اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلای جهانی در پی رشد بازارهای بورس

تقویت ارزش بازارهای بورس به دنبال بهبود ریسک پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد و همچنین امید به کم شدن محدودیت های قرنطینگی در جهان، قیمت طلا در بازارهای جهانی را کاهش داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، با تقویت ارزش بازارهای بورس به دنبال رشد تمایل برای ریسک کردن قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت.

در حالی که این هفته قرار است گزارش سوددهی شرکت های بزرگ منتشر شود و چند بانک مرکزی جهان نشست هایی را برگزار کنند، و همچنین با توجه به گمانه زنی ها در مورد اعلام اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد رشد بود.

انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن برای دومین ماه متولی بسته محرک اقتصادی ضد کرونا ارائه کند تا از آسیب دیدن بیشتر اقتصاد خود جلوگیری نماید. ارائه بسته های محرک اقتصادی همواره به سود بازار طلاست.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8 دلار و 17 سنت کاهش 1721.43 دلار فروخته شد.

طلا تمایل دارد از اقدامات محرکی گسترده سود ببرد و اغلب به عنوان مانعی در برابر تورم و بازپرداخت ارز در نظر گرفته می شود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، رسیدن پاندمی کرونا به پیک خود، موضوع اصلی مورد توجه در هفته جاری خواهد بود که برای بازارهای سهام مثبت است اما به روند صعودی طلا ضربه می‌زند.

ارزش بازارهای بورس با انتشار محرک های جدید از سوی بانک مرکزی ژاپن بهبود یافت بطوریکه ارزش سهام چین بالا رفت.

بانک مرکزی ژاپن، خرید داراییهای ریسک پذیر را افزایش داده و متعهد شده است تا مقدار نامحدودی اوراق قرضه دولتی را برای مبارزه با سقوط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا خریداری کند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز جمعه 0.6 درصد رشد کرد و به 1048.31 تن رسید.

دلار در برابر رقیبان کلیدی خود اندکی کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر که روز جمعه صعود کرده بود، ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای متعدد از جمله آمریکا در مسیر کاهش محدودیتهای قرنطینه هستند که به کسب و کارها اجازه می‌دهد فعالیتشان را بازگشایی کنند و سرمایه‌گذاران را نسبت به افزایش شمار کیتهای تست کرونا و آزمایش داروهای بیشتر امیدوار کرده است.

سرمایه گذاران امیدوارند که با افزایش دسترسی به کیت های تشخیص کرونا و آزمایش های در حال انجام بر روی واکسن های احتمالی بازگشایی اقتصاد آمریکا سرعت بیشتری بگیرد، اما با توجه به اینکه هنوز تحولات ملموسی در این عرصه ها به وجود نیامده، رشد شاخص ها در بازارهای بورس محدود بوده است.

در انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور پس از بهبودی نسبی از روز یکشنبه به محل اقامت خود بازگشته و فشارها بر دولت برای توضیح در مورد مراحل کاهش محدودیت های اجتماعی افزایش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد