اونس طلا2316.59
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000

نکات مهمی که پیش از سرمایه‌گذاری در طلا باید بدانید

سرمایه‌گذاران طلا نیازمند دانش و درک صحیح از بازارهای مالی و روند آنها بوده تا بتوانند از ارزش دارایی خود محافظت کنند. اطلاعات ارائه شده در این مطلب می تواند به شما در سفر سرمایه‌گذاری در طلا کمک کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت کوین اسپیکر، طلا فلزی پرزرق و برق است و سالها با همین زیبایی ظاهری افراد زیادی را مسحور خود کرده است. بعلاوه، ماهیت متفاوت آن این امکان را به مردم داده که از مزایای آن در صنعت پزشکی، مد، صنعت، امور مالی و سایر روحیات درونی ناشی از برخورداری از آن مانند غرور و قدرت بهره مند شوند.

مردم در مواقع بحران های مالی یا فجایع اقتصادی به منظور ذخیره ثروت خود در مقابل پول فیات (ارز بدون پشتوانه و فاقد ارزش ذاتی) به سرمایه گذاری در طلا روی می آورند. حدود ۵۰٪ از طلای تازه تولید شده در ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد، ۴۰٪ سرمایه گذاری و ۱۰٪ باقی مانده در صنایع. طلا طی قرون متمادی ارزش خود را در تجارت حفظ کرده و منشا آن به ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، هنگامی که برای نخستین بار به شکل سکه استفاده شد، باز می گردد.

در عصر معاصر، طلا یک سرمایه محسوب می شود چرا که قادر است از سرمایه سرمایه‌گذاران در برابر خطرات محافظت کرده و یک سرمایه‌گذاری امن محسوب شود. سرمایه‌گذاریدر طلا کار آسانی نیست؛ باید متغیرهای خاصی در این زمینه در نظر گرفته شود و پیش از آغاز آن، برخی واقعیت ها را پذیرفت. اگر قصد سرمایه گذاری در طلا را دارید ، باید در نظر داشته باشید که سیستم چگونه کار می کند و خطرات را پیش از آنکه آن را بخشی از سبد سرمایه خود کنید، ارزیابی نمایید.

اگر به طلا علاقمند هستید، باید از این ۵ نکته آگاهی داشته باشید:

۱. وابستگی قیمت طلا به دلار آمریکا

قیمت طلا با دلار آمریکا همبستگی مثبت دارد زیرا دلار به عنوان یک ارز پایدار تلقی می شود و بنابراین در ذخایر خارجی به همراه طلا نگهداری می شود. به طور کلی، یک دلار قوی منجر به افزایش قیمت طلا می گردد. این در حالی است که در شرایط رکود اقتصادی، طلا برخلاف دلار عمل کرده و با ضعیف شدن دلار، قیمت طلا بالا می رود. به دلیل خاصیت پناهندگی این فلز، تقاضای آن در چنین زمان‌هایی افزایش می یابد. به همین دلیل، بانک های مرکزی در سراسر جهان تمایل دارند که بیشتر ذخایر خود را در طلا نگه دارند.

۲. تفاوت میان طلای فیزیکی و سهام طلا را بدانید

سرمایه گذاری در سهام طلا به این معنی است که شما در یک شرکت معدن طلا سرمایه گذاری می کنید و خود طلا فیزیکی را نمی خریدید. در اینجا، شما مالکیت مستقیم طلا را در اختیار ندارید و سود شما با عملکرد شرکت و بازده تولید شده تعیین می شود. اگر نمی خواهید صاحب طلای فیزیکی باشید ، سهام طلا بهترین گزینه است. از طرف دیگر طلای فیزیکی مجموعه فواید خاص خود را دارد که شامل مالکیت و محافظت در برابر نوسانات ارزی می باشد.

۳. بدنبال گواهینامه‌های طلا باشید

هنگامی که روی گواهی های طلا سرمایه گذاری کنید، فرض بدانید که مقدار طلای تعیین شده در گواهی را در اختیار دارید. گواهینامه های طلا یا "طلای کاغذی" سرمایه گذاری بسیار مطمئن تری از طلای فیزیکی است چرا که نیازی نیست نگران نگهداری طلای فیزیکی با خود باشید و روند سرمایه گذاری نسبتاً آسان است. با این حال، برخی از شرکت ها در اقدامی غیراخلاقی چندین بار گواهی را برای یک قطعه طلا صادر می کنند. بنابراین، شما باید از چنین کلاهبرداری هایی آگاه بوده و قبل از خرید گواهی، درباره شرکت تحقیق کنید.

۴. شمش طلا با سکه طلا یکسان نیست

شمش به خالص‌ترین شکل یک فلز گفته می شود. سکه های طلا قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد و جدا از خلوص آن، قدمت و کمیاب‌بودن آن نیز دارای اهمیت است. سکه های طلای معتبر معمولاً در مقایسه با شمش ها از ارزش بالایی برخوردار هستند و با سقوط قیمت طلا ، قیمت آنها حفظ یا حتی افزایش می یابد. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری، باید از هر دو نوع سرمایه گذاری آگاهی داشته باشید.

۵. یک مکان امن برای نگهداری طلای فیزیکی خود بیابید

اگر قصد خرید طلا به صورت شمش یا سکه را دارید، سعی کنید محلی امن و مطمئن برای نگهداری آن ترتیب دهید. اگر نمی توانید آن را در محل زندگی یا کار خود نگه دارید، باید به موسسات اعتباری مراجعه کرده و یا آن را به صندوق امانات بانک محلی خود بسپارید. اگر گزینه دوم را انتخاب می کنید بدانید که قرار است هزینه استفاده از تأسیسات نگهداری را نیز بپردازید که در نهایت سود شما را پایین می آورد. هنگامی که می خواهید طلای خود را بازپس بگیرید نیز باید هزینه دیگری را هم پرداخت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد