اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا طلا رقیب واقعی دلار محسوب می‌شود؟

گرچه اسکناس‌های دلار قرار است در کوتاه مدت قدرت خود را حفظ کند اما در صورت تداوم اقدامات محرک مالی دولت‌ها، ممکن است قدرت خرید این ارز کاهش یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از نشنال، دلار آمریکا به قیمتی بازگشته که در سه سال اخیر بی سابقه بوده است. و این بدان معناست که درهم مرتبط با دلار نیز در همین مسیر حرکت می کند. بنابراین، هدف بعدی دلار کجاست؟ در کوتاه مدت، قرار است اسکناس های سبز دلار روند صعودی خود را بیشتر و بیشتر طی کند چرا که بازارهای سهام دوباره تصحیح می شوند تا منعکس کننده شوک اقتصادی واقعی ویروس کرونا باشند.

مهم ترین سوال برای تعیین چشم انداز فوری دلار آمریکا این است: بازارهای مالی به کجا می روند؟ اما اقدامات محرک طولانی‌مدت و چاپ حجم زیادی از اسکناس موجب کاهش قدرت خرید ارز واقعی خواهد شد. این یک نسخه پرسرعت از تضعیف قدرت خرید دلار در اثر تورم است که از زمان تصویب این ارز در کنگره در سال ۱۷۷۵ تاکنون، در حال روی دادن است.

هنگامی که بازارهای سهام ایالات متحده در ماه مارس برای نخستین بار به شیوع جهانی کووید ۱۹ واکنش نشان داد، حدود ۳۵ درصد از ارزش آنها از بین رفت. سقوط بازار سهام تأثیر معکوس بر دلار آمریکا دارد. سهام در معامله با دلار تحلیل می رود. همین امر باعث افزایش تقاضای بازپرداخت شده و بنابراین ارزش آن یا نرخ ارز بالا می رود.

پول نقد همان چیزی است که شما در رکود اقتصادی می خواهید، چرا که در این زمان ارزش همه چیز رو به سقوط است بنابراین تنها پول نقد از منظر آنچه خریداری می شود. باارزش‌تر می شود. به همین دلیل این ضرب‌المل ساخته شد که«پول نقد شاه است». فاجعه قیمت نفت در هفته گذشته - قیمت های آتی منفی برای نخستین بار در تاریخ - همچنان در جریان است تا بیش از پیش نمایانگر عمق رکود اقتصادی کنونی در جهان باشد. باتوجه به پیش‌زمینه اقتصادی ضعیف در داخل آمریکا، احتمالا نزول هرچه بیشتر بازار سهام این کشور یک پیش بینی منطقی باشد.

با فرض اینکه واکسن کرونا کشف شود و موج دوم و سومی این بیماری وجود نداشته باشد،‌ احتمالا بهبود اقتصاد سریع‌تر از آنچه پیش بینی می شد، اتفاق می افتد. اگر روند تزریق محرک های مالی به اقتصاد به همین منوال پیش رود، این یعنی کاهش قدرت خرید دلار تسریع می شود، به ویژه هنگامی که با واحدی غیرقابل چاپ مانند طلا قیاس شود.

اگر دلار در رقابت با سایر ارزها زمین را از دست بدهد، تنها یورو آنقدر قوی است که یک رقیب جدی به شمار آید. اسپانیا و ایتالیا قویا درگیر کووید ۱۹ شده اند اما آلمان و اتریش هفته گذشته به مهار خیلی بهتری در مبارزه با آن دست یافته و بخش هایی از اقتصاد خود را بازگشایی کرده اند.

اینکه گفته می شود طلا، قدیمی ترین ارز جهان در حال بازگشت قیمت است در حالی است که این فلز به بهای ۱۹۲۳ دلار در هر اونس نزدیک می شود. بانک مرکزی آمریکا، دومین بانک بزرگ جهان، پیش بینی می کند که فلز زرد در ۱۸ ماه آینده از ۳۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر رود. با توجه به تقاضای فلزات گرانبهای فیزیکی طی امسال که در سطح جهان شدیدا صعودی می شود ، به نظر می رسد که طلا و نقره فلزات باارزشی هستند که تنها رقیب نزدیک به دلار آمریکا به حساب می آیند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد