اونس طلا2389.52
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آخرین رویدادهای اقتصادی جهان در 99/02/11

شاخص دلار مجددا به زیر ۱۰۰ واحد برگشت.از طرفی همه شاخص های مهم بورسی جهانی در معاملات امروز با صعود بسته شدند. در بازارهای جهانی قیمت نفت خام نیز با نمایان شدن علائم بهبود تقاضا در بازار و همچنین کاهش عرضه از سوی تولید کنندگان بیش از دو دلار افزایش یافت.رئیس‌جمهور روسیه در نشست توسعه انرژی، از همه کشورها برای پایداری بازار نفت، دعوت کرد.بیماری کووید 19 اقتصاد آلمان را در سال جاری 6.3 درصد کاهش می‌دهد که از سال 1985 تاکنون بی‌سابقه است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در جریان معاملات پنج شنبه، روند صعودی دلار متوقف شد و بسیاری از ارزها در برابر اسکناس سبز در موقعیت صعودی قرار گرفتند.

وقایع معاملات ارز کماکان تحت تاثیر اخبار مربوط به ویروس کرونا قرار دارد. بسیاری از شرکت های مطرح جهان از زیان هنگفت خود در سه ماهه نخست امسال خبر داده اند تا جایی که بانک اچ اس بی سی انگلیسی از زیان ۴۰ درصدی خود در مقایسه با سه ماهه نخست سال قبل و بانک یو بی اس نیز از زیان ۳۴ درصدی خود خبر داده است.

بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره را در سطح پایین کنونی حفظ کند و بسیاری از تحلیل گران معتقدند که این روند دست کم در سه ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت. اکنون میزان خرید اوراق قرضه و بدهی توسط فدرال در هر روز به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده است و این بانک تا ۴۶ میلیارد دلار از این اوراق را در هر روز خریداری می کند.

تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۲۱ هزار و ۲۹ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۲۲۸ هزار و ۲۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۶۱ هزار و ۶۶۹ نفر، ایتالیا با ۲۷ هزار و ۶۸۲ نفر، انگلیس با ۲۶ هزار و ۹۷ نفر، اسپانیا با ۲۴ هزار و ۲۷۵ نفر وفرانسه با ۲۴ هزار و ۸۷ نفر بوده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۵۰۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۷ دلار اعلام شد.

با تداوم بسته ماندن کسب و کارها، آمار های رشد به طرز کم سابقه ای همه را ناامید میکنند: در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال منفی شد که این رشد منفی ۴.۸ درصدی از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ تاکنون بی سابقه بوده است. با این حال رییس بانک مرکزی آمریکا نسبت به بازگشت اقتصاد به سطح اولیه ثبات در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرده است.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۲ درصد بالا رفت اما با ماندن در کانال ۱.۰۸ به ۱.۰۸۸ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۰۶.۱۱۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۲۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۶۸ یوان چین اعلام شد.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۲۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۶۳۳.۸۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۲.۶۶ درصد صعود تا سطح ۲۹۳۹۵۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با جهش ۳.۵۷ درصدی در سطح ۸۹۱۴.۷۱ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۲.۶۳ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۱۵.۲۵ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با جهش ۲.۸۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۱ هزار و ۱۰۷.۷۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۲.۲۲ درصدی در سطح ۴۶۷۱.۱۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۳.۲۱ درصد بالا رفت و به ۷۰۵۵.۷۰ واحد رسید.

رشد سهام آسیا اقیانوسیه با امید به داروی کرونا

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛سهام آسیا اقیانوسیه در حالی رشد کردند که سرمایه‌گذاران در حال بررسی تحولات مربوط به داروی رمدسیویر شرکت جی‌لید به عنوان داروی بالقوه مقابله با ویروس کرونا، هستند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۶۲ درصد بالا آمد در حالی که نیکی ژاپن ۲.۵۹ درصد جهش کرد.

در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۱.۱۱ درصد جهش کرد و بازارهای سهام در هنگ‌کنگ به علت تعطیلی رسمی بسته بودند.

بازار کره‌جنوبی به علت تعطیلی رسمی بسته بود. شاخص ای‌اس‌اکس در استرالیا با جهش ۱.۲۴ درصدی روبرو شد.

در بازار ارز، یوآن چین ۰.۱۹ درصد در برابر دلار تقویت شد تا نرخ برابری آنها به ۷.۰۶۲۱ واحد برسد.

ین ژاپن در مقابل دلار در نرخ برابری ۱۰۶.۷ واحد ثابت ماند.

بهبود تقاضا در بازار قیمت طلای سیاه را دو دلار افزایش داد

‌ امروز در بازارهای جهانی،‌قیمت نفت برنت بیش از 2 دلار افزایش یافت و هر بشکه از این نفت به قیمت 24.58 دلار به فروش رفت.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 2.25 دلاری داشت و بشکه‌ای 17.31 دلار معامله شد.

در گروه سایر فرآورده‌های نفتی هم بنزین با 3.29 دلار افزایش گالنی 2.39 دلار خرید و فروش شد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش قیمت نفت در پی کاهش عرضه از سوی تولید کنندگان نفت و نیز پیدا شدن علائم زودهنگام از بهبود تقاضا؛ اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش دومین روز است که به دلیل بهبود وضعیت تقاضا در بازارهای نفتی، قمیت نفت افزایش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر کاهش تولید نیز به توازن عرضه و تقاضا تا حدودی کمک کرده است.

با وجود کاهش عرضه و افزایش تقاضا اما کماکان مازاد عرضه در بازار بسیار زیاد است و به همین دلیل سرپوشی برای بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی شده و مانع از رشد بیشتر قیمت، گردیده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد که شرکت‌های بزرگ نفتی این کشور تولید کننده نفت، تولیدشان را حدود 19 درصد از سطح ماه فوریه کاهش خواهند داد.

از سوی دیگر، شرکت بزرگ نفتی وسترن یوروپ، هم اعلام کرده که تولید خود را 250 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن و 134 هزار بشکه در روز در نیمه دوم ماه سال کاهش خواهد داد.

با بهبود وضعیت کرونا، به ویژه در چین علائمی از بهبود وضعیت تفاضا برای نفت خام هم نمایان شده است.

درخواست پوتین برای اصلاح بازار نفت/همه کشورها باید همکاری کنند

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با دعوت از کشورها برای ایجاد توازن در بازار انرژی، گفت: بازار انرژی در روسیه و همچنین سایر کشورها در ماه‌های اخیر با شوک جدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کووید19، تاثیر بدی را روی اقتصاد جهان و تقاضای انرژی گذاشته است، گفت: این مسائل به خارج از مرزهای ملی هم ورود کرده و به همه این کشورها تاثیر گذاشته است.

پوتین که در نشست توسعه بازار انرژی سخن گفت:‌این اولین باری نیست که بازار انرژی جهان با نوسان همراه شده است. اما هرگزشاهد چنین وضعیتی عجیبی نبوده‌ایم.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: این کشور راه‌های جدید را برای پایدار بازار انرژی جستجو خواهد کرد. اما واضح است این راه‌ها نیاز به همکاری‌های مشترک نظیر توافق اوپک پلاس نیاز دارد.

وی گفت:‌ما برای ایجاد یک همکاری مؤثر ادامه خواهیم داد تا اینکه با شرکای خارجی خود به توافقی برای ایجاد تعادل توازن در بازار انرژی دست یابیم. تلاش برای پیدا کردن راه‌حل شرایط را برای بخش خصوصی،برای اجرای طرح‌های بلندمدت، سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد اشتغال جدید میسر خواهد کرد.

به گفته وی، انرژی کلید اقتصاد روسیه محسوب می‌شود و مستقیم روی توسعه کارخانه‌ها، حمل و نقل، کشاورزی، شهرها، روستاها، و به طور کلی تمام کشور و همچنین صادرات، تاثیر می‌گذارد.

پوتین همچنین تاکید کرد که اهمیت حفظ امنیت انرژی داخلی، بسیار مهم است و کمبود سوخت و انرژی در بازار داخلی و ‌محدودیت در عرضه انرژی در هیچ شرایطی نباید اتفاق بیفتد.

بیماری کووید 19 بدترین اقتصاد را برای آلمان رقم زد

شیوع ویروس کرونا بدترین وضعیت اقتصادی را برای آلمان رقم رده به طوری که بسیار احتمال دارد این کشور بدترین رکود را از زمان پس از جنگ، تجربه کند.

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد این کشور، اقتصاد آلمان پس از یک دهه رشد، بسیار محتمل است که در سال 2020 به میزان 6.3 درصد کوچکتر شود.

این چشم انداز تا حدودی بهتر از آنچه که صندوق بین‌المللی پول پیش از این اوایل ماه جاری اعلام کرده بود، است. به طوری که این صندوق انتظار کاهش 7 درصدی را داشت.

پس از عبور از پایین‌ترین وضعیت رکود در سه ماهه دوم امسال، انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی در نیمه دوم سال افزایش یابد و تولید ناخالص داخلی در سال 2021، به 5.2 درصد برسد.

بحران شیوع کرونا، برای دولت آلمان، هزینه 1.1 تریلیون دلاری را به جا گذاشته که آلمان را مجبور کرد اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای حفظ اقتصاد به گل نشسته از ویروس کرونا، اعمال کند.

پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفت: "ما با چالش بسیار بزرگی در حوزه اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم".علیرغم کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد ما، اما نباید برای اعمال محدودیتها در محافل عمومی، عجله داشته باشیم.

نتجیه بررسی کمیسیون اروپا، که اوایل امروز منتشر شد، نشان می‌دهد که شاخص‌های اقتصادی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا در ماه آوریل، به شدت کاهش یافته است. که افت این شاخص‌ها از سال 1985 تا کنون، بی‌سابقه بوده است و حتی از نتیجه منفی شاخص‌های اقتصادی در ماه مارس هم عبور کرده است.

بیماری کووید 19، بدترین رکود اقتصادی را برا ی آلمان رقم زد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد