اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سرنوشت سهام خود را به کرونا گره نزنید

اکنون که کرونا دست به گریبان بازارهای مالی شده، انتخاب مسیر صحیح سرمایه گذاری می تواند خسارت وارده در شرایط موجود را به حداقل برساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان ان، یک هفته پیش و در پی اعلام تاثیر یک داروی آزمایشی بر تسریع درمان بیماران مبتلا به کرونا، بازار سهام شاهد صعود بود. مدتی بعد امید سرمایه‌گذاران برای موفقیت این دارو از بین رفت.

اندکی بعد شرکت منتشر کننده خبر این دارو اعلام کرد که هیچ یافته قطعی برای اربخشی داروی مذکور در روند درمان کووید۱۹ وجود ندارد.این شرکت پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی سهواً پیش نویس اسنادی را منتشر کرد که نشان می داد این دارو به بیماران کمک نمی کند، اقدام به انتشار عمومی بیانیه نمود.

به گفته مارک داوودینگ، یک مدیر ارشد سرمایه گذاری، به نظر می رسد بازار سهام هنوز به تاثیرگذاری این دارو امید دارد. یافتن روش های درمانی موثر و واکسن برای این بیماری می تواند به دولت ها اجازه دهد محدودیت های سختی را که در تعاملات اجتماعی و مسافرت و روند مسافرت ها اعمال کرده،‌ لغو کنند و از این طریق، بهبود اقتصادی را تسریع نمایند.

اما تحلیلگران وال استریت معتقدند هنوز خیلی زود است که داروی اعلام‌شده را یک منجی بازار سهام بدانیم. برایان اسکورن ، تحلیلگر بیوتکنولوژی این وضعیت را یک «اغراق خارج از کنترل» توصیف کرده و هشدار داده که سرمایه گذارانی که به دنبال نتیجه‌گیری نهایی درباره این دارو در روزهای آتی هستند، ناامید خواهند شد. نوسانات بازار نشان می دهد که سرمایه گذاران شدیدا به دنبال خبرهای خوب هستند.

در حالی که سرمایه گذاران نباید امید جندانی به داروی اعلام شده داشته باشند، دولت های با محرک ها و کمک های مالی خود سعی می کنند نبض اقتصاد در بازار را تندتر کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بسته ۴۸۴ دلاری را برای کمک به مشاغل، بیمارستان های کوچک و افزایش آزمایش کرونا تصویب نمود. این آخرین تلاش نمایندگان برای خنثی کردن تاثیرات مالی ناشی از شیوع کرونا محسوب می شود. ترامپ نیز از این قانون حمایت و اعلام کرده آن را امضا می کند.

اروپایی ها نیز برای نجات اقتصاد خود دست به کار شده اند. گرچه رهبران این کشورها هنوز در حال بررسی ابعاد و جزئیات طرح های خود هستند اما بخش بزرگی از آن در آستانه اجرایی شدن است. فارغ از هرگونه محرک یا تسکین برای بازار اقتصادی، اینکه سرمایه گذاران سرنوشت همه دارایی های خود را به درمان قطعی ویروس کرونا گره نزنند، نکته ای بسیار مهم برای بهبود روند موجود در بازار و تداوم این اصلاح می باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد