اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سایت طلا؛ روز خبرنگار روز تکریم حقیقت است، چه بسیار خبرنگارانی که برای جان خود از حقیقت گذشتند و چه بسیار خبرنگارانی که برای حقیقت از جان خود گذر کردند.



بی شک نقش رسانه در رشد و پیشبرد اهداف جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، " رکن چهارم دموکراسی" امروزه چنان در زندگی انسانها وارد شده که گویی آن یکی از ملزومات اولیه و مهم حیات به نظر می رسد.

انسان پویا همواره می کوشد از محیط پیرامون خود و فضایی که در آن به تکاپو می پردازد و حتی فراتر از آن، جهانی که در آن زندگی می کند، آگاهی لازم داشته باشد و "نیاز خبری" خود را همانند دیگر نیازهای زندگی تامین کند.
امروزه انسان بی خبر، انسانی است که ابزارهای لازم برای پیشرفت و رشد و تحلیل فکری را از دست داده است.

در حال حاضر، فرد و یا مجموعه ای موفق تر عمل می کند که از محیط خود و یا محیط اطراف خود، آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد، تا با داشتن اطلاعات درست، تصمیم های آگاهانه و دقیق بگیرد.

در این میان" رسانه " نقش اساسی و تعیین کننده ای ایفا می کند.

در هیچ زمانی، امکان دسترسی به اطلاعات و پیامهای خبری گوناگون مانند امروز وجود نداشته است ، رسانه های همگانی و رسانه های نوظهور و دیجیتال هر روز بیشتر می شوند و هر روز و هر لحظه آخرین اخبار و اطلاعات را با بیشترین سرعت در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

درستی و سرعت خبر و دسترسی به منبع مطلع و راههای فراوان ارتباطی، رقابتی نا محسوس را بین رسانه های خبری به وجود آورده است و هریک از آنان می کوشد تا با ارائه پیامهای شفاف مخاطب را به سوی خود جذب کند.

امروز اعتبار و رقابت هر رسانه، در انتشار اخبار و مطالبی است که منتشر می کند و این امر بیش از پیش با توسعه رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد.
این اعتبار و درستی در صورتی پا به عرصه وجود خواهد گذاشت که، افراد شاغل در رسانه، خود متخصص ، آگاه و امین باشند.

اینجا نقطه طلایی مسئله است، این همان نقطه ای است که نقش "خبرنگار" در این عرصه خودنمایی می کند.

شخصیتی که واقعیات را پیش از همه درک می کند و بدون تصرف آن را تحویل افکار عمومی ارائه می نماید.

فرایندی که به ظاهر خیلی عادی و آسان به نظر می رسد ولی در این پروسه،اعمال نظرهای شخصی، سازمانی و مغرضانه، تهدیدها، ترغیب ها، استرس و نگرانی ها، خطرات جسمی و روحی، همه و همه در کمین این چشم بیدار جامعه است.

آسیب هایی که به مراتب بیش از فرصت های آن خودنمایی می کند. چه بسیار خبرنگارانی که برای جان خود از حقیقت گذشتند و چه بسیار خبرنگارانی که برای حقیقت از جان خود گذر کردند.

روز خبرنگار، روز تکریم و نکوداشت " حقیقت " است. حقیقتی که خبرنگار حلقه تکمیل کننده آن است.

هم اکنون بیش از هر روز دیگری به خبرنگار متخصص، مسئول و متعهد نسبت به جامعه و جهان نیاز است.


احمد جعفری

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد