اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی /قیمت نفت نزولی شد

ارزش دلار امروز نیز در برابر بسیاری از ارزها کاهش یافت.از طرفی با بروز نشانه هایی از پر شدن سریع مخازن نفت در جهان و افزایش نگرانی ها از اینکه کاهش تولید به اندازه کافی برای جبران سقوط تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا سریع نباشد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز در جریان معاملات ابتدای هفته، روند نزولی دلار ادامه یافت و بسیاری از ارزها در برابر اسکناس سبز در موقعیت صعودی قرار گرفتند.

مجلس سنای آمریکا همان طور که انتظار می‌رفت لایحه نیم تریلیون دلاری پیشنهادی دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی در برابر ویروس کرونا را تصویب کرد و این لایحه اکنون برای اخذ تایید نهایی به کنگره ارسال خواهد شد هر چند که احتمالا دولت ترامپ برای به تصویب رساندن این لایحه در کنگره با دردسرهای بیشتری نسبت به مجلس سنا مواجه خواهد شد.

قرار است روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا در خصوص انجام اقدامات حمایتی بیشتر تصمیم بگیرد. این بانک تاکنون حدود ۲.۵ تریلیون دلار برای حمایت از بخش‌های مختلف اعتبار تخصیص داده است.

شمار کسانی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده‌اند به رقم بی سابقه ۲۶.۵ میلیون نفر رسیده است. در حالی که ۱۶.۲ درصد کل نیروی کار آمریکا ادعای بیکار شدن خود را مطرح کرده‌اند انتظار می‌رود تا پایان ماه مارس این رقم حتی به ۳۰ میلیون نفر نیز افزایش پیدا کند. در این صورت کل دستاورد اشتغال زایی اقتصاد آمریکا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بر باد خواهد رفت.

سرعت شیوع کرونا در بسیاری از مناطق کاهشی شده تا جایی که نرخ مرگ و میر روزانه در آمریکا و انگلیس نزولی شده و شمار مبتلایان در فرانسه و اسپانیا کاهش داشته است. در اسپانیا، اتریش، دانمارک و ایتالیا برخی از کسب و کارها فعالیت خود را به صورت محدود از سر گرفته‌اند و نخست وزیر انگلیس نیز پس از پایان دوران نقاهت بیماری اش و بازگشت به کار از احتمال کاهش شدت محدودیت های رفت و آمد کرونایی در این کشور خبر داده است.

تحت تاثیر کاهش شدید فعالیت های تجاری و بازرگانی، نرخ تورم در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان از جمله در انگلیس، ژاپن، کانادا و چین به شدت کاهش یافته و نرخ تورم ماهانه نیز به سطوح منفی یا نزدیک به صفر رسیده است و این مساله کار بانک های مرکزی را برای دستیابی به تورم دو درصدی دشوارتر می‌سازد.

تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲۴۴ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۲۰۷ هزار و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر، ایتالیا با ۲۶ هزار و ۶۴۴ نفر، اسپانیا با ۲۳ هزار و ۱۹۰ نفر، فرانسه با ۲۲ هزار و ۸۵۶ نفر و انگلیس با ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر بوده است.

جیمز نایتلی، کارشناس ارشد اقتصاد بین الملل در بانک آی ان جی گفت: با توجه به گستردگی تعطیلی کسب و کارها در آمریکا، پیش‌بینی ما این است که پیش از بازگشت به سطح قبل از بحران، رشد اقتصادی آمریکا تا منفی ۱۳ درجه نیز کاهش پیدا کند و شاید بهبودی کامل از نظر اقتصادی تا میانه سال ۲۰۲۲ طول بکشد. این یعنی شاهد ادامه تعطیلی کسب و کارها و فاصله گذاری ها خواهیم بود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۵۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۸۹۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۸ دلار اعلام شد.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۵۸ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۹ درصد بالا رفت اما با ماندن در کانال ۱.۰۸ به ۱.۰۸۵ دلار رسید.

کارل شاموتا، تحلیل گر بازار در موسسه کمبریج گلوبال پیمنتس گفت: رهبران اروپایی بار دیگر نتوانستند به یک وحدت نظر بر سر چگونگی مقابله با کرونا دست یابند و این مساله باعث سرخوردگی معامله‌گران نسبت به یورو خواهد شد چرا که احیای مجدد اقتصاد اروپا با توجه به تعلل های صورت گرفته احتمالا بیش از احیای اقتصاد آمریکا به طول خواهد انجامید.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۷.۰۸۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۴۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۶ یوان چین اعلام شد.

با بروز نشانه هایی از پر شدن سریع مخازن نفت در جهان و افزایش نگرانی ها از اینکه کاهش تولید به اندازه کافی برای جبران سقوط تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا سریع نباشد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

امروز در معاملات جهانی با ترس از پر شدن ظرفیت ذخایر نفت خام آمریکا در کوشینگ، اوکلاهما، نفت خام آمریکا کاهش یافت. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 آوریل به 518.6 میلیون بشکه افزایش یافته است که نزدیک به 535 میلیون بشکه، رکورد تاریخی در سال 2017 است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.75 دلار کاهش 15.19 دلار فروخته شد در حالی که نفت برنت با 71 سنت کاهش 20.73 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

نفت آتی، هفته گذشته، سومین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد و از 9 هفته گذشته 8 هفته را کاهش یافت بطوریکه نفت برنت 24 درصد و نفت خام آمریکا 7 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

سرمایه گذاران خرده فروشی هفته گذشته زمانی که برای نخستین بار قراردادهای WTI ماه می وارد منطقه منفی شد گیر افتادند زیرا تاجران مالی تلاش کردند تا مانع ارسال نفت شوند.

به گفته تاجران، 70 درصد کوشینگ، محل تحویل WTI در نیمه ماه آوریل پر بوده است هرچند که فضای باقی مانده نیز قبلا کرایه شده است.

تولیدکنندگان احتمالا، تولید خود را سریعا یا عمیقا برای تقویت قیمت ها کاهش ندهند به ویژه اینکه انتظار می رود تولید اقتصادی در جهان امسال 2 درصد کاهش یابد که وضعیتی بدتر از بحران مالی است. در عین حال تقاضا نیز 30 درصد به علت شیوع کرونا کاهش یافته است.

بنا بر اعلام بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی در جهان، در میانه تلاش برای کاهش تولید، شمارش دکل های آمریکا به کمترین میزان از جولای 2016 رسیده است درحالی مجموع دکل های فعال نفت و گاز در کانادا به کمترین میزان از سال 2000 رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد