اونس طلا2195.17
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم جورج بوش پسر در خصوص حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود.

به گزارش سایت طلا ، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت بوش پسر به خاطر آغاز جنگ عراق پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تصریح کرد: به وضعیت نیروهایمان در حال حاضر بنگرید، ما در حال حاضر در شرایط متفاوتی قرار داریم. تعداد نیروهای آمریکایی را در افغانستان به ۸ هزار و در عراق به ۴ هزار و در سوریه به صفر کاهش داده‌ایم.

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد: این اقدامات بدین معنی نیست که ما در صورت لزوم جنگ نخواهیم کرد اما هشت میلیارد دلار به خاطر بدترین تصمیم برای رفتن به خاورمیانه هزینه کردیم. شاید بدترین تصمیم در تاریخ ایالات متحده بود. میلیون‌ها تن از دو طرف کشته شدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما همانند نیروهای پلیس می‌جنگیم. ما نقش پلیس راهنمایی و رانندگی را در آنجا داریم. ما طوری که افراد برای پیروزی می‌جنگند، نجنگیدیم. من این امر را بدترین تصمیم در تاریخ کشورمان قلمداد می‌کنم.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود، مدعی شد، پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، تنها دلیلی است که آمریکا با کره‌شمالی وارد جنگ نشده است.

وی بیان کرد: به خاطر بیاورید که همه می‌گفتند من در ۲۴ ساعت اول ریاست‌جمهوری خود به خاطر شخصیتی که دارم، وارد جنگ می‌شوم. آنها مرا درک نمی‌کنند. به کره‌شمالی نگاه کنید؛ جنگ کجاست؟ اگر من رییس‌جمهور نمی‌شدم، همین حالا در حال جنگ بودید.

او در مصاحبه اختصاصی خود با نیویورک‌پست اظهار کرد: فکر می‌کنم میراث من این خواهد بود که رییس‌جمهوری عالی بودم. این چیزی است که می‌خواهم؛ این که رییس‌جمهوری عالی بوده باشم؛ به مردم اهمیت دهم و از آنها حفاظت کنم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد