اونس طلا2377.5
مظنه16,426,000
18 گرم3,791,900
ارزش سکه37,007,778
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,500,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

آیا سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها چشم‌انداز روشنی دارد؟

از زمانی که مساله سرمایه‌گذاری برای شما جدی شده، این جمله را شنیده‌اید: تنوع داشته باشید.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت نیو وایر اینوستور، این تنوع نباید تنها شامل سبد سهام شما شود بلکه باید دارایی های خود را در همه کلاس ها متنوع کنید. می توانید سرمایه گذاری در اوراق قرضه، سهام و املاک را امتحان کنید. اما آیا تاکنون به فلزات گرانبها فکر کرده اید؟ این فلزات بخش کمتر شناخته شده در متنوع نمودن سبد دارایی های شماست. اما چیزی در طلا وجود دارد که هرگز تغییر نمی کند: ارزش ذاتی، جهانی و درک‌شده آن.

امروزه می توان طلا را به صورت جواهرات و یا گرمی خرید. برخی نیز با جمع‌آوری کلکسیون مانند مجموعه سکه‌های قدیمی یا ظروف نقره، به سرمایه‌گذاری در این زمینه می پردازند.

* چرا طلا؟

طلا فلزی است که از دیرباز در این کره خاکی دارای ارزش و قیمت بوده است. جنگ های تاریخی بر سر آن روی داده، محور‌ داستان های عاشقانه بوده و هنوز هم ارزش خود را به عنوان یکی از اصلی ترین فلزات جهان حفظ کرده است.

اگر پول نقد دچار اضمحلال شود این طلاست که می تواند جایگزین آن باشد چرا که همواره وجود دارد. قبل از اسکناس یا ارز کاغذی، حتی ارز سکه، طلا وجود داشت. این واقعیت نیز وجود دارد که امروز طلا را می توان به پول نقد فروخت. اگر می خواهید این فلز براق را در اختیار داشته باشید اما دریافته اید بهای هر اونس آن برای خرید بسیار گران است، می توانید آن را با اینچ و گرم بخرید تا بتوانید یک اونس داشته باشید.

این رازی برای آن دسته از سرمایه گذاران است که تصور می کنند فلزات گرانبها از دسترس خارج و غیرقابل خرید است. به نظر می رسد طلا به عنوان بخشی از سبد یک سرمایه گذار ایده خوبی باشد. تحقیق خود را انجام دهید و مشخص کنید که آیا طلا برای شما مناسب است یا خیر. با این حال، طلا همواره سرمایه خوبی برای سرمایه گذار علاقمند به فلزات باارزش نیست. شما شاید بخواهید سرمایه‌ای نقره‌ای داشته باشید!

* نقره

ارزش این فلز تنها بخشی از ارزشی است که طلا دارد. پس چرا باید این فلز را بعنوان سرمایه انتخاب کرد؟ پاسخ فوری آن «تنوع» است. دقیقا همانطور که باید سبد سهام خود را متنوع کنید، سبد خرید فلزات شما نیز باید تنوع داشته باشد. برخورداری از یک فلز خوب است اما داشتن فلزات متنوع مزایای بیشتری به شما می دهد.

خرید نقره به مراتب ارزان تر از طلاست و در عین حال، شما صاحب فلزی گرانبها هستید. اگر نمی توانید یک اونس طلا بخرید، با همان پول می توانید یک اونس نقره بخرید. بنابراین، اگر قصد سرمایه گذاری در فلزات گرانبها را دارید و هنوز نمی توانید به طلا برسید، نقره شروع خوبی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد