اونس طلا2206.54
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سهم طلا در سرمایه‌گذاری درازمدت آمریکایی‌ها چقدر است؟

طبق تازه ترین نظرسنجی گالوپ، از هر شش آمریکایی یک نفر طلا را گزینه نخست خود برای یک سرمایه گذاری بلندمدت انتخاب می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، بر اساس نتایج این نظرسنجی، آمریکایی ها در جریان بحران ناشی از شیوع کرونا از سوددهی بازار سهام ناامید شده و تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بازار املاک، طلا و حساب های بانکی دارند. در این میان، بازار املاک و مستغلات بیشترین علاقمند را برای خود کسب کرده و حدود ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی این بازار را هدف نخست سرمایه گذاری بلندمدت خود معرفی کرده اند. املاک از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیشترین سرمایه مردمی را جذب خود کرده است.

سهام تا حدودی مقبولیت خود را از دست داده و تنها ۲۱ درصد آمریکایی ها این گزینه را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت انتخاب کرده اند. این رقم در مقایسه با سال گذشته شش درصد کمتر بوده و پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۲ به بعد می باشد. با وجود این افت، بازار سهام همچنان دومین انتخاب شهروندان آمریکایی برای سرمایه گذاری بلندمدت است.

در بررسی های امسال، علاقمندان به طلا و حساب های پس‌انداز با افزایش همراه بوده اند. طلا سرمایه محبوب ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان و حساب پس‌انداز انتخاب ۱۷ درصد آنان بوده است. بدین معنا که از هر شش آمریکا تقریبا یک نفر طلا یا حساب پس‌انداز را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خود انتخاب می کند.

طلا در نظرسنجی امسال با افزایش ۲ درصدی همراه بوده که به ورت بالقوه می تواند نشان‌دهنده تغییر دیدگاه آمریکایی ها در این زمینه باشد. افزایش علاقمند به این فلز احتمال ناشی از افزایش قیمت آن طی سال جاری است. طلا از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۳۵ درصد رشد قیمت ثبت کرده است.این فلز براق در آخرین معامله، قیمت ۱۷۲۵.۶۰ دلار در هر اونس را داشت.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی تحقیقاتی آمده: احتمالا پیامدهای ناشی از شیوع کووید ۱۹ ترجیح آمریکایی ها را تغییر داده، چرا که بازار سهام در معرض خطر بوده و آینده بازار املاک نیز نامشخص است. در سال ۲۰۱۱، پس از بحران مالی که موجب ریزش ارزش بازار سهام و مسکن شده بود، طلا یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری موفق بود.

در نظرسنجی های سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، طلا سرمایه شماره یک برای بلندمدت انتخاب شده بود. در آن زمان ۳۴ درصد آمریکایی ها گفته بودند که خرید این فلز را برای حفظ بلندمدت دارایی خود در نظر دارند. گفتنی است نظرسنجی سال جاری در محدوده زمانی ۱ تا ۱۴ آوریل و در جمع هزار و ۱۷ شهروند آمریکایی انجام گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد