اونس طلا2329.88
مظنه15,306,000
18 گرم3,533,400
ارزش سکه34,484,418
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ریزش بورسها و گران شدن طلای جهانی

قیمت طلای جهانی به دنبال تهدیدهای تلافی جویانه آمریکا در مورد منشا ویروس کرونا افزایش یافت و هر اونس 1704.77 دلار فروخته شد البته بالا بودن قیمت دلار ، میزان رشد قیمت طلا را محدود کرد.از طرفی در معاملات امروز بورس‌های جهانی به خاطر ادامه جنگ لفظی تجاری بین چین و آمریکا ریزش کرد

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، از آنجاییکه اعمال تعرفه آمریکا علیه چین بر خوش بینی ناشی از کم شدن قرنطینه ها در جهان را زیر سایه خود قرار داد، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و ریسک‌پذیری در بازارها کاهش پیدا کرد البته بالابودن قیمت دلار میزان رشد قیمت طلا را محدود کرد.دلار در معاملات امروز در برابر بیشتر همتایانش صعود کرد.

وقایع معاملات ارز کماکان تحت تاثیر اخبار مربوط به ویروس کرونا قرار دارد. در آمریکا دونالد ترامپ، در اظهاراتی عجیب مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین، جایی که پاندمی کرونا از آنجا آغاز شد، ساخته شده و تهدید کرد که در صورت اثبات این ادعا، چین را از طریق اعمال تعرفه‌های جدید تنبیه خواهد کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.35 دلار افزایش 1704 دلار فروخته شد.

وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو، یکشنبه شب گفت: شواهد زیادی وجود دارد که ویروس کرونا از یک آزمایشگاه چینی درز کرده است.

جولیوس بائر، تحلیلگر کارستن منکه گفت: «ما امروز در بازارهای مالی محیطی ریسک دار داریم.»

به دنبال درگیری میان مقامات آمریکا و چین در مورد منشا ویروس کرونا که نگرانی از یک جنگ تجاری جدید را شدت داد، سبب شد تا قیمت نفت و ارزش بازارهای بورس اروپا بریزد.

پس از ترامپ تهدید کرد تعرفه های جدیدی علیه چین اعمال می کند زیرا وی در حال بررسی راه هایی است که شیوع ویروس کرونا از چین را تلافی کند، قیمت طلا در روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت و از کمترین رقم دو هفته گذشته فاصله گرفت.

«در مجموع، طلا به وضوح نقش خود در مورد اینکه دارایی امن است را در بازار بازی می کند، بازاری که بی ثباتی در آن همچنان بالاست و نوسان بزرگ بعدی در بازارهای بورس می تواند همین حول و حوش باشد اگر موج دوم شیوع این بیماری باز گردد.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز جمعه 1.1 درصد افزایش یافت و به 1067.90 تن رسید.

ادامه جنگ لفظی که ترامپ با ادعای دست داشتن چینی‌ها در شیوع ویروس کرونا مطرح شده است باعث شد پس از آنکه بورس‌های آسیایی امروز منفی شدند بورس‌های اروپا نیز روندی مشابه را در پیش گیرند.

ترامپ مدعی است که ویروس کرونا در یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین تولید شده و چین را به اعمال تحریم، تهدید کرده است.

به همین دلیل بورس آلمان و فرانسه در نخستین روز معاملاتی خود برای ماه جاری و پس از تعطیلات روز کارگر، به ترتیب 4 و 3 درصد منفی شوند.

بورس انگلیس نیز که یکی از معدود بازارهای مالی بود که در روز یک می در اروپا باز بود 2 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بورس مسکو هم روند منفی را در معاملات خود تجربه کرد.

بورس‌های آسیایی نیز در معاملات نخستین روز این هفته به دلیل تداوم تنش لفظی بین چین و آمریکا روند کاهشی را تجربه کرد.

بر همین اساس بورس هنگ کنگ افت قابل توجهی را تجربه کرده و بدترین افت روزانه طی 6 روز معاملاتی گذشته را داشت و 4 درصد ریخت.

در حالی که برخی بازارهای اصلی آسیا از جمله چین و ژاپن به خاطر تعطیلات امروز بسته بودند، اما بورس کره، 3 درصد ریخت.

در هند هم اوضاع به همین منوال پیش رفت به گونه‌ای که شاخص سنساکس، 5 درصد ریخت و شاخص نیفتی 50 هم 4 درصد وارد محدوده قرمز شد.

در استرالیا اما در معاملات نخست بورس این کشور یک درصد منفی شد، اما توانست در ساعات پایانی تا حدودی وارد محدوده مثبت شود.

در واقع دلیل اصلی تمام این اتفاقات در معاملات امروز بازارهای آسیایی گسترش نگرانی‌ها نسبت به شروع دوباره جنگ تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان، بوده است.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۵۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۲۳.۶۹ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۲.۸۱ درصد ریزش تا سطح ۲۸۳۰.۷۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افت ۳.۲ درصدی در سطح ۸۶۰۴.۹۵ واحدی بسته شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد