اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یوآن مجازی؛ پاسخ دولت چین به کرونا و دلار !

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که چین قصد دارد استفاده از ارز مجازی دولتی مبتنی بر یوان را به طور آزمایشی آغاز و راه اندازی کند.

به گزارش سایت طلا ، بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های خبری به نقل از گاردین، دولت چین قصد دارد در راستای کاهش ریسک استفاده از اسکناس و پول نقد در اوج بحران کرونا، طرح آزمایشی ارز مجازی مبتنی بر پول رسمی یوآن را راه اندازی کند.

این طرح آزمایشی قرار است در مراحل اولیه تنها در چهار شهر بزرگ چین از جمله شنزن، سوژو، چنگ‌دو، و برخی مناطق دیگر در جنوب پکن که قرار است در سال ۲۰۲۲ میزبان المپیک زمستانی باشد، اجرا شود.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، با توجه به تشدید تنش های سیاسی و اقتصادی میان دولت های چین و ایالات متحده آمریکا در سال های گذشته ایجاد یک ارز مجازی دولتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نظام های جهانی پرداخت مبتنی بر دلار آمریکا باشد و تاثیر و تبعات منفی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی وضع شده را تا حد زیادی خنثی کند.

در گزارش روزنامه چاینا دیلی همچنین آمده است که ‌با توجه به کاهش تاثیر تهدید و فشارهای سیاسی بر این ارز مجازی و دیجیتال در صورت موفقیت آن در طرح آزمایشی، یوآن مجازی وارد بازار ارز جهانی خواهد شد.

این کارشناسان همچنین برآورد کرده اند که استفاده از ارز مجازی به علت افزایش استقبال از سرویس های پرداخت دیجیتال و خودداری شهروندان از تماس با اسکناس به خاطر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، در سالهای آینده نیز تداوم یافته و افزایش پیدا خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد