

الیاف الاستیک پوست شما هنگام افزایش وزن کشیده می شوند. اگر پوست بیش از حد کشیده شود ، الیاف می توانند شکسته شوند. هنگامی که به این امر پیری طبیعی پوست خود را اضافه می کنید ، پوست می تواند بطور دائم گشاد و پوسته پوسته شود. به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل شود که هرگونه تغییر وزنی آهسته و سالم انجام می شود.

ا اجتناب از این هفت دشمن ، باید بتوانید از اکثر عواملی که بر سلامتی پوست شما تأثیر می گذارد ، دوری کنید. محافظت از خود در برابر آفتاب ، جلوگیری از عادت های ناسالم ، حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل و جلوگیری از خوردن بیش از حد ، بخش بزرگی از زیباتر نگاه داشتن پوست شماست.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد