اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,900,000
ربع15,900,000

پس از صعود طولانی قیمت طلا، اکنون منتظر سراشیبی باشید

قیمت طلا طی چند ماه اخیر و به واسطه شیوع جهانی ویروس کرونا، رشد چشمگیری داشت و حالا، مسیر نزدیک به این فلز در آینده، حرکت در شیب نزولی است.

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، طلا مدتهاست در مسیر صعودی حرکت کرده و سرمایه گذاران می دانند که پس از یک صعود بیش از حد، باید منتظر پدیده ای بد و کوتاه مدت باشند. متاسفانه معامله گران طلا که تا مدتی پیش انتظار جریانی صعودی را در بازار طلا می کشیدند، اکنون پیش بینی سقوط ارزش و روندی نزولی برای این فلز را مطرح می نمایند.

گرچه هیچ چیزی غیرممکن نیست اما چنین تغییرات عظیم احساسی تنها در مدت چند روز اتفاق نمی افتد. روند افت بهای طلا تازه از دوشنبه این هفته آغاز شده و این شروع ماجراست. با این حال، احساسات تنها چیزی است که بر بهای طلا در بازار موثر است. و این خبر خوبی خواهد بود اگر بدانیم که طلا تا پایان سال جاری (۲۰۲۰) همچنان در اوج می ماند. اما اگر طی چند هفته آینده قیمت این فلز به همین منوال بماند،‌ مسیری که برای رسیدن به آن قله می پیماید دچار سراشیبی نیز می گردد.

انتظار می رود که وال استریت در گزارش سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ خود، درآمد یک ساله خود را مبلغی بیشتر از سالهای گذشته اعلام کند. چرا که سود بسیاری از شرکت های فعال در حوزه طلا یا مرتبط با آن، طی این دوره زمانی با رشد چشمگیری همراه بوده و به خوبی توانسته سودی بی سابقه را عاید سهام داران خود نماید.

پیش بینی می شود که معدن‌چیان طلا و نقره نیز در گزارش آتی خود سود سه ماهه خود را با تغییر مثبت ۳۰۰ ارائه دهند. در‌آمدها نیز احتمالا افزایش ۲۵.۷ درصدی خواهد داشت.

اگر تلاش دانشمندان برای کشف واکسن یا روش درمانی موثر برای کووید ۱۹ موفقیت آمیز باشد، می توان انتظار داشت که در دوره ای کوتاه روند نزولی بهای طلا ادامه داشته باشد. در غیر این صورت، بحران های اقتصادی نظیر آنچه اکنون سرتاسر جهان را فراگرفته، نرخ فلز زرد را بالاتر و بالاتر می برد. کمک دولت به این سیر صعودی به واسطه اقدامی است که در انتشار هرچه بیشتر اسکناس انجام می دهد، بدون توجه به این مساله که چاپ بی مبالات پول می تواند در اینده بار تورمی سنگینی را برای جامعه ایجاد کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد