اونس طلا2194.11
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تداوم روند صعودی قیمت طلا در هفته پیش رو

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران با ادامه اثرات اقتصادی منفی شیوع کرونا و تقاضا برای خرید داراییهای امن، به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند.

به گزارش سایت طلا ، معامله‌گران می‌گویند اجرای تدابیر محرک مالی و پولی گسترده در سراسر جهان از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. پاندمی ویروس کرونا که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، باعث شده است دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان با اقدامات محرک مالی و اقتصادی بی سابقه، به حمایت از اقتصاد کشورشان در برابر آسیبهای ناشی از این پیشامد ناگوار بپردازند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر معادل ۸۰ درصد به افزایش قیمت طلا، یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۱۰۳۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۷۲۹ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۲ نفر معادل ۱۹درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۱۱۰ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه ۹ دلار و۸۰ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۷۳۵ دلار و ۶۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۲.۲ درصد افزایش نشان داد که چهارمین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر بود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز اظهار کرد: به نظر می رسد طلا هفته قوی دیگری خواهد داشت. این خبر که کنگره آمریکا ۴۸۰ میلیارد دلار دیگر کمک برای شرکتهای کوچک و بیمارستانها به منظور مقابله با کرونا تصویب کرده است، سرمایه گذاران را نسبت به بدهی دولت نگران ساخته و باعث می شود به سمت طلا به عنوان دارایی امن بروند.

کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز هم نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرد و گفت: چاپ گسترده پول در سطح جهان، بهای اونس طلا را به بالای دو هزار دلار خواهد رساند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت لاسال فیوچرز با توجه به بسته شدن طلا در بالای ۱۷۳۴ دلار، پیش بینی کرد که این فلز ارزشمند اوج قیمت اخیرش را دوباره تجربه خواهد کرد. وی به کیتکونیوز گفت: طلا در هفته گذشته سطوح حمایتی را حفظ کرد و انتظار دارم ارزش دلار در هفته جاری ضعیف شود.

ریچارد بیکر به کیتکونیوز گفت: توان اخیر طلا قابل ملاحظه بود زیرا با وجود صعود ارزش دلار توانست قیمت خود را حفظ کند. در هفته‌ای که قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا منفی شد و آمار اولین تجربه بیکاری هفتگی آمریکاییها به ۴.۴۳ میلیون نفر رسید، طلا ابهامات زیادی یافت تا روند صعودی خود به سمت ۱۸۰۰ دلار را ادامه دهد و شاید در ماههای آینده به اوج بالاتری صعود کند. این وضعیت تا زمان پیدا شدن واکسن موثری برای درمان بیماری کووید ۱۹ ادامه خواهد داشت.

در این بین، دانیل پاویلونیس، کارگزار کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: وی انتظار دارد که در هفته جاری از ریسک گریزی خبری نباشد و این امر ممکن است باعث شود طلا به همراه بازارهای سهام سقوط کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA در میان کسانی بود که نظر خنثی داشتند. وی گفت: شماری از بازارها برای هضم نوسان شدید دو ماه گذشته به هیچ جهتی متمایل نخواهند بود و خنثی می مانند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد