اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کمر بازار فروش موبایل شکست!

آمار و گزارش‌های متتشر شده نشان می‌دهد که میزان فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار‌های جهانی در نخستین فصل از سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا با کاهش ۱۳ درصدی روبرو شده است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت (Counterpoint Research) به تازگی با انتشار آمار و گزارش‌های جدید اعلام کرده اند که میزان فروش و عرضه در بازار‌های جهانی موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا، ۱۳ درصد کاهش یافته است و مجموع کل میزان فروش موبایل در بازار‌های جهانی نتوانست از مرز ۳۰۰ میلیون دستگاه در این بازه زمانی عبور کند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی این کارشناسان، بیشتر شرکت‌های تولید کننده موبایل همچون سامسونگ، هوآوی و اپل که همواره در رتبه‌های برتر فهرست رده بندی بزرگترین سازندگان گوشی‌های هوشمند جای دارند، با کاهش و افت قابل توجهی در نخستین فصل سال ۲۰۲۰ میلادی مواجه شده اند.

البته در این میان دو شرکت شیائومی و ریل‌می بر خلاف سایر تولید کنندگان موبایل با کاهش میزان فروش و عرضه در این بازه زمانی مواجه نشده اند.

نمودار زیر به وضوح میزان فروش برترین شرکت‌های تولید کننده موبایل و سهم آن‌ها در بازار‌های جهانی را در در نخستین فصل سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داده و مقایسه می‌کند.

طبق این نمودار سامسونگ با فروش ۵۹ میلیون دستگاه گوشی و اختصاص سهم ۲۰ درصدی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ همچنان در رتبه نخست این فهرست رده بندی جای گرفته است. این در حالیست که میزان فروش این شرکت کره‌ای در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۷۲ میلیون دستگاه و سهم آن در بازار‌های جهانی ۲۱ درصد بوده است.

هواوی نیز با فروش ۴۹ میلیون دستگاه در این بازه زمانی و اختصاص سهمیه ۱۷ درصدی در بازار‌های جهانی در رتبه دوم او را گرفته است. این در حالی است که این شرکت بازار گچینی در در همین بازه زمانی در سال گذشته توانسته بود ۵۹.۱ میلیون دستگاه در بازار‌های جهانی به فروش برساند.

اپل نیست در نخستین پس از سال جاری میلادی ۴۰ میلیون دستگاه موبایل فروخته و سهمی ۱۴ درصدی را از بازار‌های جهانی به خود اختصاص داده است. این شرکت آمریکایی در همین بازه زمانی در سال قبل ۴۲ میلیون دستگاه گوشی روانی بازار‌های جهانی کرده بود.

در این میان شیائومی که در رتبه چهارم این فهرست در رده بندی قرار گرفته توانسته میزان فروش خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را به ۲۹.۷ میلیون دستگاه و سهم خود را نیز به ۱۰ درصد افزایش دهد.

در ادامه این گزارش همچنین کارشناسان و تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی برآورد و اعلام کردند که تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا بر بازار‌های جهانی فروش موبایل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی بسیار بیشتر و گسترده‌تر از سه ماهه نخست سال خواهد بود و شرکت‌های تولید کننده موبایل باید تلاش بیشتری برای فروش در بازار‌های جهانی کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد