اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بورس‌های جهان صعودی شد

سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز در حالی رشد کردند که اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن آغاز شده است و سرمایه‌گذاران منتظر جلسات سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی دیگر جهان هستند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است، تلاش ها برای یافتن واکسن کرونا بیش از پیش شدت گرفته است.

بانک مرکزی ژاپن در نشست خود وعده داد حمایت بیشتری از بازارهای مالی از طریق خرید بیشتر اوراق بدهی انجام دهد. این بانک متعهد شد تا ۱۵ تریلیون ین ( ۱۴۰ میلیارد دلار) از اوراق مختلف شرکت‌ها را خریداری کند. اکنون سرمایه گذاران منتظر اجرایی شدن بسته‌های حمایتی جدید توسط بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا هستند.

تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر برای کمک به اقتصاد این کشور در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا، باعث شد تا بورس‌هایی آسیایی در معاملات امروز افزایش ارزش را تجربه کنند.

شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه، خارج از ژاپن در معاملات اولیه امروز 1.2 درصد رشد کرد و بخشی از افت 2.6 درصدی خود طی هفته گذشته را جبران کرد.

شاخص نیکی ژاپن 2.1 درصد مثبت شد و شرکت‌های پرطرفدار در چین هم یک درصد رشد کردند.

بانک مرکزی ژاپن، اعلام کرده است که قصد دارد به طور نامحدود اوراق قرضه دولتی را از بازار جمع کند و هدف‌گذاری قبلی خود برای خرید ارواق قرضه دولتی با سقف سالانه 80 تریلیون ین را کنار می‌گذارد.

قرار است، مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا و بانک مرکزی اروپا، طی روزهای آینده با یکدیگر دیدار کنند که انتظار می‌رود نتیجه این دیدار اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر باشد.

از طرف دیگر، شاخص ارزش دلار در معاملات امروز نسبت به جمعه کاهش یافت و به 100.150 واحد، رسید.

‌اما ارزش یورو پس از آنکه در معاملات روز جمعه به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسید در معاملات امروز،‌شاهد رشد ارزش آن و رسیدن به 1.0823 دلار بودیم.

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۷۵.۲۷ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۳۹ درصد صعود تا سطح ۲۸۳۶.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با جهش ۱.۶۵ درصدی در سطح ۸۶۳۴.۵۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

هر چند دور تازه مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای حل و فصل مساله برگزیت آغاز شده و قرار است این مذاکرات ویدیوئی به مدت دست کم سه هفته ادامه یابد، برخی از منابع آگاه در دولت انگلیس از تداوم اختلاف ها و پیشرفت بسیار کم در مذاکرات خبر داده اند.

در حال حاضر ۱۱ سرفصل کلیدی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و طرفین تا ماه ژوئن برای رسیدن به توافقات اولیه فرصت دارند. مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در برگزیت از آمادگی کشورش برای به اشتراک گذاشتن بیشتر اطلاعات مالی با اتحادیه اروپا برای حصول توافق مقدماتی خبر داده است.

اگر طرفین تا پایان امسال به توافقی مشخص نرسند، انگلیس بازار واحد اروپایی را نیز ترک خواهد کرد و روابط تجاری دو طرف کانال مانش تابع مقررات سازمان تجارت جهانی خواهد بود. دو طرف هم چنین تا ماه ژوئن برای رسیدن به چارچوب کلی فرصت دارند و در صورت منقضی شدن این مهلت می توانند با توافق یکدیگر آن را تمدید کنند.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۵۲.۲۳ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۱.۶۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۰ هزار و ۳۳۶.۰۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۱.۳ درصدی در سطح ۴۳۹۳.۳۲ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۹۷ درصد پایین رفت و به ۶۶۱۳.۹۰ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد